Gå til innhold

Klarer du Crysis på Very High?

Anbefalte innlegg

Hehe ja, så en tråd på gamefaqs.com sitt Crysis forum, der ble det godt forklart pluss at det var skjermbilder der.Her

er link til en tråd med fixen, ingen bilder, men dere som har PC til å gjøre dette kan jo prøve. Min PC klarer så vidt low...

Testa det nå og det funker fjell men samtidig gav det et markant FPS dropp.

Men det beviser bare at DX10 grafikk ikke må være Vista eksklusivt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det en stor snill gutt/jente(evt. liten snill) som har veldig lyst å lage en ny post om hvordan man kan få spillet til å gå bedre? få bedre FPS?..

det står så mye rart gjennom sidene her.. så fått til en oversiktlig guide hadde vært fiiint!!

(ja, jeg er en av gutta som har store problemer med FPS i spillet...)

eller er dette helt uaksetabelt?

takk <3 :)

Kjøp bedre pc!

Neida.. :)

Altså, du kan jo vente til Crysis blir lansert. Regner med at de har optimert enda mer, i løpet av de kommende ukene.

Ikke har jeg lest igjennom greiene her, men det er sikkert mulig å få bedre fps i demoen også..

Lenke til kommentar
Er det en stor snill gutt/jente(evt. liten snill) som har veldig lyst å lage en ny post om hvordan man kan få spillet til å gå bedre? få bedre FPS?..

det står så mye rart gjennom sidene her.. så fått til en oversiktlig guide hadde vært fiiint!!

(ja, jeg er en av gutta som har store problemer med FPS i spillet...)

eller er dette helt uaksetabelt?

takk <3 :)

Kjøp bedre pc!

Neida.. :)

Altså, du kan jo vente til Crysis blir lansert. Regner med at de har optimert enda mer, i løpet av de kommende ukene.

Ikke har jeg lest igjennom greiene her, men det er sikkert mulig å få bedre fps i demoen også..

hehe.. ja.. enda en pc altså :(.. blir dyrt.. PC-en kosta meg 21 tusen.. også får jeg så dårlig fps i en demo :(:(.. hæhæ :D..

jeg får vel vente til retail er ute før begynner å drepe folk

leser gjennom det jeg skriver :p.. DAMN SÅ MYE " . "

Lenke til kommentar
Eh, fordi det var "mer info" om fps. Bare delte info til de som var interessert i det. Jeg var ikke imot din påstand i det heletatt.

Jeg satt ikke akkurat igjen med det inntrykket utifra måten du uttrykte deg på.

Jeg hadde bare en formeining at det ikke er viktigst. Så lenge en person kan spille og har glede av det, så ser jeg ikke pointet å MÅ ha 50+ fps.

Ok, hvor vanskelig er det å forstå at jeg snakker om *mine* preferanser her? Hvis *du* eller "en person" synes 15 FPS er fullt spillbart eller 30 FPS er tilstrekkelig så greit for meg.

Selvom du påstår at du er "følsom" og må ha mer, tviler jeg på at du er det.

LOL, kanskje vi skulle startet en fruktbar diskusjon der vi betviler hverandres preferanser?

Lenke til kommentar
hehe.. ja.. enda en pc altså :(.. blir dyrt.. PC-en kosta meg 21 tusen.. også får jeg så dårlig fps i en demo :(:(.. hæhæ :D..

jeg får vel vente til retail er ute før begynner å drepe folk

leser gjennom det jeg skriver :p.. DAMN SÅ MYE " . "

Den er fryktelig kjedelig. Jeg tror det er komponent produsenter som står bak crysis, det er jo vanvittig at et såkalt high-end system ikke klarer å maxe spillet uten problem .. Da jeg ikke bruker maskinen så mye og kan skylde på at den er helt på jordet (lagger i _CS_!!) så tenker jeg ikke på å oppgradere. Men for 1 år siden kanskje.

Lenke til kommentar
Okei takk for svar. Var selv nede i 8 fps, uclocket, fordi jeg greide ikke å clocke de nye driverne. Men var få minutter jeg prøvde. Gleder meg til å prøve med clocket kort, håper det blir en del bedre..

Si fra når du har klokka kortet a.. jeg vurderer å gjøre det selv :p Men vil bare se om det er noe vits først.

Endret av mr_tambourine_man
Lenke til kommentar
Okei takk for svar. Var selv nede i 8 fps, uclocket, fordi jeg greide ikke å clocke de nye driverne. Men var få minutter jeg prøvde. Gleder meg til å prøve med clocket kort, håper det blir en del bedre..

Si fra når du har klokka kortet a.. jeg vurderer å gjøre det selv :p Men vil bare se om det er noe vits først.

Om det hjelper i crysis spørs vel. Jeg tror det er minne mengden som stopper. Men igjen, det fortere minnet opererer det minne mengde er det bruk for (?)

Lenke til kommentar

Om du skal klokke stabilt få luft så blir det ikke så mange fps, ikke nok til å gjøre noe særig forandrig i Crysis. Kjører selv på (nå husker jeg ikke helt, lenge siden jeg klokket det) ca 612 - 1000 , prøvd div kombinasjoner over det men egner seg da bare til 3dmark, spiller jeg over ca 1 time da fryser det.

Lenke til kommentar

Last ned ntune så kan du klokke skjermkortet ditt, går med den nyeste beta driveren. Har du 8 nå så får du kanskje 15 etter klokk hvis du er heldig, det vil jeg si er uspillbart .

Lenke til kommentar
Er det bedre ytelse med de nye beta driverne som er beregnet til Crysis?

Kjører nemlig noen gamle serru, og jeg er ganske fornøyd med alt på max, untatt AA. (Bra flyt i spillet også)

Alt gikk fint hos meg, men så "MÅTTE" jeg teste de beta driverene og alt gikk til helvete. Ikke bare med spillet, men med andre "grafiske" programmer....så jeg anbefaler dem ikke....

Lenke til kommentar

Last ned ntune så kan du klokke skjermkortet ditt, går med den nyeste beta driveren. Har du 8 nå så får du kanskje 15 etter klokk hvis du er heldig, det vil jeg si er uspillbart .

Hmm, ihvertfall bedre. Noen stor ytelse forskjell på 1680x1050 til 1400x900 tror dere? Vet ikke hvem jeg skal gidde å spille på :p

Lenke til kommentar

Nei etter å ha sittet i hele dag og overklokke prosessor, skjermkort, lagt inn nye drivere, installert vista, osv så tror jeg at jeg gir opp å få det spillbart med bra grafikk for denne gang.

Hadde store planer om å virkelig slå på stortromma og handle GTX når Crysis kom, men det virker ikke som folk med selv Ultra får akseptabel fps.

Er det noen som vet om det kommer noe nytt fra Nvidia snart? Noe bedre enn 8800 Ultra? Vet det kommer en GT, men det hjelper ikke så mye.

Lenke til kommentar
det er ikke en boks man må hake av får og få DX10 i crysis nei?

Ser ikke disse solstrålene og slikt. Har den derre postprosessing greia på very high og textures også på very high.

Noen som vet?

Very high=DX10. Har man XP kan man ikke velge very high. dermed, ingen DX10. Postprocessing - very high, er de solstrålegreiene fra trærna å sånn.

Lenke til kommentar

Nå kjøpte jeg helt ny maskin i forrige uke, men klarer ikke mer enn 40fps. Jeg kunne sikkert ha ventet til det kom nye kort fra NVIDIA, men jeg tviler på at de hadde passet inn i budsjettet mitt. Jeg er fornøyd med 40fps og innstillinger på high/medium og det er fullstendig brukbart.

Lenke til kommentar
Jeg får ikke til å overklokke skjermkorte mitt med den nyeste beta driveren til crysis. Dette er altså på vista. Det funker fint på XP. Har prøvd ati tool og rivatuner. Finnes det noen andre OC programmer jeg kan teste?

Jeg får til med nTune fra nVidia i allefall (at instillingene ikke resettes hver gang man trykker okey/apply/save). Bruker også 169.01, og grafikkortet er et 8600m GT (men det er vel drivern som har noe å si når det kommer til tilgang på klokking? Er ganske fersk på dette feltet, så skal ikke uttale meg noe særlig :p).

8600M GT + RivaTuner 2.05 + 169.01 (laptopvideo2go.com) = 3975 3dmark06 :D

Nei etter å ha sittet i hele dag og overklokke prosessor, skjermkort, lagt inn nye drivere, installert vista, osv så tror jeg at jeg gir opp å få det spillbart med bra grafikk for denne gang.

Hadde store planer om å virkelig slå på stortromma og handle GTX når Crysis kom, men det virker ikke som folk med selv Ultra får akseptabel fps.

Er det noen som vet om det kommer noe nytt fra Nvidia snart? Noe bedre enn 8800 Ultra? Vet det kommer en GT, men det hjelper ikke så mye.

Husk at det er Demo. Det er noe devs har compila kjapt og gærlig og lagt på litt reklame og info om aldersgrense. Det sier ingenting om det endelige produktet. Vi får vente og se. Jeg tviler virkelig på at Crytek tvinger folk til å kjøpe QuadCore + 8800GTX SLI rigs for å kunne kjøre spillet "as intended".

Endret av MrLeftfield
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...