Looper87 Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Ikke bare er du uenig med du tar også feil..hør litt på hva folk som har peiling sier.Ikke si noe tullete som det du sier..gts klarer ikke å slå et gtx. Det BTK sier er rett.. 9651956[/snapback] Jeg tar ikke helt feil, overclocka GTS kan slå et GTX i noen tester, men i helhet er et GTX bedre ja. 9651978[/snapback] Slutt og prat og kom med bevis da vel. Du trenger ikke ta mer enn noen sekunders titt på spesifikasjonene for å se at ett overklokket GTS, kan ikke slå ett vanilla GTX. Jeg begynte å spille betaen i dag, gameplaymessig virka det ganske greit med tanke på multiplayer, men til de som har store forventninger til grafikk, kan jeg personlig si at jeg ikke var utrolig imponert av å spille med HIGH settings. Ytelsesmessig kjørte det på mellom 20-40fps med min rigg. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Angående OC GTS VS GTX, så kan vel GTS bli tilnærmet likt. (ivhertfall om vi ser bort ifra de 128MB i minneforskjell, da at det skal veldig mye for å gjøre noen forskjell på 640MB VS 768MB) Et lite eksperiment: Ettersom 8800GTX har 384bits minne, mens GTS har 320bits, så trenger GTS et minne som opererer på: 1800MHz/320bit * 384bit = 2160MHz for å oppnå samme båndsbredde som GTX. GTX har 33% flere shadere som GTS, og som alle operer på 1350MHz. For å veie opp for de færre shaderene må vel GTS ha tilsvarende raskere shadere. Altså må GTS sine shadere klokkes til svimlende 1800MHz. GPU frekvensen trenger bare å klokkes til 575MHz (samme som GTX sin standard klokk) for å oppnå samme ytelse. Naturligvis så kan du klokke GPUen (ROP) lengre, og heller sitte med litt lavere overklokk på shaderene for å gjøre dette mer mulig å oppnå. Så etter hva mine "regnestunt" har kommet frem til så skal det en del for å nå samme hastighet, men rent fysisk går det vel strengt tatt ann. (om vi ser bort ifra minnestørrelsen, som jeg ikke tror har den helt store innvirkingen uansett) Andrull: Link Finnes dog sikkert noen med bedre kvalitet. (HD e.l.) Edit: Her finner du dem i HD. 9651033[/snapback] Takker. Ser at det var ganske stor forskjell på lyseffektene. Mye bedre på DX10 scenen i jungelsen ivhertfall. (laster ned den andre nå) Endret 7. oktober 2007 av andrull Lenke til kommentar
Crossfire Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Andrull: Link Finnes dog sikkert noen med bedre kvalitet. (HD e.l.) Edit: Her finner du dem i HD. 9651033[/snapback] Nice, vanskelig å sette fingeren på hva det er, men dx10 har en klart mye bedre kvalitet over seg. Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Noe av det som er forskjellen mellom DX9 og DX10 er bl.a. Sunrays(som er forskjellen i lyset i jungelen som Andrull nevner) og dag/natt-syklus. Mulig dette endres i fullversjonen da, slik at sunrays f.eks. blir tilgjengelig under DX9- Teksturene er også av endel bedre kvalitet, samt at DX10 kanskje kommer til å yte bedre, pga. bedre utnyttelse av HW. Endret 7. oktober 2007 av Sagart Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Om DX10 gir bedre ytelse får vi se ved release, men har ikke noen forventninger til det. Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Har hørt det er noen som har erfart det i betaen ihvertfall. Selvom betaen ikke støtter DX10-effekter, går det godt ann å kjøre den i DX10-modus under Vista. Og da har noen merket ytelsesforskjell ifra samme grafikkinnstillinger under DX9. Men ja, det blir spennende og se. Endret 7. oktober 2007 av Sagart Lenke til kommentar
MrL Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 Har hørt det er noen som har erfart det i betaen ihvertfall. Selvom betaen ikke støtter DX10-effekter, går det godt ann å kjøre den i DX10-modus under Vista. Og da har noen merket ytelsesforskjell ifra samme grafikkinnstillinger under DX9. 9655183[/snapback] Har hørt noen rykter om det jeg å, men selv merket jeg ikke forkjell, og jeg tviler på at man faktisk spiller det i DX10 egentlig, siden det bare er dx9 servere, og jeg tror heller ikke at dx10 filene er med i betaen. Lenke til kommentar
AeterneL Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Kan jeg spille på ULTRA high? Trenger ikke AA/Anistrofisk.. alt annet maxa.. Intel Core Quad Q6600 2 gig ram.. jeg 2 giga til men MSi kortet klikka med dem.. =( XFX 8800 gts 640.. Mere nok plass.. Har 22".. høy oppløsning.. lavere Fps.. uff hvorfor tok jeg ikke gtx.. =( Lenke til kommentar
mkon Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Kanskje det starter opp om jeg er heldig da jeg får nye skjermkortet:P nvidia 8600gt burde vel få opp 2 fps vel? Lenke til kommentar
