Andrull Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Det finns inbyggd benchmarkfunktion i Crysis och det följer med 2st färdiga demon, ett för CPU och ett för GPU. Filerna hittas i "Bin32"-katalogen där du installerade Crysis och heter "Benchmark_CPU.bat" och "Benchmark_GPU.bat".Demona är beroende av de inställningar du har i spelet, därför gäller följande (för att vi ska kunna jämföra):* 1280x1024 (det är vanligast) * Allt på High (Inte V. High, tänk på XP-users) * Ingen AA (Det funkar inte som det ska för många) Kjørte nettopp begge, men er det noen måte man kan lagre instillingene som de fungerte best på? Optimaliseringen i spillmenyen er ikke helt god. Hva mener du? Du stiller jo selv inn hvilke instillinger du velger å bruke under "Advanced" i "System Settings". Benchmarken tester jo ut forskjellige instillinger, noen går bedre enn andre, men den oppgir jo ikke informasjon om hvilke instillinger den faktisk kjører. Det var en der som så ganske pen ut og kjørte veldig bra på PC-en min, men jeg aner jo ikke hvilke det var. Benchmarken tester ut den grafikken du stiller den til. Trykk ESC og så på options for å stille på ønsket grafikknivå. Det er den samme grafikken gjennom alle loopene..... Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Det finns inbyggd benchmarkfunktion i Crysis och det följer med 2st färdiga demon, ett för CPU och ett för GPU. Filerna hittas i "Bin32"-katalogen där du installerade Crysis och heter "Benchmark_CPU.bat" och "Benchmark_GPU.bat".Demona är beroende av de inställningar du har i spelet, därför gäller följande (för att vi ska kunna jämföra):* 1280x1024 (det är vanligast) * Allt på High (Inte V. High, tänk på XP-users) * Ingen AA (Det funkar inte som det ska för många) Kjørte nettopp begge, men er det noen måte man kan lagre instillingene som de fungerte best på? Optimaliseringen i spillmenyen er ikke helt god. Hva mener du? Du stiller jo selv inn hvilke instillinger du velger å bruke under "Advanced" i "System Settings". Benchmarken tester jo ut forskjellige instillinger, noen går bedre enn andre, men den oppgir jo ikke informasjon om hvilke instillinger den faktisk kjører. Det var en der som så ganske pen ut og kjørte veldig bra på PC-en min, men jeg aner jo ikke hvilke det var. Benchmarken tester ut den grafikken du stiller den til. Trykk ESC og så på options for å stille på ønsket grafikknivå. Det er den samme grafikken gjennom alle loopene..... Det kan ikke stemme. Hvorfor går det da bedre på visse looper enn det gjør på de andre? Og hvorfor går det betraktelig bedre i benchmarken enn det gjør i selve spillet da? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Det stemmer jo. Average fps i alle 4 loopene er så å si lik hos meg. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Det stemmer jo. Average fps i alle 4 loopene er så å si lik hos meg. Ikke hos meg, ikke i det hele tatt. De kunne ikke vært mer forskjellige. Lurer på hva grunnen til dette er? Er det kanskje fordi jeg kjører demoen som har noen bugs? Eller det gjør vel dere også... spillet er vel ikke ute enda eller ? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Det kan ikke stemme. Hvorfor går det da bedre på visse looper enn det gjør på de andre? Og hvorfor går det betraktelig bedre i benchmarken enn det gjør i selve spillet da? Sånn vil det alltid bli på mange benchmarks i spill. Benchmarken går ikke like nærme i detalj som i spillet (svipper over på litt distanse) Ivhertfall i GPU banchmarken. Du har ingen folk som går rundt, eller noen som kjører bil/båt osv.. Kommer jo også helt ann på HVOR inne i spillet du tester. Angående forskjellig FPS i looper, så kommer dette av at du vil ha lastet inn mer av brettet/teksturene på minnet om jeg ikke tar helt feil. Dog skal det sies at benchmarken og inne i spillet er rimelig likt hos meg ivhertfall. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Det skilte 0.6fps fra loop til loop her. Sikker på at du ikke overopphetet kortet ditt eller noe lignende? Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Det skilte 0.6fps fra loop til loop her. Sikker på at du ikke overopphetet kortet ditt eller noe lignende? Det gjorde jeg en time etterpå i spillet det når jeg satte alt på high. Men det er ekstra irriterende at noe sånt kan skje når jeg har investert rundt 2000 på meget bra avkjøling i kabinettet. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Det skilte 0.6fps fra loop til loop her. Sikker på at du ikke overopphetet kortet ditt eller noe lignende? Det gjorde jeg en time etterpå i spillet det når jeg satte alt på high. Men det er ekstra irriterende at noe sånt kan skje når jeg har investert rundt 2000 på meget bra avkjøling i kabinettet. Inkluderte du en GFX kjøler der? Jeg kjøpte thermaltakes GFX kjøler, og GTX'n min holder 53*C fullt overklokket 100% load. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Benchmarken tester jo ut forskjellige instillinger, noen går bedre enn andre, men den oppgir jo ikke informasjon om hvilke instillinger den faktisk kjører.Det var en der som så ganske pen ut og kjørte veldig bra på PC-en min, men jeg aner jo ikke hvilke det var. Benchmarken går igjennom med de innstillingene du har satt i spillet. Testen kjøres 4 ganger for å ha et best mulig grunnlag. =) Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Noen som leste det intervjuet et par sider tilbake hvor crysiskara sa man skulle vente til mid-november når nvidia slapp nye kort? Lurer på hva som kommer. Hadde vært bra med 9800 GTX ellerno tilsvarende Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Helt klart, men det slipes ikke før i første kvartal av 08, det blir veldig rundt regnet 1 1\\2 år med et å samme skjermkort i min hoved pc. Det er knall rekord Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 (endret) Arg for noe svineri. Da blir jeg tvunget til å kjøpe 8800GT i mellomtiden Hvor har du dette fra forresten? Endret 3. november 2007 av tacomodo Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 (endret) Så hva må du egentlig ha for å greie Crysis på VERY HIGH? Så lenge du har dette: Intel E6600 Nvidia 8800 GTS/GTX/ 2 GB ram ++ Windows Vista Windows XP hvis du fikser noen filer Jeg får meg Nvidia 8800GT, som er bedre enn GTS, 4GB RAM, og en Intel E6750. Konge! ENDRET: Hvilken oppløsning? Vet ikke hvor bra det går på Very High om jeg skal kjøre 1680x1050 Endret 3. november 2007 av Matsemann Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 (endret) Ikke vær for begeistret Ta deg en kikk gjennom de 102 sidene. Endret 3. november 2007 av kakesjef Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Har du noe mer konkret? Er ikke farlig om jeg ikke klarer Very High, eller 1680*1050 i oppløsning, for den saks skyld. Men på min maskin nå, P4 3GHz, 1GB RAM og 9600pro, så kjører jeg alt på Low, og en 20 i FPS (455 poeng i 3dmark06 ), så håper på en liten, liten forbedring Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Forskjellen blir samme frameraten på very high med bra oppløsning. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Jeg klarer å spille med det meste på high i 1078x768 nå med rundt 40-50 fps. Men det romper seg til når fiender dukker opp på skjermen. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Hvilken hardware? Lenke til kommentar
Gjest Arveen Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 er dette den riktige dx updaten vist man skal oppdatere dx10? http://www.microsoft.com/downloads/details...ckInfoContainer Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Hvilken hardware? AMD FX57, XFX 7800 GTX, 1gb 2-2-2-5 ram Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg