Bloodax Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 (endret) hvem sa jeg var liten ... Crysis støtter vel crossfire mener jeg, det var min første ide før 8800 gt kom ut. Men tør ikke å si noe, vet ikke stor mye om det. Men demoen støtter ikke SLI eller Crossfire ihvertfall. Dette burde vel selveste _sindre_ vite selv ..hehe Endret 8. november 2007 av !xmortenx! Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 (endret) Regnet med at spillet støttet det greit ja, men har ikke følgt så veldig mye med ang crysis, og har jo hørt snakk om at demoen ikke støttet det, så ville høre her for sikkerhets skyld. Får håpe det blir grei ytelse (jeg får komponentene forhåpentligvis dagen før crysis slippes). Hvis ikke blir det overklokking (det blir det nok uansett, må jo benche litt 3dmark med ett slikt system mitt gamle klarer 6-7k nå går jeg for over 20k ) Endret 8. november 2007 av _sindre_ Lenke til kommentar
Bloodax Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Var ikke det litt høyt a? ...urettferdig hvis du klarer det aasså, skal klokke selv endel. Men nå er jo du sponsa litt da Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 20k. bør gå greit på det nye systemet, 2900 er god på 3dmark. Men når det gjelder crysis så har jeg ikke sett så mye på tester og liknende, men hvertfall med demoen virker det jo som det er litt tungkjørt. Men det blir jo litt drøyt å oppgradere enda en gang om PC-en ikke drar det på maks, så da får jeg heller bare stille litt ned på grafikken. Om jeg skulle oppgradert måtte det jo blitt 2x ultra, og det gir forferdelig liten ytelsesøkning i forhold til prisen man må betale etter min mening. Ellers gleder jeg med veldig til crysis nå, demoen var jo konge! Har også fått med meg at det spekuleres litt i om det blir enda litt bedre grafikk på selve spillet, noe som ikke er meg i mot (syns dog grafikken er helt syk allerede ) Lenke til kommentar
Bloodax Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Du har nok rett i det med ultra, det er galskap å kjøpe ultra i forhild til penge per ytelse . Crysis gleder vel alle tid, uten om de folka som ikke liker spill som ikke er realistiske nok for dem ..har møtt på en sånn fyr. kan ikke få sagt nok hvor mye æ gleder meg til sandbox. Noe anna å se frem te er Far Cry 2, det ser digg ut med 50km2 å gå på uavhengig av oppdrag og slikt. Lenke til kommentar
seidon Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 prøvd crysis demoen på ultra high 1680x1050, DX10 oppsett: Sapphire HD 2900PRO 512mb ikke klokket C2D E6550 @ 2.33Ghz standard 4gb pc5300 ram det lagget.....stilte ned oppløsningen til 1280*768. Fortsatt lagg. Noen anelse hvorfor? ser jo at jeg mer enn nokk møter kravene til og kjøre ultra high godt, ivertfall på 1280*768. Har også en kompis her som sitter på en laptop med: AMD turion x2 @ 1,8Ghz Nvidia Geforce Go 7600 256mb 2gb pc5300 ram hvilke instillinger kan han forvente seg og kjøre fint? takk for svar Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 (endret) forhåpentligvis blir ytelsen i selve spillet noe bedre Endret 8. november 2007 av _sindre_ Lenke til kommentar
ToLi Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 (endret) prøvd crysis demoen på ultra high 1680x1050, DX10 oppsett: Sapphire HD 2900PRO 512mb ikke klokket C2D E6550 @ 2.33Ghz standard 4gb pc5300 ram det lagget.....stilte ned oppløsningen til 1280*768. Fortsatt lagg. Noen anelse hvorfor? ser jo at jeg mer enn nokk møter kravene til og kjøre ultra high godt, ivertfall på 1280*768. Har også en kompis her som sitter på en laptop med: AMD turion x2 @ 1,8Ghz Nvidia Geforce Go 7600 256mb 2gb pc5300 ram hvilke instillinger kan han forvente seg og kjøre fint? takk for svar OK. Det lagger til meg og og jeg har enda et hakk høyere speca maskin en deg. Jeg får kjørt spillet med en blanding av very high (ikke ultra high siden det ikke finnes ), high og medium. Da får jeg maks rundt 33 FPS og min rundt 20. Tipper kompisen din kan spille det med alt på low kanskje. Endret 8. november 2007 av ToLi Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 En ting jeg føler blir litt gjemt vekk er vel forskjellen på 32 bits og 64bits. Kan ikke se at det har vært noen særlig diskusjon om akkurat det. Hvordan er det egentlig? Har bare kjørt 64bits selv, men så leste jeg at nvidia sine 64bits drivere var skikkelig dårlige, så nå installerer jeg 32bits vista. Noen andre som vet noe, har testet eller lest noe om forskjellen? Har sett to store tester (etter google søk) og de testene viser forskjellig. Eller faktisk tre tester. En test viser 18%bedre ytelse i 64bit. En annen test viser at det er helt likt. Og en tredje test viser at 64bits henger laangt etter. Så dette forundrer meg ganske kraftig, og jeg er veldig i tvil om hvilket OS jeg skal kjøre. Jeg kan jo ikke drive å bytte hele tiden for å teste heller akkurat Lenke til kommentar
Crossfire Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Med de riktige driverne er 64 bit garantert raskere. De fleste merker nok ikke noen forskjell på 32 og 64 bit i crysis på de fleste oppsett sånn som ting er nå skulle jeg tro. Det er et spørsmål når bedre drivere kommer. Men tror nok uansett ikke du skal være bekymret for at det går dårligere. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 (endret) Hvordan er det egentlig? Har bare kjørt 64bits selv, men så leste jeg at nvidia sine 64bits drivere var skikkelig dårlige, så nå installerer jeg 32bits vista. Noen andre som vet noe, har testet eller lest noe om forskjellen? Har nevnt dette tidligere, men Crysis fungerte håret bedre når jeg gikk over til 64 bit, ikke bare det men jeg fikk bonus effekter på kjøpet (flere ting så bedre ut, som jeg ikke har tid\ork til å ramse opp igen nå). Hvorfor er jeg usikker på selv får jeg kjører på samme setting som jeg gjordet på vista 32 (1024 - 16 aa - alt very hight). I morgen får jeg 2gb til så skal jeg se hvordan det blir på vista 64 - oc gtx - dual Core Oc 3.2 - 4gb ddr2, håper jeg klarer nevnte setting såpass at det ikke går under 20 fps (tror nok jeg må lette litt på aa trykket men). Noen som vet om det blir godkjent å betale med $ mellom link?, blir jo mye billigere. Endret 8. november 2007 av simalarion Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Det går fint det, prøvde akkurat, er registrert i USA da :- ) Har spart en del penger på det oppgjennom, BF2SF/AF/EF, BF2142. :- ) Koster like mye i € som i $ Lenke til kommentar
Lonestarr Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 (endret) Her har dere noen fine tweaks: r_MotionBlur=0 r_vsync=0 e_cbuffer_resolution=2048 ca_AttachmentCullingRation=100 e_gsm_lods_num=5 e_shadows_cast_view_dist_ratio=0.4 e_lod_ratio=5 e_lods=1 e_view_dist_ratio_vegetation=35 e_view_dist_ratio=50 e_vegetation_sprites_distance_ratio=1 e_shadows_max_texture_size=1024 e_gsm_cache=1 e_gsm_cache_lod_offset=1 e_gsm_range_step_terrain=1 r_DepthOfField=1 r_DetailDistance=8 r_DetailNumLayers=2 r_DetailScale=8 r_DetailTextures=1 r_distant_rain=1 r_DynTexAtlasCloudsMaxSize=32 r_DynTexAtlasSpritesMaxSize=32 r_DynTexMaxSize=80 r_EnvCMResolution=2 r_EnvCMupdateInterval=0.04 r_EnvTexResolution=3 r_EnvTexUpdateInterval=0.05 r_ExcludeShader=0 r_Glow=1 r_HDRAllowNonFP=0 r_HDRBrightOffset=6 r_HDRLevel=0.8 r_HDRHistogram=0 r_HDRRendering=2 r_HDRType=1 r_ImposterRatio=1 r_ImpostersDraw=1 r_ImpostersUpdatePerFrame=6000 r_LightsSinglePass=0 r_LightVolumesDebug=0 r_Log=0 r_LogShaders=0 r_LogTexStreaming=0 r_LogVBuffers=0 r_MultiGPU=2 r_NormalsLength=0.1 r_OceanLodDist=100 r_OceanMaxSplashes=8 r_OceanRendType=0 r_OceanSectorSize=128 r_OceanSplashScale=1 r_OceanTexUpdate=1 r_OptimisedLightSetup=2 r_RainMaxViewDist=32 r_RAM=1 r_RC_AutoInvoke=0 r_refraction=1 r_ReleaseAllResourcesOnExit=0 r_ReloadShaders=0 r_Scissor=1 r_ShadersAlwaysUseColors=1 r_ShadersAsyncCompiling=1 r_ShadersAsyncMaxThreads=1 r_ShadersCacheOptimiseLog=1 r_ShadersDebug=0 r_ShadersDynamicBranching=0 r_ShadersIgnoreIncludesChanging=0 r_ShadersIntCompiler=1 r_ShadersPreactivate=0 r_ShadersPrecacheAllLights=1 r_ShadersStaticBranching=1 r_ShadersUserFolder=1 r_ShadowBlur=0 r_ShadowBluriness=1 r_ShadowGen=1 r_ShadowGenGS=0 r_ShadowGenMode=0 r_ShadowJittering=1 r_ShadowPass=1 r_ShadowsDeferredMode=1 r_ShadowsDepthBoundNV=0 r_ShadowsForwardPass=1 r_ShadowsGridAligned=1 r_ShadowsMaskDownScale=0 r_ShadowsMaskResolution=0 r_ShadowsSlopeScaleBias=1.8 r_ShadowsStencilPrePass=1 r_ShadowTexFormat=4 r_ShowDynTextureFilter=* r_ShowDynTextures=0 r_ShowLight=0 r_ShowLightBounds=0 r_ShowLines=0 r_ShowLumHistogram=0 r_ShowNormals=0 r_ShowOnlyShader=0 r_ShowRenderTarget=0 r_ShowRenderTarget_FullScreen=0 r_ShowTangents=0 r_ShowTexTimeGraph=0 