Gå til innhold

Klarer du Crysis på Very High?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, jeg får mange ganger feil på Operativ systemet mitt, at det ikke er bra nok. Jeg har en XP proffesional 2002 med Service Pack 2, piratkopi, siden den lovlig kjøpe Windows XP'en fikk en stor ripe i seg og jeg fikk i bytte den.

 

På Minimum står det at PC-en min ikke er kraftig nok til å kjøre Crysis siden jeg har 2,3 , men på Reccomended står det ingenting. Rammen og videokortet er det eneste som stopper meg, men i morgen blir det +2gb :D

 

Burde jeg skifte OS?

Lenke til kommentar
Ok har 2 spørsmål. 1 va betyr  4xAA/16xAF  AA AF ? Og hvordan sjekker dere hva fpsen deres ligger på i diverse spill? Og har hertz instillingene på skjermen mye og si?  :hmm:

9612190[/snapback]

AA = Anti-aliasing (kantutgjevning) slik at ikke alle kanter ser hakkette ut.

4x står for nivået av kantutgjevning. Des høyere nivå, des mer kantutgjevning.

(dette er et meget krevende grafikkinstilling, der de fleste kjører på 4x maks, da dette gir god kombinasjon av ytelse og kantutgjevning)

 

AF = Anostrophic filitrering

Denne instillingen gjør at bakken og teksturene ikke ser helt utvasket ut.

(uten AF, så vil teksturene/bakken kun se klar og fin ut ca 1-2meter ifra deg)

Ved å aktivere AF, så vil denne distansen øke betraktelig, og ved 8x-16x så er denne distansen så langt unna spilleren at du ikke kan merke blasse teksturer.

 

Antall hertz har ingenting med ytelsen i et spill og gjøre, og det er det kun skjermen (og en liten brikke å skjermkortet) som styrer med dette. (100Hz eller 60Hz har derfor ingenting å si ytelsemessig)

9612392[/snapback]

 

Takk får et svært godt forklart svar :thumbup:

Lenke til kommentar

Kan bare glemme å spille det på fullt 1600*1200, beta testen fikk jeg bare satt på 1280-1024 på high (ikke very high) lå på 20 til 35 fps. På testen om jeg skulle klare å kjøre Crysis fikk jeg full score.

 

En minitest med bilder ligger nederst på første post i denne tråden.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=661927&hl=

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Kan bare glemme å spille det på fullt 1600*1200, beta testen fikk jeg bare satt på 1280-1024 på high (ikke very high) lå på 20 til 35 fps. På testen om jeg skulle klare å kjøre Crysis fikk jeg full score.

 

En minitest med bilder ligger nederst på første post i denne tråden.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=661927&hl=

9622050[/snapback]

Du bryter vel NDA ved å legge ut de bildene.... Bare en liten advarsel.

Lenke til kommentar
nei det er open/public beta test !!

 

alle kan laste ned

9622157[/snapback]

 

 

Det er en åpen beta test ja, så skulle ikke være noe galt i det.

9622212[/snapback]

Det var da godt å høre... De var ihvertfall veldig strenge på slikt før :)

"For Your Information - The hammer of justice hit NDA violators with its full strictness and glory!!"

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...