C2D Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Jeg gleder meg å... Rigg: ATI 2900 XT 512mb Q6600 2,4 ghz 2 Gb PC-6400 osv.. skal oppgradere til 4 Gb minne gleder meg... i følge første side på dette emne klarer jeg 1280x1024 no aa (good fps) noe som jeg ikke tror noe på.. men... uansett skal jeg klokke alt;) og håper da og klare alt på max på min 19" eller 22" (^^,) Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Kan jeg spille på ULTRA high? Trenger ikke AA/Anistrofisk.. alt annet maxa.. Intel Core Quad Q6600 2 gig ram.. jeg 2 giga til men MSi kortet klikka med dem.. =( XFX 8800 gts 640.. Mere nok plass.. Har 22".. høy oppløsning.. lavere Fps.. uff hvorfor tok jeg ikke gtx.. =( 9655471[/snapback] Fant dette i forum, men fikk det ikke til å funke selv, My documents\My Games\Crysis_MP_DEMO and open game cfg file. sys_spec_GameEffects = 4 sys_spec_ObjectDetail = 4 sys_spec_Particles = 4 sys_spec_Physics = 4 sys_spec_PostProcessing = 4 sys_spec_Shading = 4 sys_spec_Shadows = 4 sys_spec_Sound = 4 sys_spec_Texture = 4 sys_spec_VolumetricEffects = 4 sys_spec_Water = 4 Or modify all the values of the lines above to 4 (if you allready have them in system.cfg) ... oh and 1 more thing , if youre runing vista go to start > games > right click on crysis mp beta> play dx10 ... this is for improved performance... nothing will change graphicaly but better fps. Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Kan jeg spille på ULTRA high? Trenger ikke AA/Anistrofisk.. alt annet maxa.. Intel Core Quad Q6600 2 gig ram.. jeg 2 giga til men MSi kortet klikka med dem.. =( XFX 8800 gts 640.. Mere nok plass.. Har 22".. høy oppløsning.. lavere Fps.. uff hvorfor tok jeg ikke gtx.. =( 9655471[/snapback] Fant dette i forum, men fikk det ikke til å funke selv, My documents\My Games\Crysis_MP_DEMO and open game cfg file. sys_spec_GameEffects = 4 sys_spec_ObjectDetail = 4 sys_spec_Particles = 4 sys_spec_Physics = 4 sys_spec_PostProcessing = 4 sys_spec_Shading = 4 sys_spec_Shadows = 4 sys_spec_Sound = 4 sys_spec_Texture = 4 sys_spec_VolumetricEffects = 4 sys_spec_Water = 4 Or modify all the values of the lines above to 4 (if you allready have them in system.cfg) ... oh and 1 more thing , if youre runing vista go to start > games > right click on crysis mp beta> play dx10 ... this is for improved performance... nothing will change graphicaly but better fps. 9656187[/snapback] Som det står i readme-fila til beta'en; det er ikke inkludert noen form for DX10-bibliotek med den. Derfor merker du ingen forskjell Lenke til kommentar
noenmoen Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 blir vel å klare meg ganske bra regne jeg med specs i signaturen: Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Iceman22: Den config'en der er bare for beta 2 tror jeg. (Den funker ikke på beta 3) Ligger en ny config ute på beta-forumet. Lenke til kommentar
Krypto. Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Kan jeg spille på ULTRA high? Trenger ikke AA/Anistrofisk.. alt annet maxa.. Intel Core Quad Q6600 2 gig ram.. jeg 2 giga til men MSi kortet klikka med dem.. =( XFX 8800 gts 640.. Mere nok plass.. Har 22".. høy oppløsning.. lavere Fps.. uff hvorfor tok jeg ikke gtx.. =( 9655471[/snapback] Fant dette i forum, men fikk det ikke til å funke selv, My documents\My Games\Crysis_MP_DEMO and open game cfg file. sys_spec_GameEffects = 4 sys_spec_ObjectDetail = 4 sys_spec_Particles = 4 sys_spec_Physics = 4 sys_spec_PostProcessing = 4 sys_spec_Shading = 4 sys_spec_Shadows = 4 sys_spec_Sound = 4 sys_spec_Texture = 4 sys_spec_VolumetricEffects = 4 sys_spec_Water = 4 Or modify all the values of the lines above to 4 (if you allready have them in system.cfg) ... oh and 1 more thing , if youre runing vista go to start > games > right click on crysis mp beta> play dx10 ... this is for improved performance... nothing will change graphicaly but better fps. 9656187[/snapback] Som det står i readme-fila til beta'en; det er ikke inkludert noen form for DX10-bibliotek med den. Derfor merker du ingen forskjell 9657152[/snapback] Jeg merka stor forskjeld når jeg kjørte DX10... På ytelsen altså Endret 7. oktober 2007 av Kryptonite Lenke til kommentar
marius883 Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 jeg merka stor forskjeld når jeg kjørte DX10... 9657661[/snapback] Vil det si at det gikk bedre eller dårligere da? Lenke til kommentar
Krypto. Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 SAmme grafikk, bedre ytelse Lenke til kommentar
MrL Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) SAmme grafikk, bedre ytelse 9657691[/snapback] Kan bare ikke skjønne at folk får det, når du egentlig ikke kjører det i dx10,siden dx10 filene ikke er der. Bruker du XP eller vista? Har også hørt noen rykter om at man får 20-30 % bedre ytelse hvis man spiller det i XP.. Endret 7. oktober 2007 av Andreas045 Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Kan også være litt placebo ute og går. Skal du vite noe som helst sikkert så må du benchmarke og ha harde tall, ikke bare tro og gjette. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 Må man uinnstalere spillet hvis man skal prøve det på en annen pc/samme pc med en annen Windows? Tror bare jeg må teste det ut i XP.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg