Gå til innhold

Klarer du Crysis på Very High?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er altså denne DX9 saken jeg skal laste ned for å oppdatere DX10 på Vista'n min ?

Er rimelig sikket på at ikke jeg haddet alle dx10 efekter som forklart på forige side før jeg innstalerte vista 64 i går. I tillegg til det jeg nevnte på forige side får jeg også nå store støvskyer om jeg treffer bakken, selv med fienden langt unna.. og den er jeg bombe sikker på jeg ikke haddet før (vista 32 - very high 1024)

Kan jo henge sammen med det dere never her...

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Smarte folk de der i Crytec..:D

Legger mye av Eye-candy til "very-high" settings, som egentlig ikke krever mye i det hele tatt, kun for at folk skal kjøpe ny hardware....

Mye ekstra eyecandy kan legges til ved bruk av medium shaders UTEN tap av mer en 3-5 fps, dog ikke lyseffekter da disse fortsatt krever for mye.

eksempler:

3d textures for bakken (steiner osv blir i 3d istenfor kjedelig 2d som er standard)

detail-textures på store steiner på eksempelvis stranda

Dette lar seg lett gjennomføre ved noen enkle verdi-endringer i 2 av *.cfg filene:

for shaders satt til medium, endre Sys_Spec_Quality, avsnitt 4 til:

EDIT:

[2]

q_ShaderGeneral=3

q_ShaderMetal=3

q_ShaderGlass=3

q_ShaderVegetation=3

q_ShaderIce=1

q_ShaderTerrain=3

q_ShaderShadow=1

q_ShaderFX=1

q_ShaderPostProcess=1

q_ShaderHDR=1

q_ShaderSky=1

q_Renderer=1

og i sys_spec_Shading under [2], endre r_UsePom=0 til r_UsePom=1

Dette vil fortsatt gi 3d texturer og detailtextrues, men med høyere fps.

Litt videre fra den modden som allerede finnes ang å få benytte "very high" i dx9 :)

Sikkert flere enn meg som har gjort dette, men tenkte jeg kunne poste for de som ikke vet...

kjører dette rundt 25-30 fps med mitt X1900XT (1400x1050 oppløsning)

Endret av Elektrotubby
Lenke til kommentar

Å øke shader er vel nærmest som å øke grafikken generelt i hele spillet, og det er ikke bare det med 3D steiner som den forrandrer. (?)

Å skru ned shader til medium for så å skru på "3D steiner" er vel derfor langt ifra det samme som å skru shader til High / very high?

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Å øke shader er vel nærmest som å øke grafikken generelt i hele spillet, og det er ikke bare det med 3D steiner som den forrandrer. (?)

Å skru ned shader til medium for så å skru på "3D steiner" er vel derfor langt ifra det samme som å skru shader til High / very high?

Selvfølgelig, blir jo overall penere med High shaders, men om en ikke klarer å kjøre på "High" shaders, som er mitt tilfelle, vil jeg ha så mye eyecandy som mulig med "medium" shaders, får jo ikke 3d steiner og detail-textures, sun-rays etc på medium, men d krever ikke mye å sitte disse på..... savve ?? :yes:

Lenke til kommentar
Ja, i hvilken mappa er det jeg finner "gress teksturene". Finner bare noen dårlige Beach teksturer.... :S

Hvis du trenger hjelp til editoren så kan du bare sende meg en PM. Eventuelt så finner du meg på IRC også (irc.nixgeeks.com:6667) under alias Illyont. Sandbox2 er lett å lære, men vanskelig å mestre. Så tror de fleste skal kunne lage helt greie baner egentlig. Tror mesteparten av problemene folk har per i dag er grunnet ressurser som mangler i demoen, men som allikevel kan velges i Sandbox2.

Lenke til kommentar

Tja, ser det ikke så bra ut i crysis da....

Det ser jo nesten perfekt ut på bildene fordi de er små, men tror da ikke det ville blitt noe problem å lage det slik i editoren... Kan ikke se noe som ikke er mulig å lage.

Ja, i hvilken mappa er det jeg finner "gress teksturene". Finner bare noen dårlige Beach teksturer.... :S

Har du lest igjennom DENNE GUIDEN ? :)

Takker, ble litt enklere, men har dog fortsatt samme problem. :(

(i guiden så bruker de bare "beach teksturene", og ikke noen andre brukbare teksturer)

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Samme sier jeg. Alle tar jo nesten bare screenshots når de har siktet inne.

Noe spessiell grunn? :)

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...