Gå til innhold

Klarer du Crysis på Very High?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel, halvt år, hvem vet. Men det er jo hva man har nå som teller, er det ikke? Hva som kommer i fremtiden hjelper veldig lite for ytelsen i Crysis.

Jo det er jo akkurat det, det har for Crysis..

 

For det finnes ikke hardware som greier og kjøre Crysis på extreme enda. Og da har det vell en vesentlig fordell hva som kommer.. Eller hva?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Tror mange her bryr seg fint lite om dine uttalelser om at AMD kommer til å knuse Intel om et halvt år. Hvis de bryr seg, så vil de nok flytte øynene til prosessor tråden. Dette er ikke tråden for AMD vs Intel.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Jo det er jo akkurat det, det har for Crysis..

 

For det finnes ikke hardware som greier og kjøre Crysis på extreme enda. Og da har det vell en vesentlig fordell hva som kommer.. Eller hva?

 

Vil man spille Crysis når det kommer ut, i best mulig kvalitet med best mulig framerate, så er Intel veien å gå. Det er fakta, ingenting som kan diskuteres.

Endret av BTK
Lenke til kommentar
For det finnes ikke hardware som greier og kjøre Crysis på extreme enda. Og da har det vell en vesentlig fordell hva som kommer.. Eller hva?

 

Hvordan ble trailervideoene laget da?

 

 

Offtopic:

 

Når det gjelder AMD vs Intel, så er hvem som har den beste prosessoren noe som endrer seg år etter år. Det beste vi kunder kan gjøre, er å bare være så kyniske og lite trofaste som vi bare klarer, slik at produsentene hele tiden må jobbe på spreng for å bringe nye og bedre produkter ut. Å være fanboy betaler seg aldri, fordi produsentene aldri vil det beste for deg.

 

puh :thumbup:

Lenke til kommentar

Ihvertfall når det gjelder Crysis, så bør man ha en Intel CPU og Nvidia graffikkort. Crytek har vel samerbeidet mest med disse(er vel en grunn til at Intel Core 2 duo reklamen kommer opp på betaen også), og såvidt jeg vet har alle vidoer/demostrasjoner blitt vist på et G8800 kort. Men det vil jo ikke si at de med AMD og ATI ikke vil klare Crysis..

Endret av Andreas045
Lenke til kommentar

Ja, Intel CD2 og Nvidia vil jo være det ultimate.

 

Uansett, klarer vel neppe Very high på mitt oppsett, da jeg ikke har 640 MB minne på kortet mitt.

 

Nvidia Corp GeForce 8800 GTS (Overklokket til 650/1916)

Intel Core 2 Duo E6550 @ 3.2GHz

OCZ DDR2 2048MB Gold GX XTC Dual Channel

 

---

 

Offtopic, men:

 

Andreas045, jeg fikk over 2000 poeng mer enn deg i 3Dmark06.. merkelig? :hmm:

Lenke til kommentar

Jaja tror faktisk jeg skal kjøpte spillet bare for å gråte av min maskin basert på AMD XP 3200+, X800 GTO AGP og 2 Gb ram.. Heldigvis har jeg en kraftigere dual core maskin i huset, men her tror jeg X1900 GT kommer til korte når jeg planlegger Crysis på 42" full HD plasma TV..

 

EDIT: Haansi, fikk med meg at du byggde deg ny maskin for en stund siden, og det første som slo meg når ATi HD 2900 Pro kortet kom var den maskinen du hadde bygget, og hvor synd det var at du ikke hadde ventet en måned mer, så hadde du fått HD 2900 Pro, som koster mindre og "gruser" 8800 GTS..

EDIT2: herregud jeg bruker flere komma enn en danske ;)

Endret av TiduZ
Lenke til kommentar
Haha, jeg liker ikke å vente : D

 

Det kommer alltid noe nytt, og uansett hvor mye jeg venter så kommer det noe bedre og billigere neste uke. :)

Det er det som er hele vitenskapen bak dataindustrien, og prisene går bare EN vei. Derfor jeg liker å holde meg oppdatert på hardware fronten, så man vet hva som kommer og kan handle etter dette. Selvfølgelig, man kan ikke sitte og vente hele tiden, da får man aldri kjøpt noe..

