Gå til innhold

Klarer du Crysis på Very High?


Anbefalte innlegg

hvem sa jeg var liten :p...

 

Crysis støtter vel crossfire mener jeg, det var min første ide før 8800 gt kom ut. Men tør ikke å si noe, vet ikke stor mye om det. Men demoen støtter ikke SLI eller Crossfire ihvertfall.

 

Dette burde vel selveste _sindre_ vite selv :p..hehe

Endret av !xmortenx!
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regnet med at spillet støttet det greit ja, men har ikke følgt så veldig mye med ang crysis, og har jo hørt snakk om at demoen ikke støttet det, så ville høre her for sikkerhets skyld. Får håpe det blir grei ytelse (jeg får komponentene forhåpentligvis dagen før crysis slippes). Hvis ikke blir det overklokking (det blir det nok uansett, må jo benche litt 3dmark med ett slikt system mitt gamle klarer 6-7k nå går jeg for over 20k :new_woot: ) :whistle:

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar

20k. bør gå greit på det nye systemet, 2900 er god på 3dmark. Men når det gjelder crysis så har jeg ikke sett så mye på tester og liknende, men hvertfall med demoen virker det jo som det er litt tungkjørt. Men det blir jo litt drøyt å oppgradere enda en gang om PC-en ikke drar det på maks, så da får jeg heller bare stille litt ned på grafikken. Om jeg skulle oppgradert måtte det jo blitt 2x ultra, og det gir forferdelig liten ytelsesøkning i forhold til prisen man må betale etter min mening.

 

Ellers gleder jeg med veldig til crysis nå, demoen var jo konge! Har også fått med meg at det spekuleres litt i om det blir enda litt bedre grafikk på selve spillet, noe som ikke er meg i mot :p (syns dog grafikken er helt syk allerede :love: )

Lenke til kommentar

Du har nok rett i det med ultra, det er galskap å kjøpe ultra i forhild til penge per ytelse :p.

Crysis gleder vel alle tid, uten om de folka som ikke liker spill som ikke er realistiske nok for dem :p..har møtt på en sånn fyr.

kan ikke få sagt nok hvor mye æ gleder meg til sandbox.

 

Noe anna å se frem te er Far Cry 2, det ser digg ut med 50km2 å gå på uavhengig av oppdrag og slikt.

Lenke til kommentar

prøvd crysis demoen på ultra high 1680x1050, DX10

 

oppsett:

Sapphire HD 2900PRO 512mb ikke klokket

C2D E6550 @ 2.33Ghz standard

4gb pc5300 ram

 

det lagget.....stilte ned oppløsningen til 1280*768. Fortsatt lagg. Noen anelse hvorfor?

ser jo at jeg mer enn nokk møter kravene til og kjøre ultra high godt, ivertfall på 1280*768.

 

Har også en kompis her som sitter på en laptop med:

AMD turion x2 @ 1,8Ghz

Nvidia Geforce Go 7600 256mb

2gb pc5300 ram

 

hvilke instillinger kan han forvente seg og kjøre fint?

 

takk for svar :)

Lenke til kommentar
prøvd crysis demoen på ultra high 1680x1050, DX10

 

oppsett:

Sapphire HD 2900PRO 512mb ikke klokket

C2D E6550 @ 2.33Ghz standard

4gb pc5300 ram

 

det lagget.....stilte ned oppløsningen til 1280*768. Fortsatt lagg. Noen anelse hvorfor?

ser jo at jeg mer enn nokk møter kravene til og kjøre ultra high godt, ivertfall på 1280*768.

 

Har også en kompis her som sitter på en laptop med:

AMD turion x2 @ 1,8Ghz

Nvidia Geforce Go 7600 256mb

2gb pc5300 ram

 

hvilke instillinger kan han forvente seg og kjøre fint?

 

 

 

takk for svar :)

OK. Det lagger til meg og og jeg har enda et hakk høyere speca maskin en deg. Jeg får kjørt spillet med en blanding av very high (ikke ultra high siden det ikke finnes ;) ), high og medium. Da får jeg maks rundt 33 FPS og min rundt 20.

Tipper kompisen din kan spille det med alt på low kanskje.

Endret av ToLi
Lenke til kommentar

En ting jeg føler blir litt gjemt vekk er vel forskjellen på 32 bits og 64bits. Kan ikke se at det har vært noen særlig diskusjon om akkurat det.

 

Hvordan er det egentlig? Har bare kjørt 64bits selv, men så leste jeg at nvidia sine 64bits drivere var skikkelig dårlige, så nå installerer jeg 32bits vista. Noen andre som vet noe, har testet eller lest noe om forskjellen?

 

Har sett to store tester (etter google søk) og de testene viser forskjellig. Eller faktisk tre tester. En test viser 18%bedre ytelse i 64bit. En annen test viser at det er helt likt. Og en tredje test viser at 64bits henger laangt etter.

 

Så dette forundrer meg ganske kraftig, og jeg er veldig i tvil om hvilket OS jeg skal kjøre. Jeg kan jo ikke drive å bytte hele tiden for å teste heller akkurat :p

Lenke til kommentar

Med de riktige driverne er 64 bit garantert raskere. De fleste merker nok ikke noen forskjell på 32 og 64 bit i crysis på de fleste oppsett sånn som ting er nå skulle jeg tro. Det er et spørsmål når bedre drivere kommer. Men tror nok uansett ikke du skal være bekymret for at det går dårligere.

Lenke til kommentar
Hvordan er det egentlig? Har bare kjørt 64bits selv, men så leste jeg at nvidia sine 64bits drivere var skikkelig dårlige, så nå installerer jeg 32bits vista. Noen andre som vet noe, har testet eller lest noe om forskjellen?

 

Har nevnt dette tidligere, men Crysis fungerte håret bedre når jeg gikk over til 64 bit, ikke bare det men jeg fikk bonus effekter på kjøpet (flere ting så bedre ut, som jeg ikke har tid\ork til å ramse opp igen nå). Hvorfor er jeg usikker på selv får jeg kjører på samme setting som jeg gjordet på vista 32 (1024 - 16 aa - alt very hight).

 

I morgen får jeg 2gb til så skal jeg se hvordan det blir på vista 64 - oc gtx - dual Core Oc 3.2 - 4gb ddr2, håper jeg klarer nevnte setting såpass at det ikke går under 20 fps (tror nok jeg må lette litt på aa trykket men).

 

Noen som vet om det blir godkjent å betale med $ mellom link?, blir jo mye billigere.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Her har dere noen fine tweaks:

 

 

