Gå til innhold

Klarer du Crysis på Very High?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har hørt at det faktisk er dårligere ytelse når man bruker DX10 på spillene, er dette sant? Mener ikke Crysis da, men spill som er ute nå.

9556235[/snapback]

 

Eneste sannheten i det utsagnet må være at DX10 krever mer enn DX9 og derfor vil en som akkuratt klarer seg på DX9, bli litt dårlig på DX10...

Lenke til kommentar
Skjønner liksom ikke vitsen med å ha DX10 på sånne kort, man får jo ikke spilt spill på fullt alikevel, så hva er vitsen med dx10 effekter da?

9555409[/snapback]

Tja, de har vel lovet bedre ytelse med DX10?

Så selv om du ikke får nytt noen av DX10 effektene, så kanskje det vil gli bedre... :)

9556126[/snapback]

 

Greia er den at noen spill, kanskje crysis, vil kanskje ikke ha høyere enn High på noen alternativer på dx9 kort. Man må derfor kanskje ha dx10 for å velge ultra high, og når alikevel et sånt kort ikke greier high engang, er det lite vits i å ha det alternativet...

Lenke til kommentar

Jeg venter nå på min nye hardware:

 

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

Kingston HyperX 2GB 900MHz DDR II DIMM

Gainward GeForce 8800GTS 320MB GDDR3

++

 

Vil dette gå greit? :) Hørt at jeg trenger vista for dx10, hva er forskjellen mellom 32 og 64 bit her og hva burde jeg gå for.

 

Ellers fant jeg en veldig god tråd (om den ikke er linket til her allerede):

 

http://www.crysis-online.com/forum/index.p...pic,4487.0.html

 

Om 8800GTS sier den siden:

8800GTS ---> a great card if you are on a budget. In Crysis the 8800GTS is most likely going to be limited by its processing power not its VRAM. You should expect these settings regardless of whether you have the 320 or 640MB.

I think with this card you should expect maximum settings @ 1280 x 1024 no AA (good FPS), probably up to a resolution of 1680 x 1050 (acceptable FPS).

 

Er det noe å stole på?

Lenke til kommentar
Jeg venter nå på min nye hardware:

 

    Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz 

    Kingston HyperX 2GB 900MHz DDR II DIMM 

    Gainward GeForce 8800GTS 320MB GDDR3 

++

 

Vil dette gå greit? :) Hørt at jeg trenger vista for dx10, hva er forskjellen mellom 32 og 64 bit her og hva burde jeg gå for.

 

Ellers fant jeg en veldig god tråd (om den ikke er linket til her allerede):

 

http://www.crysis-online.com/forum/index.p...pic,4487.0.html

 

Om 8800GTS sier den siden:

8800GTS ---> a great card if you are on a budget. In Crysis the 8800GTS is most likely going to be limited by its processing power not its VRAM. You should expect these settings regardless of whether you have the 320 or 640MB.

I think with this card you should expect maximum settings @ 1280 x 1024 no AA (good FPS), probably up to a resolution of 1680 x 1050 (acceptable FPS).

 

Er det noe å stole på?

9556411[/snapback]

 

Dette er ganske til å stole på ja, les også første posten, det har selv blitt sagt fra en fra Crytek.

 

står også:

 

"8800GTX ---> probably the best high-end card up to date price wise, beaten only by the 8800 Ultra by a tiny fraction in most cases. With this monster you should expect to be able to max out Crysis @ 1280 x 1024 8xAA (good FPS), up to a maximum resolution of 1920 x 1200 (good -> very good FPS)."

 

Siden jeg har overclocket mitt GTS, regner jeg med at jeg greier å spille på ultra high med 1680x1050 med ingen AA. :)

Lenke til kommentar
Jeg venter nå på min nye hardware:

 

    Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz 

    Kingston HyperX 2GB 900MHz DDR II DIMM 

    Gainward GeForce 8800GTS 320MB GDDR3 

++

 

Vil dette gå greit? :) Hørt at jeg trenger vista for dx10, hva er forskjellen mellom 32 og 64 bit her og hva burde jeg gå for.