Lenke til kommentar
Det er det som er hele vitenskapen bak dataindustrien, og prisene går bare EN vei. Derfor jeg liker å holde meg oppdatert på hardware fronten, så man vet hva som kommer og kan handle etter dette. Selvfølgelig, man kan ikke sitte og vente hele tiden, da får man aldri kjøpt noe..

Jepp, akkurat :)

 

Denne PC-en var et absolutt must for meg med tanke på Crysis-betaen og demoen. Og vil tro jeg klarer meg en stund på dette oppsettet :)

Lenke til kommentar

Akkurat dette med full utnyttelse av alle kjerner synes jeg er en vesentlig del av utviklingen av spill, og innen 2 kvartal av 2008 vil jeg nesten kreve at det er en selvfølge. Det har gått alt for tregt i utviklingen av software støtte for flere kjerner, men når store spillselskap som CryTech og Valve går i spissen for optimering av flere kjerner tror jeg andre vil følge etter. Dual Core teknologien er tross alt det som er "inn" på CPU fronten, og i framtiden vil vi se flere og flere kjerner, litt som for noen år siden da Intel mente hastighet var den store greia, og pøste på med klokkefrekvenser (noe som resultete i den fryktede Prescott arkitekturen host host)

Lenke til kommentar
Akkurat dette med full utnyttelse av alle kjerner synes jeg er en vesentlig del av utviklingen av spill, og innen 2 kvartal av 2008 vil jeg nesten kreve at det er en selvfølge. Det har gått alt for tregt i utviklingen av software støtte for flere kjerner, men når store spillselskap som CryTech og Valve går i spissen for optimering av flere kjerner tror jeg andre vil følge etter. Dual Core teknologien er tross alt det som er "inn" på CPU fronten, og i framtiden vil vi se flere og flere kjerner, litt som for noen år siden da Intel mente hastighet var den store greia, og pøste på med klokkefrekvenser (noe som resultete i den fryktede Prescott arkitekturen host host)

Hmmm, angående VALVE..

 

Hvor lenge har HL2-motoren hatt støtte for flere kjerner?

 

Blingser jeg nå, eller kom det sammen med Orange box? CSS (source) har vel vertfall ikke hatt det tidligere. Men har singleplayer-delen av HL2 hatt det?

 

Uansett, mange gode poeng du drar frem, Tiduz.

Endret av Haansi
Lenke til kommentar
Hmmm, angående VALVE..

 

Hvor lenge har HL2-motoren hatt støtte for flere kjerner?

 

Blingser jeg nå, eller kom det sammen med Orange box? CSS (source) har vel vertfall ikke hatt det tidligere. Men har singleplayer-delen av HL2 hatt det?

 

Uansett, mange gode poeng du drar frem, Tiduz.

Der drar du fram et interessangt poeng. VALVE fører en politikk som jeg mener funker meget bra. Det VALVE gjør, er at for hver episode som kommer ut, legger de til ny teknologi (type HDR lightning i episode 1, etter presantasjon i Lost Coast) som igjen gjør at de kan videreføre en spillserie over lengre tid uten at spillet blir "gammelt" rent teknologisk sett. Selvfølgelig, det baserer seg enda på Source motoren, men den har da vist seg utrolig utviklingsdyktig og fleksibel.

Jeg har grunner til å tro at den nye CryEngine motoren i Crysis vil sette ny standard for hva grafikk skal være, men det jeg synes mangler (nå skal vi overhode ikke trekke konklusjoner her, baserer meg på CryEngine 1) er fleksibiliteten til Source, som lar deg legge til grafiske nyvinninger etter som VALVE utvikler dem / betaler inn patentpriser for å bruke det.

 

EDIT: Mens vi snakker politikk og grafikk motorer, synes jeg ID sofware er bland de apsolutt beste gutta i klassen. De de gjør, er at hver gang det kommer en ny motor, registrerer de den under GPL lisensen. Dette vil igjen si at de etter hvert 5. år slipper fri kildekoden! Med andre ord er det ikke lenge til utviklere kan leke seg med Doom 3 / Quake 4 motoren! ;)

Endret av TiduZ
Lenke til kommentar

Var litt komplisert det der, men Crytek har ihvertfall selv sagt at Crysis graffikken vil omtrent aldri bli gammel med det første. De skal slippe patcher hele tiden som skal gjøre at graffikken i spillet skal holde seg oppdatert. Synes jeg så i et intervju engang at de har laget en måte som skal gjøre det lett å få spillet "up to date".

Endret av Andreas045
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...