r_ShowTimeGraph=0 r_ShowVideoMemoryStats=0 r_SSAO=1 r_SSAO_amount=1 r_SSAO_blur=4 r_SSAO_blurriness=1 r_SSAO_depth_range=0.99999 r_SSAO_downscale_result_mask=0 r_SSAO_downscale_ztarget=1 r_SSAO_quality=2 r_SSAO_radius=2 r_Stats=0 r_StencilBits=8 r_TerrainAO=7 r_TerrainAO_FadeDist=8 r_TexAtlasSize=2048 r_TexBindMode=0 r_TexBumpHeightmap=0 r_TexBumpResolution=0 r_TexGrid=0 r_TexHWMipsGeneration=1 r_TexLMResolution=0 r_TexLog=0 r_TexMaxAnisotropy=8 r_TexMaxSize=0 r_TexMinSize=64 r_TexNoAniso=0 r_TexNoLoad=0 r_TexPostponeLoading=1 r_TexResolution=0 r_TexSkyQuality=0 r_TexSkyResolution=0 r_TextureCompressor=1 r_TextureLodDistanceRatio=-1 r_TextureLodMaxLod=1 r_TexturesFilteringQuality=0 r_TexturesMipBiasing=0 r_TexturesStreaming=2 r_TexturesStreamingMaxAsync=0.25 r_TexturesStreamingNoUpload=0 r_TexturesStreamingOnlyVideo=0 r_TexturesStreamingSync=0 r_TexturesStreamPoolSize=128 r_Texture_Anisotropic_Level=1 r_UseAlphaBlend=1 r_UseGSParticles=1 r_UseHWSkinning=1 r_UseMaterialLayers=2 r_UseParticlesGlow=1 r_UseParticlesRefraction=1 r_UsePOM=1 r_sunshafts=1 r_colorgrading=1 r_UseEdgeAA=2 r_UseShadowsPool=0 r_UseSoftParticles=1 r_UseZPass=1 r_VarianceShadowMapBlurAmount=1 r_VegetationSpritesAlphaBlend=0 r_VegetationSpritesGenAlways=0 r_VegetationSpritesNoBend=2 r_VegetationSpritesNoGen=0 r_VegetationSpritesTexRes=64 r_ZFightingDepthScale=0.995 r_ZFightingExtrude=0.001 r_ZPassOnly=0 r_WaterRefractions=1 r_WaterReflections=1 r_WaterUpdateFactor=0.05 e_water_tesselation_amount=10 e_water_tesselation_swath_width=10 r_WaterUpdateDistance=0.2 r_WaterCaustics=1 r_WaterReflectionsQuality=4 e_water_ocean_fft=1 q_ShaderWater=2 r_WaterReflectionsMinVisiblePixelsUpdate = 0.05 q_Renderer=3 Fremgangsmåte: Åpne notisblokk. Kopier/lim inn alt som står her. Lagre filen hvor som helst, kall den autoexec.cfg Deretter start Crysis i DX9! Sett alle innst. på high, altså max i DX9. gå så ut av spillet. Legg så den .CFG fila dere lagde i sta (autoexec.cfg) inn i programfiler/electronic arts/crytek/crysis sp demo/game/config. Bare rett inn der, under de to mappene og over de andre .CFG filene. Start så spillet på nytt, i DX9! Tweaks vil da loade og du vil få POM, colorgrading, sunshafts + grafikk som likner ganske mye på very high i DX10, men med bedre FPS! Dersom du ikke er fornøyd med FPS foreslår jeg at du bytter ut r_colorgrading=1, med r_colorgrading=0 i fila. fjern da også q_renderer=3, som ligger helt sist. Er du fortsatt ikke fornøyd, sett r_UsePOM=0. Dette vil gi god FPS-økning, men litt kjipere grafikk. Jeg kjører med akkurat de settings som jeg har ramset opp her med Q6600, 8800 GTS 640mb og 4 GB ram. Ligger på ca. 26 fps vil jeg tro. Håper de som vil teste det ut får det til Gi gjerne tilbakemeldinger + tips til forandringer PS. vil du fjerne tweaks, er det bare å slette autoexec.cfg fila. enkelt og greit Endret 9. november 2007 av mr_tambourine_man Lenke til kommentar
MrL Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 Her har dere noen fine tweaks: r_MotionBlur=0 r_vsync=0 e_cbuffer_resolution=2048 ca_AttachmentCullingRation=100 e_gsm_lods_num=5 e_shadows_cast_view_dist_ratio=0.4 e_lod_ratio=5 e_lods=1 e_view_dist_ratio_vegetation=35 e_view_dist_ratio=50 e_vegetation_sprites_distance_ratio=1 e_shadows_max_texture_size=1024 e_gsm_cache=1 e_gsm_cache_lod_offset=1 e_gsm_range_step_terrain=1 r_DepthOfField=1 r_DetailDistance=8 r_DetailNumLayers=2 r_DetailScale=8 r_DetailTextures=1 r_distant_rain=1 r_DynTexAtlasCloudsMaxSize=32 r_DynTexAtlasSpritesMaxSize=32 r_DynTexMaxSize=80 r_EnvCMResolution=2 r_EnvCMupdateInterval=0.04 r_EnvTexResolution=3 r_EnvTexUpdateInterval=0.05 r_ExcludeShader=0 r_Glow=1 r_HDRAllowNonFP=0 r_HDRBrightOffset=6 r_HDRLevel=0.8 r_HDRHistogram=0 r_HDRRendering=2 r_HDRType=1 r_ImposterRatio=1 r_ImpostersDraw=1 r_ImpostersUpdatePerFrame=6000 r_LightsSinglePass=0 r_LightVolumesDebug=0 r_Log=0 r_LogShaders=0 r_LogTexStreaming=0 r_LogVBuffers=0 r_MultiGPU=2 r_NormalsLength=0.1 r_OceanLodDist=100 r_OceanMaxSplashes=8 r_OceanRendType=0 r_OceanSectorSize=128 r_OceanSplashScale=1 r_OceanTexUpdate=1 r_OptimisedLightSetup=2 r_RainMaxViewDist=32 r_RAM=1 r_RC_AutoInvoke=0 r_refraction=1 r_ReleaseAllResourcesOnExit=0 r_ReloadShaders=0 r_Scissor=1 r_ShadersAlwaysUseColors=1 r_ShadersAsyncCompiling=1 r_ShadersAsyncMaxThreads=1 r_ShadersCacheOptimiseLog=1 r_ShadersDebug=0 r_ShadersDynamicBranching=0 r_ShadersIgnoreIncludesChanging=0 r_ShadersIntCompiler=1 r_ShadersPreactivate=0 r_ShadersPrecacheAllLights=1 r_ShadersStaticBranching=1 r_ShadersUserFolder=1 r_ShadowBlur=0 r_ShadowBluriness=1 r_ShadowGen=1 r_ShadowGenGS=0 r_ShadowGenMode=0 r_ShadowJittering=1 r_ShadowPass=1 r_ShadowsDeferredMode=1 r_ShadowsDepthBoundNV=0 r_ShadowsForwardPass=1 r_ShadowsGridAligned=1 r_ShadowsMaskDownScale=0 r_ShadowsMaskResolution=0 r_ShadowsSlopeScaleBias=1.8 r_ShadowsStencilPrePass=1 r_ShadowTexFormat=4 r_ShowDynTextureFilter=* r_ShowDynTextures=0 r_ShowLight=0 r_ShowLightBounds=0 r_ShowLines=0 r_ShowLumHistogram=0 r_ShowNormals=0 r_ShowOnlyShader=0 r_ShowRenderTarget=0 r_ShowRenderTarget_FullScreen=0 r_ShowTangents=0 r_ShowTexTimeGraph=0 r_ShowTimeGraph=0 r_ShowVideoMemoryStats=0 r_SSAO=1 r_SSAO_amount=1 r_SSAO_blur=4 r_SSAO_blurriness=1 r_SSAO_depth_range=0.99999 r_SSAO_downscale_result_mask=0 r_SSAO_downscale_ztarget=1 r_SSAO_quality=2 r_SSAO_radius=2 r_Stats=0 r_StencilBits=8 r_TerrainAO=7 r_TerrainAO_FadeDist=8 r_TexAtlasSize=2048 r_TexBindMode=0 r_TexBumpHeightmap=0 r_TexBumpResolution=0 r_TexGrid=0 r_TexHWMipsGeneration=1 r_TexLMResolution=0 r_TexLog=0 r_TexMaxAnisotropy=8 r_TexMaxSize=0 r_TexMinSize=64 r_TexNoAniso=0 r_TexNoLoad=0 r_TexPostponeLoading=1 r_TexResolution=0 r_TexSkyQuality=0 r_TexSkyResolution=0 r_TextureCompressor=1 r_TextureLodDistanceRatio=-1 r_TextureLodMaxLod=1 