Lolcat2016 Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 litt mer info om FPS. Det er ikke alltid det viktigste i spill gutt. For meg er høy framerate det viktigste i FPS spill, jo. Jeg snakker ikke nødvendigvis om 300 FPS, men at FPS bør ligge på minst 50 for mitt vedkommende. Jeg er ganske følsom for 'bilde-lag' og for meg kan dette være et irritasjonsmoment, selv om spillet ikke nødvendigvis er av den typen der du alltid må reagere raskt. Andre personer kan ha en lavere terskel. Og hva var poenget med å linke til disse artiklene? De støtter jo min preferanse for høy framerate. Og hvis de ikke hadde gjort det, så ville det ikke endret min personlige oppfatning av hva som er jevn eller tilstrekkelig framerate. I den første artikkelen står det: Just think of modern games: Have you ever played Quake with 18fps? There is no motion blur in those games, thus you need a lot of frames per second more. (Denne artikkelen er forøvrig ikke spesielt bra skrevet synes jeg). Den siste artikkelen konkluderer f.eks. med: It's not bad to play a game at 30 fps, it is fine, but to get the illusion of reality, you really need a frame rate of 72 fps. Nå er ikke 72 FPS noe magisk tall, men poenget her er at 30 FPS blir i minste laget, ihvertfall for meg. Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 hal9k, kan ikke sammenligne 40 FPS i Counter-Strike og 40 FPS i Crysis. Se mitt svar til AvidGamer angående bilde-lag. Et annet eksempel er Oblivion: Her er man ikke like avhengig av høy FPS som i f.eks. CSS, men bilde-laggingen kan være like irriterende. Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 for meg er 30fps totalt spillbart Lenke til kommentar
AnDy_1990 Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 for meg er 30fps totalt spillbart Hvordan kan jeg få sjekket fps? Fraps ser ikke ut til å like Crysis, får bare uknown command i console når jeg prøver å ta screenshot og får ikke noe som viser fps ingame.. Lenke til kommentar
Limstift Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Køøder ikke altså. 30 fps er nok i massevis. Det går bokstavlig talt silkeglatt. Et triks er å ikke ha fpsmåleren på, da man har en tendens til å se på den mere en å konsentrere seg om å spille. 30 fps, silkeglatt? Da kan jeg ikke se andre konklusjoner enn at det må det være noe alvorlig galt med øynene dine. 30 fps faller etter min mening under kategorien "seigt, laggy, og delvis ikke spillbart". 40 fps er et absolutt minimum for meg, og selv med et relativt kraftig system som jeg har, måtte jeg krype til korset og skru ned på en god del. Shaders quality, shadows, post processing måtte alle settes til medium. Kjører 1680x1050, uten AA for øyeblikket. Måtte i tillegg klokke CPU og GPU en del for å få en grei flyt. Lenke til kommentar
Gjest Arveen Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Køøder ikke altså. 30 fps er nok i massevis. Det går bokstavlig talt silkeglatt. Et triks er å ikke ha fpsmåleren på, da man har en tendens til å se på den mere en å konsentrere seg om å spille. 30 fps, silkeglatt? Da kan jeg ikke se andre konklusjoner enn at det må det være noe alvorlig galt med øynene dine. 30 fps faller etter min mening under kategorien "seigt, laggy, og delvis ikke spillbart". 40 fps er et absolutt minimum for meg, og selv med et relativt kraftig system som jeg har, måtte jeg krype til korset og skru ned på en god del. Shaders quality, shadows, post processing måtte alle settes til medium. Kjører 1680x1050, uten AA for øyeblikket. Måtte i tillegg klokke CPU og GPU en del for å få en grei flyt. 30 fps føles helt glatt for meg. Men 30 fps føles ikke glatt vist jeg har fpsmåler oppe. Skru den av gutt, å merk det selv! SLutt å tenk på fpsen, å heller spill... END OF STYRY Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Jeg må si meg enig med Arveen. Det føles selvfølgelig ikke som 100 FPS, men det føles mer enn smooth for min del med 30-40 FPS i Crysis. Det er vel motion blour'en som gjør jobben sin der. Så lenge ikke FPSen dropper lengre ned i nærkamper er den ingen problem med den bildefrekvensen der. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Kanskje vi skulle hatt en "nyttige kommandoer" i førsteposten, for eksempel den med å slå av motion blur, men likevel ha den på relativt høy. Synes det ble plagsomt at det ble "blurry" når man snur seg fort rundt og. Realisme eller ei, det er et spill, jeg snur meg ikke med 20 grader i sekundet heller da. Lenke til kommentar
Gjest Arveen Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Kanskje vi skulle hatt en "nyttige kommandoer" i førsteposten, for eksempel den med å slå av motion blur, men likevel ha den på relativt høy. Synes det ble plagsomt at det ble "blurry" når man snur seg fort rundt og. Realisme eller ei, det er et spill, jeg snur meg ikke med 20 grader i sekundet heller da. gå tilbake et par poster, så står det hvordan du kan slå av motion blur uansett settings. Kanskje vi skulle hatt en "nyttige kommandoer" i førsteposten, for eksempel den med å slå av motion blur, men likevel ha den på relativt høy. Synes det ble plagsomt at det ble "blurry" når man snur seg fort rundt og. Realisme eller ei, det er et spill, jeg snur meg ikke med 20 grader i sekundet heller da. nwm leste ikke alt :O Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 (endret) Men som limestift også nevner må det justeres en hel del ned (ikke minst på opplønsingen) for å i det hele tatt få det til å holdet seg over 30 på et high end system. Så gleder meg til 9800gtx\3000xtx nå som jeg har funnet et spill jeg kommer for kort (vet ikk navnet på noen av dem men så dere ser ideen) Endret 28. oktober 2007 av simalarion Lenke til kommentar
MrL Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 OMG, er sikkert en av den som er mest spent på demoen i dette forumet, og alikevel har jeg ikke prøvd den mer enn 5 minutter!(PSUèn kortslutta under Crysis spilling!") PSU skal nok kjøpes, instalers i morra ja... Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 (endret) ja, du kan egentlig ikke sammenligne forskjellige spill med forskjellig FPS. Crysis er mye lettere å spille på lavere FPS. Det krever ikke like raske bevegelser i singelplayer modus som f. eks CS. (her synes jeg alt under 60FPS er "håpløst") Du har også noe osm heter motion blur i Crysis, og dette får alt til å føles mye mer smooth. At alt ser så fint ut hjelper nok også på at rundt 25FPS er akseptabelt. Jeg merker jo helt klart at det ikke går helt flytende, men det har jeg ikke noe behov for. At det SER bra ut er viktigere enn at man kan snu seg et halvt sekund raskere. Men for de som liker høyere så respekterer jeg jo også det. Dog Ingen respekt til de som ikke har prøvd crysis, og sammenligner FPS'en med spill som CS osv.. Endret 28. oktober 2007 av andrull Lenke til kommentar
Crossfire Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Jeg begynner å merke "hakking" på ca 40fps og mindre, men synes klart det er spillbart på 30fps. Under det begynner det å bli skikkelig tvilsomt. Så det er tydeligvis en ganske personlig ting dette.. Lenke til kommentar
Blabla1 Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Hehe, det er irriterende å spille og se på fps hele tiden. Klarer liksom ikke å konsentrere meg. Føler at skjermen flyter helt greit på 25+ fps. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 folk må begynne å tenke litt mer på barna i afrika... tror ikke de har så mye fps som oss. Tenk så heldig vi er som kan kose oss på 25+fps Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 folk må begynne å tenke litt mer på barna i afrika... tror ikke de har så mye fps som oss. Tenk så heldig vi er som kan kose oss på 25+fps Men hvis vi ikke liker fps'en, kan vi ikke bare ta å sende den nedover da? Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Neineinei. Da er den bare råtten når den kommer fram. Lenke til kommentar
AnDy_1990 Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 folk må begynne å tenke litt mer på barna i afrika... tror ikke de har så mye fps som oss. Tenk så heldig vi er som kan kose oss på 25+fps Men hvis vi ikke liker fps'en, kan vi ikke bare ta å sende den nedover da? tror de blir glad for GTX og Quad core jeg =) OT <3 Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Jeg får ikke til å overklokke skjermkorte mitt med den nyeste beta driveren til crysis. Dette er altså på vista. Det funker fint på XP. Har prøvd ati tool og rivatuner. Finnes det noen andre OC programmer jeg kan teste? Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Jeg får ikke til å overklokke skjermkorte mitt med den nyeste beta driveren til crysis. Dette er altså på vista. Det funker fint på XP. Har prøvd ati tool og rivatuner. Finnes det noen andre OC programmer jeg kan teste? Jeg får til med nTune fra nVidia i allefall (at instillingene ikke resettes hver gang man trykker okey/apply/save). Bruker også 169.01, og grafikkortet er et 8600m GT (men det er vel drivern som har noe å si når det kommer til tilgang på klokking? Er ganske fersk på dette feltet, så skal ikke uttale meg noe særlig ). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg