Gå til innhold

Klarer du Crysis på Very High?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men der ligger vel forklaringen på den bedre ytelsen med 169.04 driverne kontra de offisielle 163.75 driverne.

Ikke ifølge Elite Bastards sin test. 169.04 har fremdeles bedre fps selv om du fikser dette med vannet. Og begge driverene er offisielle, men 169.04 er en betadriver mens 163.75 er WHQL-sertifisert (altså så vidt jeg har lest akkurat samme driveren som 163.75 beta, men med WHQL-sertifisering).

Lenke til kommentar
Som sagt så er 169.04 BETA drivere, så det er ikke noe å diskutere en gang. Da kan det være bugs og annen feil.

Så for all del, ikke begynn med drittkastingen!

drittkasting?

sorry, skulle bare fortelle om noe som stod på it-avisen, skal ikke slenge nå dritt, bare gi info til folket :)

Var ikke rettet til deg. Beklager hvis det virket slik. :) Men jeg vet det er alltids noen som kommer inn hit å klager som bare det, så jeg ville gi en advarsel før de begynner. Så det var rettet til de.

ok:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Noen som har merket noe forskjell med de nyeste nvidia driverene til XP?

Merker stor forskjell på beta driverne og de offisielle driverne iaffal.

I nvidias favør håper jeg?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Noen som har merket noe forskjell med de nyeste nvidia driverene til XP?

Merker stor forskjell på beta driverne og de offisielle driverne iaffal.

I nvidias favør håper jeg?

Prøvde det selv nå. Merket egentlig ikke så stor forskjell. Mulig jeg fikk et par flere frames når jeg kjørte bil, men ikke noe stort.

Lenke til kommentar

Samme her, har ordnet og tweaked en del. Vi får bare håpe driver optimaliseringer osv gjør sitt før launch.

PC-en min klarer ikke very high veldig bra

Her er forresten en benchmark på very high 1680x1050. På GPU

TimeDemo Play Started , (Total Frames: 2000, Recorded Time: 111.86s)

!TimeDemo Run 0 Finished.

Play Time: 146.63s, Average FPS: 13.64

Min FPS: 8.94 at frame 144, Max FPS: 16.97 at frame 868

Average Tri/Sec: -6338631, Tri/Frame: -464706

Recorded/Played Tris ratio: -1.97

Endret av shivac
Lenke til kommentar
Så bra data maskin og så lite fps, hva skjer ?

Tja, kombinasjonen av hinsides god grafikk, og eldre skjermkort er som regel en dårlig kombinasjon. :p

Men igjen så avhenger alt på oppløsningen.

Ingen problemer med alt på very high når jeg fyrer det opp på prosjektoren (848x480 og 2/4xAA)

På 24" skjermen min derimot (1920x1200 og 0xAA) så blir det mer eller mindre uspillelig. Da må jeg ha på en kombinasjon av forskjellige instillinger. Samlet ville jeg sagt jeg landet på "high".

(noen på medium, noen på high, og noen få på very high)

Min beste kombinasjon på LCD skjermen min er:

1680x1050 / 1600x1200 (1680 funker ikke i nyeste beta driver), 0xAA

Texture detail: High

Object: High

Shadow: Medium

Physics: Very high

Shader: High

Postprocessing: Very high

Particles: High / Very high (liten forskjell)

Water: Medium (eventuelt high/very high på "gode dager" eller ved overklokking)

Sound: Very high

Resten er ikke så viktig når det gjelder utseende eller ytelse og ligger derfor på high / Very high.

Ligger vel på en rundt 30FPS, og er absolutt spillbart.

Om jeg virkelig skal kose meg så øker jeg shader til Very high, men da faller ytelsen en god del, så da blir det akkurat spillbart. (rundt 20FPS)

Edit: Det er da på Vista 32bit / DX10.

Endret av andrull
Lenke til kommentar

ok, ja jeg snakket om testene da fra en av de siste postene :p

nå har jo jeg en 19" skjerm da, og resten står i signaturen. Dette skulle vel klare det meste da vel?

Vil gjerne hatt very high på crysis, men nå er det jo få PC-er som takler alt på max har jeg hørt.

Og du, andrull, det ser jo ut som om du har veldig bra hardware da. Men hvorfor ikke 64bit??

edit: ser at shivac og har 22", da kan jeg skjønne at man sliter litt når oppløsninga blir høyere enn 1200x1024 eller noe

Endret av !xmortenx!
Lenke til kommentar

Jeg håper gameplay'et i multiplayer-delen i Crysis blir bra! Akkuratt nå er det battlefield serien det går i så jeg håper Crysis vil ta over for denne!

Jeg har en magefølelse av at call of duty 4 som kommer ut på fredag blir bedre enn Crysis på gameplay/spillfølelse i multiplayer... men det vil tiden vise... Å spille Crysis i multiplayer på noe under 60 fps er helt uaktuellt, og da spørs det vel hvor mye man må skru ned grafikken og hvor bra det blir da.

Lenke til kommentar
hva vil dere si yter best:

8800 ultra

eller

8800 gt sli ?

Vel, så lenge Crysis ikke støtter SLI for øyeblikket sier det seg selv. Men til syvende og sist etter driveroppdateringer vil jeg nok tro 8800 gt sli vil gå over på de aller fleste kombinasjoner, om ikke alle (lave/høye oppløsninger - andel av antialiasing).

Ser at Crysis demoen bare drar nytte av cirka 33% av CPU'en min på full load. To CPU'er idler mens de to andre kjører på 50/60%... uff, her er får 8800GTX'en min jobbet livet av seg... på tide at Nvidia kommer med noe som gjør at vi kan utnytte spillet til det fulle på 60 FPS. Det vil nok ikke skje før i underkant av ett års tid...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...