Gå til innhold

Klarer du Crysis på Very High?

Anbefalte innlegg

Er det den 12. Crysis kommer? Håper på å få spilt litt før jeg får solgt PC-en :yes:

fant ut at det var like greit å selge PC-en når jeg skal inn i militæret i januar!

Vet jeg kommer til å angre, men på den annen side så blir det jo ny pc neste år da, og hadde jeg latt den stått så hadde jeg jo bare tapt mere på den uansett.

La den ut for 9000 jeg, er ikke helt sikker ang. pris, men det var den prisen jeg ble anbefalt å selge for.

http://bruktmarked.hardware.no/annonse.php?a=102439

Men uansett, nok OT fra min side :p

Hva med helgeperm og langperm? Ville aldri solgt PC-en fordi du skal inn i militæret, det kommer du nok sannsynligvis til å angre på. Spørs jo helt hvor langt vekke du skal tjenestegjør fra der du bor, men tror du ikke det vil være herlig å komme hjem på langperm og spille nye spill?

Selv tjenestegjør jeg i vakt og sikring, og vi får all perm sammenhengende på 5 dager hver andre uke (får ikke langperm) og da er det ganske digg og komme hjem til PC-en.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser for meg at mange velger å oppgradere PC-en rett før Crysis blir lansert. I og med at det til dags dato blant annet kreves overprisede high-end skjermkort for å kjøre spillet med noenlunde akseptabel fps (på very high), velger jeg selv og minst vente til våren med en eventuell PC oppgradering.

Innen våren er (hvis man skal være optimistisk) kanskje hardwaren såpass mye bedre og rimeligere at man ikke trenger å selge skjorta for å kjøre Crysis med stabil FPS (rundt 60) på very high. Ut i fra det jeg har lest angående test-resultater fra Crysis demoen, så krever dette spillet et beist av en PC for å yte bra med de beste innstillingene.

(Det er jo forsåvidt mulig at fullversjonen av Crysis blir optimalisert en god del i forhold til demoen, men jeg har mine tvil)

For å svare på topicen om jeg vil klare Crysis på very high, vil min PC med GeForce 7600 GT, Athlon X2 4200+ og 2 gb DDR1-ram ikke klare dette. Den største flaskehalsen er jo DX9 kortet i PC-en, som utelukker very high innstillingen (og da utelukker jeg den såkalte "config tweakingen" alle snakker om på demoen)

Lenke til kommentar
For å svare på topicen om jeg vil klare Crysis på very high, vil min PC med GeForce 7600 GT, Athlon X2 4200+ og 2 gb DDR1-ram ikke klare dette. Den største flaskehalsen er jo DX9 kortet i PC-en, som utelukker very high innstillingen (og da utelukker jeg den såkalte "config tweakingen" alle snakker om på demoen)

Very high instillingene skal du nok se langt etter med et slikt kort uansett. ;)

Da er nok heller low/medium passende.

Spillte i stad på medium grafikk, og 19200x1200, og det var overraskende god grafikk. Absolutt noe jeg kunne nytt i lengden. Med en ytelse på 40-50FPS, så ville nok de fleste ha påstått at ytelsen var god nok.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5432143541

Sitter her med en ok maskin etter mitt syn, men med et ganske lusent skjermkort E4400@2,8Ghz, 2gb ram og en 6800 GT@401:540. (agp)

Dette blir funnet ut som "low", men et triks er å kjøre teksturer på fullt så får du en mye finere spillopplevelse på bekostning litt mindre fps.

Lurer også på å skifte ut skjermkort.

Har en AGP port på hovedkortet og en PCI Express x4 port (ja dere leste riktig, 4)

Finnes det noe brukbart skjermkort der ute som kan gjøre Crysis til en bedre spillopplevelse og som vil passe på hovedkortet mitt?

Så for å svare på tråd spørsmålet: Nei :green:

Endret av Slettet+5432143541
Lenke til kommentar
Lurer også på å skifte ut skjermkort.

Har en AGP port på hovedkortet og en PCI Express x4 port (ja dere leste riktig, 4)

Finnes det noe brukbart skjermkort der ute som kan gjøre Crysis til en bedre spillopplevelse og som vil passe på hovedkortet mitt?

Så for å svare på tråd spørsmålet: Nei :green:

Hvis du har linket til riktig kort, så skal jo det ha PCI Express 16?

Men hvis du skal ha et AGP-kort, så har du vel ikke så veldig mange valg utenom dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=333225

Lenke til kommentar

Hei folkens,

i likhet med mange andre må jeg si at jeg gleder meg som f... til Crysis kommer ut. Det som tydeligvis er det store spørmålet i denne tråden er om "min pc" fikser Crysis.

Selv har jeg samme problemet. Jeg har absolutt null peiling på PC og maskinkrav. Jeg har HPdv9550eo (altså bærbar) med følgende innhold:

Windows Vista

Intel Core 2 Duo prosessor T7300 (2.0 GHz)

4 GB RAM

17" WXGA+ (1440*900)

GeForce 8600M (256 MB dedikert, opptil 1023 MB totalt.)

Er dette godt nok for Crysis? Hvor god opplevelse vil jeg da få av spillet?? Jeg håper noen som har peiling kan svare meg på dette.

(Er det anbefalt at jeg bytter ut noe, f.eks skjermkortet? Hvilket alternativ anbefales, og hvordan gjør jeg dette? Jeg mener å ha hørt at det ikke er uproblematisk å bytte skjermkort på bærbare pc)

Setter STOR pris på alle svar

Lenke til kommentar

Spillet har alerede blitt annmeldt av PC gamer, og fikk hele 98/100! Ganske bra :)

59380079gv5.jpg

24616015kf5.jpg

15553907oc3.jpg

Summary:

Highs: A graphical powerhouse, immersive, open-ended sandbox that encourages emergent gameplay, well-placed storyline, meticulously detailed; engrossing multiplayer, included map editor.

Lows: Alien AI not as spectacular as North Korean AI; enemies can sometimes absorb too much damage; a few minor glitches.

Bottom Line: Destined to be a sla$$c, Crysis is a creative and technological marvel that eclipses every other shooter released this year.

Gleder meg! :)

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

folkens, sjekk dette:

fra it-avisen:

"Samtidig som Crysis-demoen ble lansert kom det også nye drivere fra nVIDIA optimalisert for storspillet.

Styggere vann

Elite Bastards har tatt en titt på 169.01 og 169.04-driverne fra nVIDIA som er optimalisert for Crysis. De har funnet ut at skjermkortprodusenten jukser i de nye driverne.

I følge nettstedet fjerner nVIDIA endel effekter i spillet for at det skal kjøre kjappere. nVIDIA har gjort endringer i de nye driverne på hvordan skygge-effektene påvirker vannet i spillet noe som i følge Elite Bastards får vannet til å se heller dårlig ut.

Kan endres selv

Elite Bastards presiserer at problemet ikke finnes i 163.69-driveren og at man enkelt kan ordne opp i problemet. Det eneste man behøver å gjøre er å skifte fra crysis.exe til hva som helst annet.

Med denne metoden finner ikke driverne ut at Crysis kjører, og tar ingen spesielle grep. Samtidig blir grafikken bedre, men ytelsen synker med 7 prosent."

LINK: http://itavisen.no/sak/495602/-_nVIDIA_jukser_i_Crysis/

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Som sagt så er 169.04 BETA drivere, så det er ikke noe å diskutere en gang. Da kan det være bugs og annen feil.

Så for all del, ikke begynn med drittkastingen!

Lenke til kommentar
Spillet har alerede blitt annmeldt av PC gamer, og fikk hele 98/100! Ganske bra :)

59380079gv5.jpg

24616015kf5.jpg

15553907oc3.jpg

Summary:

Highs: A graphical powerhouse, immersive, open-ended sandbox that encourages emergent gameplay, well-placed storyline, meticulously detailed; engrossing multiplayer, included map editor.

Lows: Alien AI not as spectacular as North Korean AI; enemies can sometimes absorb too much damage; a few minor glitches.

Bottom Line: Destined to be a sla$$c, Crysis is a creative and technological marvel that eclipses every other shooter released this year.

Gleder meg! :)

Jeg hørte det der, fy faen hvor bra! :dribble:

gleder meg som en unge, synn jeg ikke har pc når spillet ankommer i postkassen :(

Lenke til kommentar
Som sagt så er 169.04 BETA drivere, så det er ikke noe å diskutere en gang. Da kan det være bugs og annen feil.

drittkasting?

sorry, skulle bare fortelle om noe som stod på it-avisen, skal ikke slenge nå dritt, bare gi info til folket :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

drittkasting?

sorry, skulle bare fortelle om noe som stod på it-avisen, skal ikke slenge nå dritt, bare gi info til folket :)

Var ikke rettet til deg. Beklager hvis det virket slik. :) Men jeg vet det er alltids noen som kommer inn hit å klager som bare det, så jeg ville gi en advarsel før de begynner. Så det var rettet til de.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Hei folkens,

i likhet med mange andre må jeg si at jeg gleder meg som f... til Crysis kommer ut. Det som tydeligvis er det store spørmålet i denne tråden er om "min pc" fikser Crysis.

Selv har jeg samme problemet. Jeg har absolutt null peiling på PC og maskinkrav. Jeg har HPdv9550eo (altså bærbar) med følgende innhold:

Windows Vista

Intel Core 2 Duo prosessor T7300 (2.0 GHz)

4 GB RAM

17" WXGA+ (1440*900)

GeForce 8600M (256 MB dedikert, opptil 1023 MB totalt.)

Er dette godt nok for Crysis? Hvor god opplevelse vil jeg da få av spillet?? Jeg håper noen som har peiling kan svare meg på dette.

(Er det anbefalt at jeg bytter ut noe, f.eks skjermkortet? Hvilket alternativ anbefales, og hvordan gjør jeg dette? Jeg mener å ha hørt at det ikke er uproblematisk å bytte skjermkort på bærbare pc)

Setter STOR pris på alle svar

Byttet skjermkort går ikke an på bærbare nei ;) (Ikke etter hva jeg har hørt) Det er stort sett bare HDD og minne mengde du kan gjøre bedre og på minne siden har du jo max. HDD er det jo ikke noe poeng å bytte da det ikke hjelper noe (Så frem HDD ikke er defekt da :p)

Tviler på at du klarer å kjøre Crysis fult ut (Vet du ikke klarer det), men en god spille opplevelse på LOW (mulig bittelitt på medium) burde ikke være umulig ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...