r_TexturesFilteringQuality=0 r_TexturesMipBiasing=0 r_TexturesStreaming=2 r_TexturesStreamingMaxAsync=0.25 r_TexturesStreamingNoUpload=0 r_TexturesStreamingOnlyVideo=0 r_TexturesStreamingSync=0 r_TexturesStreamPoolSize=128 r_Texture_Anisotropic_Level=1 r_UseAlphaBlend=1 r_UseGSParticles=1 r_UseHWSkinning=1 r_UseMaterialLayers=2 r_UseParticlesGlow=1 r_UseParticlesRefraction=1 r_UsePOM=1 r_sunshafts=1 r_colorgrading=1 r_UseEdgeAA=2 r_UseShadowsPool=0 r_UseSoftParticles=1 r_UseZPass=1 r_VarianceShadowMapBlurAmount=1 r_VegetationSpritesAlphaBlend=0 r_VegetationSpritesGenAlways=0 r_VegetationSpritesNoBend=2 r_VegetationSpritesNoGen=0 r_VegetationSpritesTexRes=64 r_ZFightingDepthScale=0.995 r_ZFightingExtrude=0.001 r_ZPassOnly=0 r_WaterRefractions=1 r_WaterReflections=1 r_WaterUpdateFactor=0.05 e_water_tesselation_amount=10 e_water_tesselation_swath_width=10 r_WaterUpdateDistance=0.2 r_WaterCaustics=1 r_WaterReflectionsQuality=4 e_water_ocean_fft=1 q_ShaderWater=2 r_WaterReflectionsMinVisiblePixelsUpdate = 0.05 q_Renderer=3 Fremgangsmåte: Åpne notisblokk. Kopier/lim inn alt som står her. Lagre filen hvor som helst, kall den autoexec.cfg Deretter start Crysis i DX9! Sett alle innst. på high, altså max i DX9. gå så ut av spillet. Legg så den .CFG fila dere lagde i sta (autoexec.cfg) inn i programfiler/electronic arts/crytek/crysis sp demo/game/config. Bare rett inn der, under de to mappene og over de andre .CFG filene. Start så spillet på nytt, i DX9! Tweaks vil da loade og du vil få POM, colorgrading, sunshafts + grafikk som likner ganske mye på very high i DX10, men med bedre FPS! Dersom du ikke er fornøyd med FPS foreslår jeg at du bytter ut r_colorgrading=1, med r_colorgrading=0 i fila. fjern da også q_renderer=3, som ligger helt sist. Er du fortsatt ikke fornøyd, sett r_UsePOM=0. Dette vil gi god FPS-økning, men litt kjipere grafikk. Jeg kjører med akkurat de settings som jeg har ramset opp her med Q6600, 8800 GTS 640mb og 4 GB ram. Ligger på ca. 26 fps vil jeg tro. Håper de som vil teste det ut får det til Gi gjerne tilbakemeldinger + tips til forandringer Gir denne metoden også object motion blur i dx9? Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Det går fint det, prøvde akkurat, er registrert i USA da :- ) Har spart en del penger på det oppgjennom, BF2SF/AF/EF, BF2142. :- ) Koster like mye i € som i $ Koster 49 doller eller 54 euro. dollar har i tilleg lavere kurs, så da blir jo det en del billigere? Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Var ikke det litt merkelig prisforskjell? Kjøper det uansett hos Gamezone for 375kr. Da får jeg special edition og jeg regner med Crytek for litt ekstra penger. Det fortjener de =P Lenke til kommentar
krillee Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Var ikke det litt merkelig prisforskjell? Kjøper det uansett hos Gamezone for 375kr. Da får jeg special edition og jeg regner med Crytek for litt ekstra penger. Det fortjener de =P eni der Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Fikk det for 319,- jeg fra platekompaniet Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Jeg får 100kr i rabatt på platekompaniet, så jeg kan få det for under 300kr, men de har ikke special edition der? Lenke til kommentar
Lonestarr Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 (endret) Her har dere noen fine tweaks: r_MotionBlur=0 r_vsync=0 e_cbuffer_resolution=2048 ca_AttachmentCullingRation=100 e_gsm_lods_num=5 e_shadows_cast_view_dist_ratio=0.4 e_lod_ratio=5 e_lods=1 e_view_dist_ratio_vegetation=35 e_view_dist_ratio=50 e_vegetation_sprites_distance_ratio=1 e_shadows_max_texture_size=1024 e_gsm_cache=1 e_gsm_cache_lod_offset=1 e_gsm_range_step_terrain=1 r_DepthOfField=1 r_DetailDistance=8 r_DetailNumLayers=2 r_DetailScale=8 r_DetailTextures=1 r_distant_rain=1 r_DynTexAtlasCloudsMaxSize=32 r_DynTexAtlasSpritesMaxSize=32 r_DynTexMaxSize=80 r_EnvCMResolution=2 r_EnvCMupdateInterval=0.04 r_EnvTexResolution=3 r_EnvTexUpdateInterval=0.05 r_ExcludeShader=0 r_Glow=1 r_HDRAllowNonFP=0 r_HDRBrightOffset=6 r_HDRLevel=0.8 r_HDRHistogram=0 r_HDRRendering=2 r_HDRType=1 r_ImposterRatio=1 r_ImpostersDraw=1 r_ImpostersUpdatePerFrame=6000 r_LightsSinglePass=0 r_LightVolumesDebug=0 r_Log=0 r_LogShaders=0 r_LogTexStreaming=0 r_LogVBuffers=0 r_MultiGPU=2 r_NormalsLength=0.1 r_OceanLodDist=100 r_OceanMaxSplashes=8 r_OceanRendType=0 r_OceanSectorSize=128 r_OceanSplashScale=1 r_OceanTexUpdate=1 r_OptimisedLightSetup=2 r_RainMaxViewDist=32 r_RAM=1 r_RC_AutoInvoke=0 r_refraction=1 r_ReleaseAllResourcesOnExit=0 r_ReloadShaders=0 r_Scissor=1 r_ShadersAlwaysUseColors=1 r_ShadersAsyncCompiling=1 r_ShadersAsyncMaxThreads=1 r_ShadersCacheOptimiseLog=1 r_ShadersDebug=0 r_ShadersDynamicBranching=0 r_ShadersIgnoreIncludesChanging=0 r_ShadersIntCompiler=1 r_ShadersPreactivate=0 r_ShadersPrecacheAllLights=1 r_ShadersStaticBranching=1 r_ShadersUserFolder=1 r_ShadowBlur=0 r_ShadowBluriness=1 r_ShadowGen=1 r_ShadowGenGS=0 r_ShadowGenMode=0 r_ShadowJittering=1 r_ShadowPass=1 r_ShadowsDeferredMode=1 r_ShadowsDepthBoundNV=0 r_ShadowsForwardPass=1 r_ShadowsGridAligned=1 r_ShadowsMaskDownScale=0 r_ShadowsMaskResolution=0 r_ShadowsSlopeScaleBias=1.8 r_ShadowsStencilPrePass=1 r_ShadowTexFormat=4 r_ShowDynTextureFilter=* r_ShowDynTextures=0 r_ShowLight=0 r_ShowLightBounds=0 r_ShowLines=0 r_ShowLumHistogram=0 r_ShowNormals=0 r_ShowOnlyShader=0 r_ShowRenderTarget=0 r_ShowRenderTarget_FullScreen=0 r_ShowTangents=0 r_ShowTexTimeGraph=0 r_ShowTimeGraph=0 r_ShowVideoMemoryStats=0 r_SSAO=1 r_SSAO_amount=1 r_SSAO_blur=4 r_SSAO_blurriness=1 r_SSAO_depth_range=0.99999 r_SSAO_downscale_result_mask=0 r_SSAO_downscale_ztarget=1 r_SSAO_quality=2 r_SSAO_radius=2 r_Stats=0 r_StencilBits=8 r_TerrainAO=7 r_TerrainAO_FadeDist=8 r_TexAtlasSize=2048 r_TexBindMode=0 r_TexBumpHeightmap=0 r_TexBumpResolution=0 r_TexGrid=0 r_TexHWMipsGeneration=1 r_TexLMResolution=0 r_TexLog=0 r_TexMaxAnisotropy=8 r_TexMaxSize=0 r_TexMinSize=64 r_TexNoAniso=0 r_TexNoLoad=0 r_TexPostponeLoading=1 r_TexResolution=0 r_TexSkyQuality=0 r_TexSkyResolution=0 r_TextureCompressor=1 r_TextureLodDistanceRatio=-1 r_TextureLodMaxLod=1 r_TexturesFilteringQuality=0 r_TexturesMipBiasing=0 r_TexturesStreaming=2 r_TexturesStreamingMaxAsync=0.25 r_TexturesStreamingNoUpload=0 r_TexturesStreamingOnlyVideo=0 r_TexturesStreamingSync=0 r_TexturesStreamPoolSize=128 r_Texture_Anisotropic_Level=1 r_UseAlphaBlend=1 r_UseGSParticles=1 r_UseHWSkinning=1 r_UseMaterialLayers=2 r_UseParticlesGlow=1 r_UseParticlesRefraction=1 r_UsePOM=1 r_sunshafts=1 r_colorgrading=1 r_UseEdgeAA=2 r_UseShadowsPool=0 r_UseSoftParticles=1 r_UseZPass=1 r_VarianceShadowMapBlurAmount=1 r_VegetationSpritesAlphaBlend=0 r_VegetationSpritesGenAlways=0 r_VegetationSpritesNoBend=2 r_VegetationSpritesNoGen=0 r_VegetationSpritesTexRes=64 r_ZFightingDepthScale=0.995 r_ZFightingExtrude=0.001 r_ZPassOnly=0 r_WaterRefractions=1 r_WaterReflections=1 r_WaterUpdateFactor=0.05 e_water_tesselation_amount=10 e_water_tesselation_swath_width=10 r_WaterUpdateDistance=0.2 r_WaterCaustics=1 r_WaterReflectionsQuality=4 e_water_ocean_fft=1 q_ShaderWater=2 r_WaterReflectionsMinVisiblePixelsUpdate = 0.05 q_Renderer=3 Fremgangsmåte: Åpne notisblokk. Kopier/lim inn alt som står her. Lagre filen hvor som helst, kall den autoexec.cfg Deretter start Crysis i DX9! Sett alle innst. på high, altså max i DX9. gå så ut av spillet. Legg så den .CFG fila dere lagde i sta (autoexec.cfg) inn i programfiler/electronic arts/crytek/crysis sp demo/game/config. Bare rett inn der, under de to mappene og over de andre .CFG filene. Start så spillet på nytt, i DX9! Tweaks vil da loade og du vil få POM, colorgrading, sunshafts + grafikk som likner ganske mye på very high i DX10, men med bedre FPS! Dersom du ikke er fornøyd med FPS foreslår jeg at du bytter ut r_colorgrading=1, med r_colorgrading=0 i fila. fjern da også q_renderer=3, som ligger helt sist. Er du fortsatt ikke fornøyd, sett r_UsePOM=0. Dette vil gi god FPS-økning, men litt kjipere grafikk. Jeg kjører med akkurat de settings som jeg har ramset opp her med Q6600, 8800 GTS 640mb og 4 GB ram. Ligger på ca. 26 fps vil jeg tro. Håper de som vil teste det ut får det til Gi gjerne tilbakemeldinger + tips til forandringer PS. vil du fjerne tweaks, er det bare å slette autoexec.cfg fila. enkelt og greit Gir denne metoden også object motion blur i dx9? Nei. Motion blur er skrudd helt av på grunn av at det dreper fpsen fullstendig.. Du kan skru det på ved å sette r_MotionBlur=1 eller 2 (2 er best). den ligger helt øverst i configen. Man da vil du få mye dårligere FPS. Endret 9. november 2007 av mr_tambourine_man Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg