tex_nex Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Verken Quad-core eller SLI er støttet i betaen. 9625522[/snapback] Fett!!;D jeg har quad og trodde betaen støttet det.. syntes det gikk bra:) så da må det jo gå enda bedre på fullversjonen:D har 8800gtx og quad 6600 Lenke til kommentar
Crossfire Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Lurer på hvor mange tullinger som kommer til å kjøre Crysis på dx9 eller ikke-nye PC-er og så bli skuffa over grafikken/ytelsen dx10 er faktisk en utrolig effektiv teknologi, håper bare crysis kommer til å vise det fram i motsetning til de andre såkalte dx10 spillene ute nå. Lenke til kommentar
Articfare Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Lurer på hvor mange tullinger som kommer til å kjøre Crysis på dx9 eller ikke-nye PC-er og så bli skuffa over grafikken/ytelsen dx10 er faktisk en utrolig effektiv teknologi, håper bare crysis kommer til å vise det fram i motsetning til de andre såkalte dx10 spillene ute nå. 9631414[/snapback] Hvor mange tullinger trengs det for å få dx10 kun til Vista og ikke XP? Èn... Bill Gates. Hvis de får vite det du sier, kan jeg vedde på at alle disse "tullingene" vil nedlaste Vista for å få dx10 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Og hva har Bill gates med det å gjøre? Han gikk da av som leder i microsoft for en stund siden nå. Og har XP blitt dårligere, eller er det bare det at Vista får XP til å se dårlig ut. (ivhertfall DX10) Og så krever spillere at de skal få samme funksjoner til et operativsystem ifra 2001... gratis? Hvem "tulling" ville vel gjort noe slik. Brukt masse tid og penger på et "eldgammelt" produkt. De kunne sikkert gitt XP mange av de funksjonene Vista har i en gigantisk service pack... men det sier seg vel litt selv at det ikke er penger å tjene på det. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) <dobbelpost> Endret 4. oktober 2007 av andrull Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Noen som har sjekka ut prosjektet til denne 19-åringen? Jeg har dessverre ikke OS på maskinen min for tiden ( ) og er usikker på om jeg skal stresse med å få inn 64-bit XP eller vista. Jeg trodde svaret var vista, men hvis han duden faktisk klarer å skaffe DX10 til XP. Ser jeg ikke store grunnen til å gå over til vista enda... Noen med XP som har lyst å prøve? Lenke til kommentar
whipslash Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Tror du dette kan ha noe med den lave fps'en andrull, at beta'en ikke støtter quadcore CPU? Du har jo quadcore, så PC-en din vil vel yte bedre når fullversjonen kommer ut, eller? 9626811[/snapback] Tja, det har nok litt å si ja, men jeg tror ikke det er dette som virkelig trekker ned ytelsen, da jeg har på følelsen av at det er skjermkortet som sliter mest. (klokket opp skjermkortet, og FPSen økte med 40-50%!) 9626861[/snapback] Hvilke verdier kjører du GPU og Minne på gtx'en din nå? bruker du stock kjøler? Lenke til kommentar
svenningen Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 klarer ikke på low engang Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Lurer på hvor mange tullinger som kommer til å kjøre Crysis på dx9 eller ikke-nye PC-er og så bli skuffa over grafikken/ytelsen dx10 er faktisk en utrolig effektiv teknologi, håper bare crysis kommer til å vise det fram i motsetning til de andre såkalte dx10 spillene ute nå. 9631414[/snapback] uUu.. "Må kjøpe meg 8400gs for å få DirectX 10 på Crysis og 10fps i low " Nei da klarer jeg meg heller fint med X1950Pro kortet mitt og heller kjører 40fps i medium - high, selv om jeg går glipp av de ekstra DX10 effektene alts Lenke til kommentar
anders! Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) Andrull! Hva kjører du core og memory på? Må være en del siden du merker en kraftig FPS forbedring. Kjører i dag 655/2200 på mitt ene GTX kort. Det andre er sendt inn men får nytt snart! Lurer på hvordan det kommer til å yte i Crysis Endret 4. oktober 2007 av AndersdD Lenke til kommentar