r_MotionBlur=0

r_vsync=0

e_cbuffer_resolution=2048

ca_AttachmentCullingRation=100

e_gsm_lods_num=5

e_shadows_cast_view_dist_ratio=0.4

e_lod_ratio=5

e_lods=1

e_view_dist_ratio_vegetation=35

e_view_dist_ratio=50

e_vegetation_sprites_distance_ratio=1

e_shadows_max_texture_size=1024

e_gsm_cache=1

e_gsm_cache_lod_offset=1

e_gsm_range_step_terrain=1

r_DepthOfField=1

r_DetailDistance=8

r_DetailNumLayers=2

r_DetailScale=8

r_DetailTextures=1

r_distant_rain=1

r_DynTexAtlasCloudsMaxSize=32

r_DynTexAtlasSpritesMaxSize=32

r_DynTexMaxSize=80

r_EnvCMResolution=2

r_EnvCMupdateInterval=0.04

r_EnvTexResolution=3

r_EnvTexUpdateInterval=0.05

r_ExcludeShader=0

r_Glow=1

r_HDRAllowNonFP=0

r_HDRBrightOffset=6

r_HDRLevel=0.8

r_HDRHistogram=0

r_HDRRendering=2

r_HDRType=1

r_ImposterRatio=1

r_ImpostersDraw=1

r_ImpostersUpdatePerFrame=6000

r_LightsSinglePass=0

r_LightVolumesDebug=0

r_Log=0

r_LogShaders=0

r_LogTexStreaming=0

r_LogVBuffers=0

r_MultiGPU=2

r_NormalsLength=0.1

r_OceanLodDist=100

r_OceanMaxSplashes=8

r_OceanRendType=0

r_OceanSectorSize=128

r_OceanSplashScale=1

r_OceanTexUpdate=1

r_OptimisedLightSetup=2

r_RainMaxViewDist=32

r_RAM=1

r_RC_AutoInvoke=0

r_refraction=1

r_ReleaseAllResourcesOnExit=0

r_ReloadShaders=0

r_Scissor=1

r_ShadersAlwaysUseColors=1

r_ShadersAsyncCompiling=1

r_ShadersAsyncMaxThreads=1

r_ShadersCacheOptimiseLog=1

r_ShadersDebug=0

r_ShadersDynamicBranching=0

r_ShadersIgnoreIncludesChanging=0

r_ShadersIntCompiler=1

r_ShadersPreactivate=0

r_ShadersPrecacheAllLights=1

r_ShadersStaticBranching=1

r_ShadersUserFolder=1

r_ShadowBlur=0

r_ShadowBluriness=1

r_ShadowGen=1

r_ShadowGenGS=0

r_ShadowGenMode=0

r_ShadowJittering=1

r_ShadowPass=1

r_ShadowsDeferredMode=1

r_ShadowsDepthBoundNV=0

r_ShadowsForwardPass=1

r_ShadowsGridAligned=1

r_ShadowsMaskDownScale=0

r_ShadowsMaskResolution=0

r_ShadowsSlopeScaleBias=1.8

r_ShadowsStencilPrePass=1

r_ShadowTexFormat=4

r_ShowDynTextureFilter=*

r_ShowDynTextures=0

r_ShowLight=0

r_ShowLightBounds=0

r_ShowLines=0

r_ShowLumHistogram=0

r_ShowNormals=0

r_ShowOnlyShader=0

r_ShowRenderTarget=0

r_ShowRenderTarget_FullScreen=0

r_ShowTangents=0

r_ShowTexTimeGraph=0

r_ShowTimeGraph=0

r_ShowVideoMemoryStats=0

r_SSAO=1

r_SSAO_amount=1

r_SSAO_blur=4

r_SSAO_blurriness=1

r_SSAO_depth_range=0.99999

r_SSAO_downscale_result_mask=0

r_SSAO_downscale_ztarget=1

r_SSAO_quality=2

r_SSAO_radius=2

r_Stats=0

r_StencilBits=8

r_TerrainAO=7

r_TerrainAO_FadeDist=8

r_TexAtlasSize=2048

r_TexBindMode=0

r_TexBumpHeightmap=0

r_TexBumpResolution=0

r_TexGrid=0

r_TexHWMipsGeneration=1

r_TexLMResolution=0

r_TexLog=0

r_TexMaxAnisotropy=8

r_TexMaxSize=0

r_TexMinSize=64

r_TexNoAniso=0

r_TexNoLoad=0

r_TexPostponeLoading=1

r_TexResolution=0

r_TexSkyQuality=0

r_TexSkyResolution=0

r_TextureCompressor=1

r_TextureLodDistanceRatio=-1

r_TextureLodMaxLod=1

r_TexturesFilteringQuality=0

r_TexturesMipBiasing=0

r_TexturesStreaming=2

r_TexturesStreamingMaxAsync=0.25

r_TexturesStreamingNoUpload=0

r_TexturesStreamingOnlyVideo=0

r_TexturesStreamingSync=0

r_TexturesStreamPoolSize=128

r_Texture_Anisotropic_Level=1

r_UseAlphaBlend=1

r_UseGSParticles=1

r_UseHWSkinning=1

r_UseMaterialLayers=2

r_UseParticlesGlow=1

r_UseParticlesRefraction=1

r_UsePOM=1

r_sunshafts=1

r_colorgrading=1

r_UseEdgeAA=2

r_UseShadowsPool=0

r_UseSoftParticles=1

r_UseZPass=1

r_VarianceShadowMapBlurAmount=1

r_VegetationSpritesAlphaBlend=0

r_VegetationSpritesGenAlways=0

r_VegetationSpritesNoBend=2

r_VegetationSpritesNoGen=0

r_VegetationSpritesTexRes=64

r_ZFightingDepthScale=0.995

r_ZFightingExtrude=0.001

r_ZPassOnly=0

r_WaterRefractions=1

r_WaterReflections=1

r_WaterUpdateFactor=0.05

e_water_tesselation_amount=10

e_water_tesselation_swath_width=10

r_WaterUpdateDistance=0.2

r_WaterCaustics=1

r_WaterReflectionsQuality=4

e_water_ocean_fft=1

q_ShaderWater=2

r_WaterReflectionsMinVisiblePixelsUpdate = 0.05

q_Renderer=3

 

 

Fremgangsmåte:

 

Åpne notisblokk. Kopier/lim inn alt som står her. Lagre filen hvor som helst, kall den autoexec.cfg

 

Deretter start Crysis i DX9! Sett alle innst. på high, altså max i DX9. gå så ut av spillet.

 

Legg så den .CFG fila dere lagde i sta (autoexec.cfg) inn i programfiler/electronic arts/crytek/crysis sp demo/game/config. Bare rett inn der, under de to mappene og over de andre .CFG filene.

 

Start så spillet på nytt, i DX9! Tweaks vil da loade og du vil få POM, colorgrading, sunshafts + grafikk som likner ganske mye på very high i DX10, men med bedre FPS! :p

 

Dersom du ikke er fornøyd med FPS foreslår jeg at du bytter ut r_colorgrading=1, med r_colorgrading=0 i fila. fjern da også q_renderer=3, som ligger helt sist. Er du fortsatt ikke fornøyd, sett r_UsePOM=0. Dette vil gi god FPS-økning, men litt kjipere grafikk.

 

Jeg kjører med akkurat de settings som jeg har ramset opp her med Q6600, 8800 GTS 640mb og 4 GB ram. Ligger på ca. 26 fps vil jeg tro.

 

Håper de som vil teste det ut får det til :) Gi gjerne tilbakemeldinger + tips til forandringer ;)

 

PS. vil du fjerne tweaks, er det bare å slette autoexec.cfg fila. enkelt og greit ;)

Endret av mr_tambourine_man
Lenke til kommentar
Her har dere noen fine tweaks:

 

 

r_MotionBlur=0

r_vsync=0

e_cbuffer_resolution=2048

ca_AttachmentCullingRation=100

e_gsm_lods_num=5

e_shadows_cast_view_dist_ratio=0.4

e_lod_ratio=5

e_lods=1

e_view_dist_ratio_vegetation=35

e_view_dist_ratio=50

e_vegetation_sprites_distance_ratio=1

e_shadows_max_texture_size=1024

e_gsm_cache=1

e_gsm_cache_lod_offset=1

e_gsm_range_step_terrain=1

r_DepthOfField=1

r_DetailDistance=8

r_DetailNumLayers=2

r_DetailScale=8

r_DetailTextures=1

r_distant_rain=1

r_DynTexAtlasCloudsMaxSize=32

r_DynTexAtlasSpritesMaxSize=32

r_DynTexMaxSize=80

r_EnvCMResolution=2

r_EnvCMupdateInterval=0.04

r_EnvTexResolution=3

r_EnvTexUpdateInterval=0.05

r_ExcludeShader=0

r_Glow=1

r_HDRAllowNonFP=0

r_HDRBrightOffset=6

r_HDRLevel=0.8

r_HDRHistogram=0

r_HDRRendering=2

r_HDRType=1

r_ImposterRatio=1

r_ImpostersDraw=1

r_ImpostersUpdatePerFrame=6000

r_LightsSinglePass=0

r_LightVolumesDebug=0

r_Log=0

r_LogShaders=0

r_LogTexStreaming=0

r_LogVBuffers=0

r_MultiGPU=2

r_NormalsLength=0.1

r_OceanLodDist=100

r_OceanMaxSplashes=8

r_OceanRendType=0

r_OceanSectorSize=128

r_OceanSplashScale=1

r_OceanTexUpdate=1

r_OptimisedLightSetup=2

r_RainMaxViewDist=32

r_RAM=1

r_RC_AutoInvoke=0

r_refraction=1

r_ReleaseAllResourcesOnExit=0

r_ReloadShaders=0

r_Scissor=1

r_ShadersAlwaysUseColors=1

r_ShadersAsyncCompiling=1

r_ShadersAsyncMaxThreads=1

r_ShadersCacheOptimiseLog=1

r_ShadersDebug=0

r_ShadersDynamicBranching=0

r_ShadersIgnoreIncludesChanging=0

r_ShadersIntCompiler=1

r_ShadersPreactivate=0

r_ShadersPrecacheAllLights=1

r_ShadersStaticBranching=1

r_ShadersUserFolder=1

r_ShadowBlur=0

r_ShadowBluriness=1

r_ShadowGen=1

r_ShadowGenGS=0

r_ShadowGenMode=0

r_ShadowJittering=1

r_ShadowPass=1

r_ShadowsDeferredMode=1

r_ShadowsDepthBoundNV=0

r_ShadowsForwardPass=1

r_ShadowsGridAligned=1

r_ShadowsMaskDownScale=0

r_ShadowsMaskResolution=0

r_ShadowsSlopeScaleBias=1.8

r_ShadowsStencilPrePass=1

r_ShadowTexFormat=4

r_ShowDynTextureFilter=*

r_ShowDynTextures=0

r_ShowLight=0

r_ShowLightBounds=0

r_ShowLines=0

r_ShowLumHistogram=0

r_ShowNormals=0

r_ShowOnlyShader=0

r_ShowRenderTarget=0

r_ShowRenderTarget_FullScreen=0

r_ShowTangents=0

r_ShowTexTimeGraph=0

r_ShowTimeGraph=0

r_ShowVideoMemoryStats=0

r_SSAO=1

r_SSAO_amount=1

r_SSAO_blur=4

r_SSAO_blurriness=1

r_SSAO_depth_range=0.99999

r_SSAO_downscale_result_mask=0

r_SSAO_downscale_ztarget=1

r_SSAO_quality=2

r_SSAO_radius=2

r_Stats=0

r_StencilBits=8

r_TerrainAO=7

r_TerrainAO_FadeDist=8

r_TexAtlasSize=2048

r_TexBindMode=0

r_TexBumpHeightmap=0

r_TexBumpResolution=0

r_TexGrid=0

r_TexHWMipsGeneration=1

r_TexLMResolution=0

r_TexLog=0

r_TexMaxAnisotropy=8

r_TexMaxSize=0

r_TexMinSize=64

r_TexNoAniso=0

r_TexNoLoad=0

r_TexPostponeLoading=1

r_TexResolution=0

r_TexSkyQuality=0

r_TexSkyResolution=0

r_TextureCompressor=1

r_TextureLodDistanceRatio=-1

r_TextureLodMaxLod=1

r_TexturesFilteringQuality=0

r_TexturesMipBiasing=0

r_TexturesStreaming=2

r_TexturesStreamingMaxAsync=0.25

r_TexturesStreamingNoUpload=0

r_TexturesStreamingOnlyVideo=0

r_TexturesStreamingSync=0

r_TexturesStreamPoolSize=128

r_Texture_Anisotropic_Level=1

r_UseAlphaBlend=1

r_UseGSParticles=1

r_UseHWSkinning=1

r_UseMaterialLayers=2

r_UseParticlesGlow=1

r_UseParticlesRefraction=1

r_UsePOM=1

r_sunshafts=1

r_colorgrading=1

r_UseEdgeAA=2

r_UseShadowsPool=0

r_UseSoftParticles=1

r_UseZPass=1

r_VarianceShadowMapBlurAmount=1

r_VegetationSpritesAlphaBlend=0

r_VegetationSpritesGenAlways=0

r_VegetationSpritesNoBend=2

r_VegetationSpritesNoGen=0

r_VegetationSpritesTexRes=64

r_ZFightingDepthScale=0.995

r_ZFightingExtrude=0.001

r_ZPassOnly=0

r_WaterRefractions=1

r_WaterReflections=1

r_WaterUpdateFactor=0.05

e_water_tesselation_amount=10

e_water_tesselation_swath_width=10

r_WaterUpdateDistance=0.2

r_WaterCaustics=1

r_WaterReflectionsQuality=4

e_water_ocean_fft=1

q_ShaderWater=2

r_WaterReflectionsMinVisiblePixelsUpdate = 0.05

q_Renderer=3

 

 

Fremgangsmåte:

 

Åpne notisblokk. Kopier/lim inn alt som står her. Lagre filen hvor som helst, kall den autoexec.cfg

 

Deretter start Crysis i DX9! Sett alle innst. på high, altså max i DX9. gå så ut av spillet.

 

Legg så den .CFG fila dere lagde i sta (autoexec.cfg) inn i programfiler/electronic arts/crytek/crysis sp demo/game/config. Bare rett inn der, under de to mappene og over de andre .CFG filene.

 

Start så spillet på nytt, i DX9! Tweaks vil da loade og du vil få POM, colorgrading, sunshafts + grafikk som likner ganske mye på very high i DX10, men med bedre FPS! :p

 

Dersom du ikke er fornøyd med FPS foreslår jeg at du bytter ut r_colorgrading=1, med r_colorgrading=0 i fila. fjern da også q_renderer=3, som ligger helt sist. Er du fortsatt ikke fornøyd, sett r_UsePOM=0. Dette vil gi god FPS-økning, men litt kjipere grafikk.

 

Jeg kjører med akkurat de settings som jeg har ramset opp her med Q6600, 8800 GTS 640mb og 4 GB ram. Ligger på ca. 26 fps vil jeg tro.

 

Håper de som vil teste det ut får det til :) Gi gjerne tilbakemeldinger + tips til forandringer ;)

 

Gir denne metoden også object motion blur i dx9?

Lenke til kommentar
Her har dere noen fine tweaks:

 

 

r_MotionBlur=0

r_vsync=0

e_cbuffer_resolution=2048

ca_AttachmentCullingRation=100

e_gsm_lods_num=5

e_shadows_cast_view_dist_ratio=0.4

e_lod_ratio=5

e_lods=1

e_view_dist_ratio_vegetation=35

e_view_dist_ratio=50

e_vegetation_sprites_distance_ratio=1

e_shadows_max_texture_size=1024

e_gsm_cache=1

e_gsm_cache_lod_offset=1

e_gsm_range_step_terrain=1

r_DepthOfField=1

r_DetailDistance=8

r_DetailNumLayers=2

r_DetailScale=8

r_DetailTextures=1

r_distant_rain=1

r_DynTexAtlasCloudsMaxSize=32

r_DynTexAtlasSpritesMaxSize=32

r_DynTexMaxSize=80

r_EnvCMResolution=2

r_EnvCMupdateInterval=0.04

r_EnvTexResolution=3

r_EnvTexUpdateInterval=0.05

r_ExcludeShader=0

r_Glow=1

r_HDRAllowNonFP=0

r_HDRBrightOffset=6

r_HDRLevel=0.8

r_HDRHistogram=0

r_HDRRendering=2

r_HDRType=1

r_ImposterRatio=1

r_ImpostersDraw=1

r_ImpostersUpdatePerFrame=6000

r_LightsSinglePass=0

r_LightVolumesDebug=0

r_Log=0

r_LogShaders=0

r_LogTexStreaming=0

r_LogVBuffers=0

r_MultiGPU=2

r_NormalsLength=0.1

r_OceanLodDist=100

r_OceanMaxSplashes=8

r_OceanRendType=0

r_OceanSectorSize=128

r_OceanSplashScale=1

r_OceanTexUpdate=1

r_OptimisedLightSetup=2

r_RainMaxViewDist=32

r_RAM=1

r_RC_AutoInvoke=0

r_refraction=1

r_ReleaseAllResourcesOnExit=0

r_ReloadShaders=0

r_Scissor=1

r_ShadersAlwaysUseColors=1

r_ShadersAsyncCompiling=1

r_ShadersAsyncMaxThreads=1

r_ShadersCacheOptimiseLog=1

r_ShadersDebug=0

r_ShadersDynamicBranching=0

r_ShadersIgnoreIncludesChanging=0

r_ShadersIntCompiler=1

r_ShadersPreactivate=0

r_ShadersPrecacheAllLights=1

r_ShadersStaticBranching=1

r_ShadersUserFolder=1

r_ShadowBlur=0

r_ShadowBluriness=1

r_ShadowGen=1

r_ShadowGenGS=0

r_ShadowGenMode=0

r_ShadowJittering=1

r_ShadowPass=1

r_ShadowsDeferredMode=1

r_ShadowsDepthBoundNV=0

r_ShadowsForwardPass=1

r_ShadowsGridAligned=1

r_ShadowsMaskDownScale=0

r_ShadowsMaskResolution=0

r_ShadowsSlopeScaleBias=1.8

r_ShadowsStencilPrePass=1

r_ShadowTexFormat=4

r_ShowDynTextureFilter=*

r_ShowDynTextures=0

r_ShowLight=0

r_ShowLightBounds=0

r_ShowLines=0

r_ShowLumHistogram=0

r_ShowNormals=0

r_ShowOnlyShader=0

r_ShowRenderTarget=0

r_ShowRenderTarget_FullScreen=0

r_ShowTangents=0

r_ShowTexTimeGraph=0

r_ShowTimeGraph=0

r_ShowVideoMemoryStats=0

r_SSAO=1

r_SSAO_amount=1

r_SSAO_blur=4

r_SSAO_blurriness=1

r_SSAO_depth_range=0.99999

r_SSAO_downscale_result_mask=0

r_SSAO_downscale_ztarget=1

r_SSAO_quality=2

r_SSAO_radius=2

r_Stats=0

r_StencilBits=8

r_TerrainAO=7

r_TerrainAO_FadeDist=8

r_TexAtlasSize=2048

r_TexBindMode=0

r_TexBumpHeightmap=0

r_TexBumpResolution=0