 

Ellers fant jeg en veldig god tråd (om den ikke er linket til her allerede):

 

http://www.crysis-online.com/forum/index.p...pic,4487.0.html

 

Om 8800GTS sier den siden:

8800GTS ---> a great card if you are on a budget. In Crysis the 8800GTS is most likely going to be limited by its processing power not its VRAM. You should expect these settings regardless of whether you have the 320 or 640MB.

I think with this card you should expect maximum settings @ 1280 x 1024 no AA (good FPS), probably up to a resolution of 1680 x 1050 (acceptable FPS).

 

Er det noe å stole på?

9556411[/snapback]

 

Forskjellen på 32 og 64 (i alle fall som er nevneverdig) er muligheten for mer enn 3.xGB minne. 32-bit klarer ikke å adressere mer enn ca. 3GB minne. (fra 2.5-3.3GB, alt etter HK)

 

Med 2GB kan du liksågodt gå for 32, men tenker du kanskje å oppgradere. Så er vel 64-bit ikke så dumt ;)

 

 

Og jeg ville ikke stolt blindt på det utsagnet. Det er vel ingen som faktisk vet hvordan crysis blir i forhold til krav til systemet. (Dårlig setning! :D) Jeg ville gått for 640MB versjonne da AA og høy oppløsning er ønskelig for meg. Med 320MB så tipper jeg at 1024 vil være en grei oppløsning, kanskje bittelitt AA :p

Lenke til kommentar

Har aldri vært veeeldig kravstor til grafikk :), så uten AA skal gå fint for meg. Sitter for øyeblikket med radeon 7200, 1gb ram, og en prosessor på 2,8ghz :p

 

2gb mer ram blir aktuelt til juletider for min del også.

 

Blir heller alt annet enn AA på fullt for min del, og helst 1280x1024, har ikke behov for mer.

Endret av Akarno
Lenke til kommentar
Ikke bare litt, men mye bedre. :)

Kanskje også en av de mest krevende instillingene.

 

På betaen så virket det som om det var veldig mange "jaggies" uten AA ivhertfall.

9557401[/snapback]

 

kan gjøre mye bedre ja :) Men f.eks fra 4x til 16x merker du nesten ikke no forskjell på utseende, bare jævlig stor forskjell i ytelse..

Endret av Andreas045
Lenke til kommentar

kult! Gjett om jeg skal ha AA på eller av i Crysis!

 

Skal kjøpe nye deler til PC-en snart.. Tror dere denne kan dra Crysis på Ultra High?

Asus P5K-E/WIFI-AP, P35

Kingston DDR2 HyperX PC8500 2048MB CL5, Kit w/two matched HyperX 1GB DDR2

XFX GeForce 8800GTS 640MB + Zalman - VGA Heatsink ZM-RHS88

Corsair CMPSU 620 Watt

Core 2 Quad Q6600 + Zalman CNPS9700LED Ultra Quiet CPU Kjøler

Lenke til kommentar
kult! Gjett om jeg skal ha AA på eller av i Crysis!

 

Skal kjøpe nye deler til PC-en snart.. Tror dere denne kan dra Crysis på Ultra High?

Asus P5K-E/WIFI-AP, P35

Kingston DDR2 HyperX PC8500 2048MB CL5, Kit w/two matched HyperX 1GB DDR2

XFX GeForce 8800GTS 640MB + Zalman - VGA Heatsink ZM-RHS88

Corsair CMPSU 620 Watt

Core 2 Quad Q6600 + Zalman CNPS9700LED Ultra Quiet CPU Kjøler

9557504[/snapback]

 

Ikke kjøp Zalman CPU kjøler! :p Jeg hadde NT'n, Den bråkte :(

Lenke til kommentar
Kan ikke skjønne at de som kjøpte de zalmankjølerene bråker...

Er jo såvidt hørbart når du stiller den på laveste nivå.

 

De som bare koblet den rett i hovedkortet vil naturligvis merke at den støye mye.

9557893[/snapback]

 

Ved 800RPM synes jeg den bråkte. Ved full, var det umulig å sitte der... Nå sliter jeg med med at det er VGA som bråker mest. Vanskelig med det der støyingen...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...