Gå til innhold

Klarer du Crysis på Very High?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En ting jeg lurer på er hvor mye ytelsesforskjell som er merkbart mellom 32 og 64-bitssystemer. På standen til EA så kjørte de XP 64bit

9658312[/snapback]

Så fremt du ikke har mer enn 3GB minne, mener jeg at ytelsen er ganske den samme. Sånn uten om driver ytelse kanskje ...

Lenke til kommentar
Synes spillet kjørte bedre på XP faktisk, men nå er det mulig jeg har mye "dritt" på vista'en som gjør PC-en treig da.. :p

9658822[/snapback]

Tror det heller er det ... mulig at det at vista faktisk krever litt mer enn Xp også har noe med saken å gjøre ;)

Minimum minne på XP er 512MB (Mener jeg) på vista er det minst 1GB (etter min erfaring)

Jeg er litt overaska over at mircosoft ikke kom med gamer versjon av vista :D Veldig nedstrippa versjon som krvede lite og gav utrolig bra ytelse ;)

Lenke til kommentar
En ting jeg lurer på er hvor mye ytelsesforskjell som er merkbart mellom 32 og 64-bitssystemer. På standen til EA så kjørte de XP 64bit

9658312[/snapback]

Så fremt du ikke har mer enn 3GB minne, mener jeg at ytelsen er ganske den samme. Sånn uten om driver ytelse kanskje ...

9658808[/snapback]

hvorfor tror du det?

Lenke til kommentar

I den lille tiden crysis funka på PC-en min så synes jeg det var helt ok flyt på medium-high settings, lå på rundt 30-35 fps jevnt.

Men så i går gikk den ene harddisken som jeg hadde OS og spillen+musikken min på til helvete, så får ikke spilt noe mer før jeg får min nye 500gb samsung.

Da tenker jeg det blir så jeg hiver innpå vista igjen, så får vi se hvordan det går :whistle:

Lenke til kommentar
hvorfor tror du det?

9659006[/snapback]

Det er så langt jeg vet ;) Største forskjellen på 32 og 64-bit er adresseringen (av et eller anna :p) Med 32-bit får du ikke mer enn 2.4-3.2GB (kommer an på chipset og flaks) Med 64-bit er vel begrensningen ikke synlige sånn som ståa er nå :D

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Til 32bit vs 64bit. Det vil være 20% bedre ytelse med 64bit's OS, når du kjører Crysis.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Synes spillet kjørte bedre på XP faktisk, men nå er det mulig jeg har mye "dritt" på vista'en som gjør PC-en treig da.. :p

9658822[/snapback]

Samme opplevde jeg her, bare at XP var full av dritt mens Vista var ny-innstallert. Uansett fikk jeg bedre fps i XP. (Kjører 32-bit XP og 64-bit Vista)

Merk også at betaen er 32-bit, og vil ikke kjøre i 64-bit modus selv om du har 64-bits OS.

Nightblade: Hvordan vet du at det vil være 20% bedre ytelse i 64-bit kontra 32-bit? (Baserer du dette på ytelsesforskjellen i Far Cry?) Ser ikke bortifra at forskjellen kan bli noe sånt dog.

Er vel sagt at Crysis skal støtte 64-bit full ut, så det blir spennende og se hvordan ytelsen i 64-bit med DX10 blir, kontra DX9 og 32-bit.

Endret av Sagart
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Vet det fra et intervju med CryTek's sjef, Cevat Yerli. Leste det for en liten tid tilbake.

Skal prøve å finne det igjen :)

Edit: According to Yerli, the 64-bit version "will bring a performance difference of up to 10 to 15 percent on each thread" compared to the 32-bit version

Kilde:

Yahoo

InCrysis

Men tok feil av 20 %, var 10-15 %.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Vet det fra et intervju med CryTek's sjef, Cevat Yerli. Leste det for en liten tid tilbake.

Skal prøve å finne det igjen :)

Edit: According to Yerli, the 64-bit version "will bring a performance difference of up to 10 to 15 percent on each thread" compared to the 32-bit version

Kilde:

Yahoo

InCrysis

Men tok feil av 20 %, var 10-15 %.

9659863[/snapback]

Tøft, gjelder dette både vista og xp?

Lenke til kommentar
Er vel kanskje på tide å skifte ut 32 vista med 64 da? Er litt skeptisk med tanke på drivere.

Man får se ;)

9660116[/snapback]

Vista 64 bit funker fett det! selv opplever jeg at det virker raskere en xp 32bit!

Og jeg har funnet 64bit drivere til alt jeg har på PC-en ivertfall :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...