Runebassen Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Jeg kjørte demoen med OK fps (25-35) på 1680*1050 - very high (utenom post-processing og shaders på high), men håper virkelig at ting blir optimalisert til release med tanke på ytelse i forhold til maskinvare. Hvis ikke kan vi jo håpe på at nye drivere og patcher gjør det bedre etterhvert! Lenke til kommentar
GoldlaXiE Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) *slettet* Endret 27. oktober 2007 av GoldlaXiE Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Lurer på noe, innstillingen "Post Processing" hvis man har denne på "high" får man sånn blurr effekt, men hvis jeg setter den til "very high" så forsvinner blurr effekten? Lenke til kommentar
marius883 Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) Legger opp et litt morsomt skjermbilde jeg tok jeg, kjører på XP 64Bit med 1680*1050 med alt på high, og 4*aa! FPS'en ligger vel på ca. det samme som alle andre med 8800 kort har, ca.20-50! Endret 27. oktober 2007 av marius883 Lenke til kommentar
Lonestarr Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) Lurer på noe, innstillingen "Post Processing" hvis man har denne på "high" får man sånn blurr effekt, men hvis jeg setter den til "very high" så forsvinner blurr effekten? Det har jeg også lagt merke til! Motion blur og depth of field blir borte.. skjønner ikke greia Endret 27. oktober 2007 av mr_tambourine_man Lenke til kommentar
Tobi2 Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) Okei, får legge til min erfaring med demoen. Spilte me flytende grafikk hele tiden, merka litt fps drop på cutscenes though, med følgende system: Asus P5KC Q6600 @ 2,4Ghz 2GB Dual Channel ddr2 667mhz Gainward Geforce 8800GTX @ (600/1900) Windows XP 32bit Nvidia Driver ver.: 163.71 Hadde alle instillinger på high med 16xQ AA på 1280x1024 (går ikke høyere oppløsning på skjermen min). Fikk ikke målt FPS sånn direkte men vil anslå at den lå i snitt på cirka 35-50+, alt etter hvor my action på skjermen. Cutscenes ble litt tyngre og falt sikkert ned på rundt 20-30fps. Alt i alt selv med bare DX9 og High settings vil jeg si at dette var veldig vakkert å se på og fysikken var kjempeflott. Lurer på om jeg skal ta sjansen på å installere Vista som jeg har liggende for å se hvor mye flottere det kan bli (Selv om jeg er skeptisk til vista enda) Ser ikke noen grunn til at folk me ganske ny hardware skal ha noen som helst form for bekymring, spesielt med tanke på at spillet kanskje blir enda mer optimalisert frem til release. Endret 27. oktober 2007 av XzeroX10 Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 er litt små skuffet over FPS'en.. jeg har følgende komponenter quad 2.4 ghz.. 8800ultra(beste ultran) 2gig ddr3 jeg kjører 1680 x 1050 (eller noe) alt på very high slått av AA og jeg ligger på 10 til 20 fps -.-... selvom jeg bytter til 1280 x 1XXX så ligger jeg på samme fps.. bytter jeg til 800 x 600 får jeg 28 fps.. jeg har installert alle nye driverne ( til og med prøvd beta driveren til nvidia ) så om noen har forslag på hva jeg skal gjøre.. vær så god å si ifra:) Uff må si det der ødela litt den drømmen jeg hadde om at alt skulle gå bra så snart jeg oppgraderte skjermkortet. At det går dårlig selv med ultra og ddr3 er litt skammelig. Lenke til kommentar
nocturno_culto Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 noen her som har prøvd denne beta driveren til skjermkortet? jeg prøvde den hele greia føkka seg det var med vista 32 bit. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Er vel ikke så kresen som andre her, men jeg likte dette veldig Har bare prøvd på medium for øyeblikket m/4xaa og det gikk hvertfall helt strålende. Helt flytende og knallbra. Kanke vente til å spille dette online. Lenke til kommentar
GoldlaXiE Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Etter å ha oppdatert driver fikk jeg til å spille det med Intel Core 2 E6750, 3gb ram og Geforce 7800GTX. Kunne spille med det meste på high i 1280x800 (eller hva det er), men så fort jeg rørte shader quality så fikk fps'n seg en støkk. Den må stå på low her. Lenke til kommentar
Gjest Arveen Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Noen som er hyp på å lage en crysis benchmark tråd så vi får en bedre oversikt over hva forkjellig hardware får? Lenke til kommentar
Crossfire Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) Noen som er hyp på å lage en crysis benchmark tråd så vi får en bedre oversikt over hva forkjellig hardware får? driver og directx og operativsystem versjon og hotfixes er også viktig så få med det og (ikke bare hardware/instillinger) Endret 27. oktober 2007 av Crossfire Lenke til kommentar
Gjest Arveen Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Noen som er hyp på å lage en crysis benchmark tråd så vi får en bedre oversikt over hva forkjellig hardware får? driver og directx og operativsystem versjon og hotfixes er også viktig så få med det og (ikke bare hardware/instillinger) Det er jo bare å sette opp regler for hva posten skal inneholde av info. Men vist ikke folg gidder å poste resultater, så er det ingen vist i å starte en slik tråd. Det er vel den letteste måten å sammeligne deg selv med andre, eller? Lenke til kommentar
Gjest Arveen Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 fant denne, men vet ikke hvor pålitlig den er da... Lenke til kommentar
nocturno_culto Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 fant denne, men vet ikke hvor pålitlig den er da... ser ut som ati kortet er det beste valget :s Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Hmm, jeg klarte demoen på high, 1650x1080, men da hakka det en del til tider. Skylder litt på min nåværende xp-installasjon, kommer seg sikkert litt etter en formatering. Men tviler på ultra high Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Slik Anti Alasing funker ikkje her :S Ting ser liksom hakkete ut og slikt, og da skal vell anti alasing normalt få bort det? tar foreksempel på 2X AA men når eg går tilbake i options står det på off :S Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) Jeg får ikke demoen på low men den idiotsiden systemlabtestem sier jeg kan ha over minimum Har disse speccsa: AMD Athlon 64 3800+ 2048DDR Ram Geforce 7650 GS Og dette skulle ta det på low i følge systemtestsiden Hele landskapet bare blinker når jeg er i fallskjermen..... blinker blått osv Jeg har alt det nyeste driverne osv.... Og alt står på low som optionalvalget Hva som er galt?? Endret 27. oktober 2007 av Toman85 Lenke til kommentar
aloras Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Hvor er det egentlig man sjekker hvor mange FPS man har? Kjørte spillet på high istad, og det gikk forsåvidt smertefritt, bortsett fra at når man snur seg veldig fort rundt, så blir det meste ganske uklart. Akkurat som et kamera som ikke greier å fange opp alle bevegelsene. Er dette en slags effekt, eller har det noe med FPS å gjøre? Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Jeg får ikke demoen på low men den idiotsiden systemlabtestem sier jeg kan ha over minimumHar disse speccsa: AMD Athlon 64 3800+ 2048DDR Ram Geforce 7650 GS Og dette skulle ta det på low i følge systemtestsiden Hele landskapet bare blinker når jeg er i fallskjermen..... blinker blått osv Jeg har alt det nyeste driverne osv.... Og alt står på low som optionalvalget Hva som er galt?? Merkelig. Eg har :AMD 64 3500+ Sapphire Radeoen X800XL 2gb ram Og klarer med dette overaskende bra. går fint på medium, lagger litt når det er mye som sjer på sjermen. har texture deatails på high og fysikk på high, og resten en blanding av low og medium. Og det funker bra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg