Gå til innhold

Klarer du Crysis på Very High?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, jeg har en S-ata disk som er flaskehalsen i systemet mitt. Ellers er minnet mitt et Kingston HyperX 2GB 800MHz DDR2, PC6400 2x1GB CL4 (4-4-4-12)

Venter med å kjøpe 2GB til før jeg tar "sjansen" på å kjøre Vista på 64bits i stede for 32 som jeg gjør nå.

Dessuten holder jo 2GB RAM til spill enn så lenge. Skulle det bli for lite, så kjøper jeg 2GB til og bytter Vista fra 32 til 64 bits. :)

9554658[/snapback]

 

Jeg kjører RAID med to S-ata disker, får bare 0.3 poeng mer :|

 

Jeg hadde samme minne som det før, men fant ut at jeg ville ha 4GB heller =)

 

Btw, mulig at 2GB blir litt lite med tanke på Crysis... :hmm:

 

@crimar

Ja, det var det jeg gikk ut i fra :)

Lenke til kommentar
Om det blir for lite, så kjøper jeg 2GB til av samme type. Minuset er jo da at jeg må kjøre 64bits Vista i stede for 32 så jeg får utnyttet alle 4GB'ene.

RAM brikker er jo så billig nå om dagen uansett. :)

9554723[/snapback]

 

Joda. Prisene er lave, men skal etter hvert gå opp (husker ikke helt hvor jeg leste det) Jeg prøvde 4GB i XP før jeg installert vista, fikk faktisk 3.25GB fram, noe som er ganske bra synes jeg :) Jeg ville prøvd med 32-bit før jeg gikk opp til 64 ;)

Lenke til kommentar
har også nettop innstalert vista 64 bit, men får ikke riva tuner til å funke, har du prøvd biskop?

9550260[/snapback]

 

Har ikke komt så langt. Fikk kun installert vista før festingen starta :p Holder på nå, sliter faktisk med å få starta internett explorer. Skal prøve å legge inn en anna browser, se hvordan det hjelper.

 

Jeg fikk forresten 2.9 i vista poeng. Men det for grafikkytelse med Aero ting (Jeg kjører windows classic theme) ellers så vista ytelsen sånn ut:

 

CPU: 5.0

Minne: 5.5

Grafikk: 2.9 (Pga jeg ikke bruker aero grensesnittet)

Spill grafikk: 5.9

Harddisk: 5.5 (trodde RAID skulle gjøre mer for scoren en det ...)

9554132[/snapback]

 

Av en eller annen grunn så får jeg mindre score på minne med 4gb enn med 2gb, fikk 5,9 med 2gb, med 4gb får jeg 5,0 :hmm:

eneste forskjell er at minne er doblet, og det kjører på 700mhz istede for 800mhz.

 

ellers er scoren min slik:

CPU: 5,9

Minne 5,0

Grafikk 5,9

Spill Grafikk 5,9

Harddisk 5,2

Lenke til kommentar
Av en eller annen grunn så får jeg mindre score på minne med 4gb enn med 2gb, fikk 5,9 med 2gb, med 4gb får jeg 5,0 :hmm:

eneste forskjell er at minne er doblet, og det kjører på 700mhz istede for 800mhz.

 

ellers er scoren min slik:

CPU: 5,9

Minne 5,0

Grafikk 5,9

Spill Grafikk 5,9

Harddisk 5,2

9555167[/snapback]

 

Utrolig stor forskjell da!! 0.9 fra 2 til 4GB. Mekelig må jeg si!! Synes også det er merkelig at jeg får dårlig score på Grafikk pga jeg bruker classic theme... :S

Lenke til kommentar
Denne PC-en skal jeg få meg... ser den kraftig ut nok for Crysis eller? :p

9555340[/snapback]

 

nei, fordårlig grafikk kort. 8600GT er på linje med nedre del av 7-serien bare med DX10. Ikke så morsom til spill :p

9555376[/snapback]

 

:hmm: jeg hørte med de på komlett og de sa at jeg skulle kjøre Bioshock, Medieval 2, Half life 2 og nyere spill vil fungere fint med PC-en.

Lenke til kommentar
Denne PC-en skal jeg få meg... ser den kraftig ut nok for Crysis eller? :p

9555340[/snapback]

 

nei, fordårlig grafikk kort. 8600GT er på linje med nedre del av 7-serien bare med DX10. Ikke så morsom til spill :p

9555376[/snapback]

 

:hmm: jeg hørte med de på komlett og de sa at jeg skulle kjøre Bioshock, Medieval 2, Half life 2 og nyere spill vil fungere fint med PC-en.

9555398[/snapback]

 

vel isåfall så har du blitt litt lurt! Bioshock vil gå ektremt dårlig på den PC-en der altså, kanskje med alt på low da!

Lenke til kommentar
:hmm: jeg hørte med de på komlett og de sa at jeg skulle kjøre Bioshock, Medieval 2, Half life 2 og nyere spill vil fungere fint med PC-en.

9555398[/snapback]

 

Dem vil trolig se det som skal til ;) Men joda, det vil nåkk fungere (det er jo tross alt bedre enn minimums kravene) Hvor fint det vil se ut, og godt det vil flyte. Det har jeg mine tvil over :p

Lenke til kommentar
Articfare: Jada du kan spille bioshock, hl2, m2 og slikt med 8600GT, gjør det selv og det funker helt fint. Har det på laptopen min, men siden du skal ha en stasjonær anbefaler jeg deg å kjøpe noe kraftigere.

9555432[/snapback]

 

Hmm... har et X1950 pro skjermkort på den "gamle" PC-en min, men etter en stund krasjer PC-en xD. Kan det være lurt å bruke den istedenfor, eller hvilke annet skjermkort burde jeg da velge?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...