Pest^N Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Lurer på hvor mange tullinger som kommer til å kjøre Crysis på dx9 eller ikke-nye PC-er og så bli skuffa over grafikken/ytelsen dx10 er faktisk en utrolig effektiv teknologi, håper bare crysis kommer til å vise det fram i motsetning til de andre såkalte dx10 spillene ute nå. 9631414[/snapback] Har du kilde med benchmark til dette du sier om at DX 10 er en utrolig effektiv teknologi? Eller er dette bare rykter foreløpig? Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 vi får se i singleplayer demoen om ytelsen blir bedre og grafikken også. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Tror du dette kan ha noe med den lave fps'en andrull, at beta'en ikke støtter quadcore CPU? Du har jo quadcore, så PC-en din vil vel yte bedre når fullversjonen kommer ut, eller? 9626811[/snapback] Tja, det har nok litt å si ja, men jeg tror ikke det er dette som virkelig trekker ned ytelsen, da jeg har på følelsen av at det er skjermkortet som sliter mest. (klokket opp skjermkortet, og FPSen økte med 40-50%!) 9626861[/snapback] Hvilke verdier kjører du GPU og Minne på gtx'en din nå? bruker du stock kjøler? 9632030[/snapback] Tja, ca 650MHz på kjerne, 1620MHz på shader og 2240MHz på minne. (den skal være god for 2300MHz) Stock kjøler ja, men det var nødvendig å sette viftehastigheten til 100%. Har du kilde med benchmark til dette du sier om at DX 10 er en utrolig effektiv teknologi? Eller er dette bare rykter foreløpig? Det er vel nærmest å ta som en selvfølge at DX10 er mer effektivt enn DX9. Hvorfor skulle vi ellers fått det... For hver DX versjon som kommer, så er det snakk om høyere effektivitet, og mulighet for høyere grafikk av noe slag. Det samme gjelder DX10, og vil nok etterhvert bli mer effektivt enn DX9. Lenke til kommentar
Crossfire Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Lurer på hvor mange tullinger som kommer til å kjøre Crysis på dx9 eller ikke-nye PC-er og så bli skuffa over grafikken/ytelsen dx10 er faktisk en utrolig effektiv teknologi, håper bare crysis kommer til å vise det fram i motsetning til de andre såkalte dx10 spillene ute nå. 9631414[/snapback] Har du kilde med benchmark til dette du sier om at DX 10 er en utrolig effektiv teknologi? Eller er dette bare rykter foreløpig? 9633050[/snapback] Har lest om dette en god del. For eksempel sjekk denne linken http://www.driverheaven.net/articles/dx10/ "One thing to note: If the same game was coded to run on both DX9 and DX10 there would be around a 20% performance increase just from the fact the overhead is lower in DX10." Lenke til kommentar
Krypto. Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) Kansje allerede blit besvart men: Vil et spill kjøre smoothere i DX10 enn i DX9 men feks, min rig (se signatur) ? Endret 4. oktober 2007 av Kryptonite Lenke til kommentar
TronDoZY Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) Vil nok kjøre "smoothere" i dx10 etter vi får spill som faktisk er kodet til dx10 og dx9 og ikke bare dx9 kodet med noen dx10 effekter kastet på i siste liten. Endret 4. oktober 2007 av TronDoZY Lenke til kommentar
Pest^N Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Glem all hype, spekulasjoner, presseomtaler etc om Directx 10. Her er ren og skjær fakta av hva jeg har kommet frem til av hva som hittil er utgitt (correct me if I'm wrong): Ingen betydelige visuelle forbedringer Alle spill som foreløpig er blitt utgitt med støtte for DX10 har ikke vist noen betydelige visuelle forbedringer. Bioshock er intet unntak. Kanskje World in Conflict - der solstrålene som lyser gjennom skyene er en liten forbedring. Selv ikke spill som i etterkant er patchet opp til DX10 har vist noen forbedringer. Ingen økning i ytelse De største lovordene fra Micro$oft har vært at ytelsen med DX10 ville være 2-4 ganger raskere. Sannheten med dagens DX10 spill har vist seg å være det stikk motsatte. Solstrålene i World in Conflict man får når spillet kjøres i DX10 på Vista gir en reduksjon på hele 25% FPS i forhold til DX9 på WinXP. For Bioshock er det blitt målt en reduksjon på 8% ved overgang fra DX9 på WinXP til DX10 på Vista. I tillegg viser det seg at alle spill er betraktelig tregere i DX9 modus på Vista, enn hva de er i XP. Crysis vil nok vise hva DX10 er god for. I mellomtiden er det nok bare å spekulere. Jeg ville nok ikke bekymret meg så mye for DX10.1 støtte med det første heller. Kilder World in Conflict Hardware Performance Guide BioShock Hardware Performance Guide Lenke til kommentar
TronDoZY Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Som jeg sa i forrige post : Vil nok kjøre "smoothere" i dx10 etter vi får spill som faktisk er kodet til dx10 og dx9 og ikke bare dx9 kodet med noen dx10 effekter kastet på i siste liten. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 Vel tviler du på DX10, så dra på The Experince i morra, og se crysis demostreres i DX10 De som drar dit, spør åssen hardware PC-en dems har, og skjekk om det lagger Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Blir mer og mer imponert faktisk (lav fps regnet meg med selv om den enkle testen viste noe annet). Stod å så på en haug krabber feks og det ser helt ekte ut, samme gjør vannet osv. Helt rått. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg