Gå til innhold

Klarer du Crysis på Very High?

Anbefalte innlegg

Jeg kjørte demoen med OK fps (25-35) på 1680*1050 - very high (utenom post-processing og shaders på high), men håper virkelig at ting blir optimalisert til release med tanke på ytelse i forhold til maskinvare. Hvis ikke kan vi jo håpe på at nye drivere og patcher gjør det bedre etterhvert!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurer på noe, innstillingen "Post Processing" hvis man har denne på "high" får man sånn blurr effekt, men hvis jeg setter den til "very high" så forsvinner blurr effekten?

Det har jeg også lagt merke til! Motion blur og depth of field blir borte.. skjønner ikke greia :hmm:

Endret av mr_tambourine_man
Lenke til kommentar

Okei, får legge til min erfaring med demoen.

Spilte me flytende grafikk hele tiden, merka litt fps drop på cutscenes though, med følgende system:

Asus P5KC

Q6600 @ 2,4Ghz

2GB Dual Channel ddr2 667mhz

Gainward Geforce 8800GTX @ (600/1900)

Windows XP 32bit

Nvidia Driver ver.: 163.71

Hadde alle instillinger på high med 16xQ AA på 1280x1024 (går ikke høyere oppløsning på skjermen min). Fikk ikke målt FPS sånn direkte men vil anslå at den lå i snitt på cirka 35-50+, alt etter hvor my action på skjermen. Cutscenes ble litt tyngre og falt sikkert ned på rundt 20-30fps.

Alt i alt selv med bare DX9 og High settings vil jeg si at dette var veldig vakkert å se på og fysikken var kjempeflott. Lurer på om jeg skal ta sjansen på å installere Vista som jeg har liggende for å se hvor mye flottere det kan bli (Selv om jeg er skeptisk til vista enda)

Ser ikke noen grunn til at folk me ganske ny hardware skal ha noen som helst form for bekymring, spesielt med tanke på at spillet kanskje blir enda mer optimalisert frem til release.

Endret av XzeroX10
Lenke til kommentar
er litt små skuffet over FPS'en.. jeg har følgende komponenter

quad 2.4 ghz..

8800ultra(beste ultran)

2gig ddr3

jeg kjører 1680 x 1050 (eller noe)

alt på very high

slått av AA

og jeg ligger på 10 til 20 fps -.-... selvom jeg bytter til 1280 x 1XXX

så ligger jeg på samme fps.. bytter jeg til 800 x 600 får jeg 28 fps..

jeg har installert alle nye driverne ( til og med prøvd beta driveren til nvidia )

så om noen har forslag på hva jeg skal gjøre.. vær så god å si ifra:)

Uff må si det der ødela litt den drømmen jeg hadde om at alt skulle gå bra så snart jeg oppgraderte skjermkortet. At det går dårlig selv med ultra og ddr3 er litt skammelig. :(

Lenke til kommentar
Noen som er hyp på å lage en crysis benchmark tråd så vi får en bedre oversikt over hva forkjellig hardware får?

driver og directx og operativsystem versjon og hotfixes er også viktig så få med det og (ikke bare hardware/instillinger)

Endret av Crossfire
Lenke til kommentar
Noen som er hyp på å lage en crysis benchmark tråd så vi får en bedre oversikt over hva forkjellig hardware får?

driver og directx og operativsystem versjon og hotfixes er også viktig så få med det og (ikke bare hardware/instillinger)

Det er jo bare å sette opp regler for hva posten skal inneholde av info. Men vist ikke folg gidder å poste resultater, så er det ingen vist i å starte en slik tråd. Det er vel den letteste måten å sammeligne deg selv med andre, eller?

Lenke til kommentar

Jeg får ikke demoen på low men den idiotsiden systemlabtestem sier jeg kan ha over minimum

Har disse speccsa:

AMD Athlon 64 3800+

2048DDR Ram

Geforce 7650 GS

Og dette skulle ta det på low i følge systemtestsiden

Hele landskapet bare blinker når jeg er i fallskjermen..... blinker blått osv

Jeg har alt det nyeste driverne osv....

Og alt står på low som optionalvalget

Hva som er galt??

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

Hvor er det egentlig man sjekker hvor mange FPS man har?

Kjørte spillet på high istad, og det gikk forsåvidt smertefritt, bortsett fra at når man snur seg veldig fort rundt, så blir det meste ganske uklart. Akkurat som et kamera som ikke greier å fange opp alle bevegelsene. Er dette en slags effekt, eller har det noe med FPS å gjøre?

Lenke til kommentar
Jeg får ikke demoen på low men den idiotsiden systemlabtestem sier jeg kan ha over minimum

Har disse speccsa:

AMD Athlon 64 3800+

2048DDR Ram

Geforce 7650 GS

Og dette skulle ta det på low i følge systemtestsiden

Hele landskapet bare blinker når jeg er i fallskjermen..... blinker blått osv

Jeg har alt det nyeste driverne osv....

Og alt står på low som optionalvalget

Hva som er galt??

Merkelig. Eg har :AMD 64 3500+ Sapphire Radeoen X800XL 2gb ram Og klarer med dette overaskende bra. går fint på medium, lagger litt når det er mye som sjer på sjermen. har texture deatails på high og fysikk på high, og resten en blanding av low og medium. :) Og det funker bra!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...