r_TexGrid=0

r_TexHWMipsGeneration=1

r_TexLMResolution=0

r_TexLog=0

r_TexMaxAnisotropy=8

r_TexMaxSize=0

r_TexMinSize=64

r_TexNoAniso=0

r_TexNoLoad=0

r_TexPostponeLoading=1

r_TexResolution=0

r_TexSkyQuality=0

r_TexSkyResolution=0

r_TextureCompressor=1

r_TextureLodDistanceRatio=-1

r_TextureLodMaxLod=1

r_TexturesFilteringQuality=0

r_TexturesMipBiasing=0

r_TexturesStreaming=2

r_TexturesStreamingMaxAsync=0.25

r_TexturesStreamingNoUpload=0

r_TexturesStreamingOnlyVideo=0

r_TexturesStreamingSync=0

r_TexturesStreamPoolSize=128

r_Texture_Anisotropic_Level=1

r_UseAlphaBlend=1

r_UseGSParticles=1

r_UseHWSkinning=1

r_UseMaterialLayers=2

r_UseParticlesGlow=1

r_UseParticlesRefraction=1

r_UsePOM=1

r_sunshafts=1

r_colorgrading=1

r_UseEdgeAA=2

r_UseShadowsPool=0

r_UseSoftParticles=1

r_UseZPass=1

r_VarianceShadowMapBlurAmount=1

r_VegetationSpritesAlphaBlend=0

r_VegetationSpritesGenAlways=0

r_VegetationSpritesNoBend=2

r_VegetationSpritesNoGen=0

r_VegetationSpritesTexRes=64

r_ZFightingDepthScale=0.995

r_ZFightingExtrude=0.001

r_ZPassOnly=0

r_WaterRefractions=1

r_WaterReflections=1

r_WaterUpdateFactor=0.05

e_water_tesselation_amount=10

e_water_tesselation_swath_width=10

r_WaterUpdateDistance=0.2

r_WaterCaustics=1

r_WaterReflectionsQuality=4

e_water_ocean_fft=1

q_ShaderWater=2

r_WaterReflectionsMinVisiblePixelsUpdate = 0.05

q_Renderer=3

 

 

Fremgangsmåte:

 

Åpne notisblokk. Kopier/lim inn alt som står her. Lagre filen hvor som helst, kall den autoexec.cfg

 

Deretter start Crysis i DX9! Sett alle innst. på high, altså max i DX9. gå så ut av spillet.

 

Legg så den .CFG fila dere lagde i sta (autoexec.cfg) inn i programfiler/electronic arts/crytek/crysis sp demo/game/config. Bare rett inn der, under de to mappene og over de andre .CFG filene.

 

Start så spillet på nytt, i DX9! Tweaks vil da loade og du vil få POM, colorgrading, sunshafts + grafikk som likner ganske mye på very high i DX10, men med bedre FPS! :p

 

Dersom du ikke er fornøyd med FPS foreslår jeg at du bytter ut r_colorgrading=1, med r_colorgrading=0 i fila. fjern da også q_renderer=3, som ligger helt sist. Er du fortsatt ikke fornøyd, sett r_UsePOM=0. Dette vil gi god FPS-økning, men litt kjipere grafikk.

 

Jeg kjører med akkurat de settings som jeg har ramset opp her med Q6600, 8800 GTS 640mb og 4 GB ram. Ligger på ca. 26 fps vil jeg tro.

 

Håper de som vil teste det ut får det til :) Gi gjerne tilbakemeldinger + tips til forandringer ;)

 

PS. vil du fjerne tweaks, er det bare å slette autoexec.cfg fila. enkelt og greit ;)

 

Gir denne metoden også object motion blur i dx9?

 

Nei. Motion blur er skrudd helt av på grunn av at det dreper fpsen fullstendig.. Du kan skru det på ved å sette r_MotionBlur=1 eller 2 (2 er best). den ligger helt øverst i configen. Man da vil du få mye dårligere FPS.

Endret av mr_tambourine_man
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...