Gå til innhold

Klarer du Crysis på Very High?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg fikk bedre ytelse

Hmmm.... Markelig... Mista ca. 10 FPS når jeg prøvde det med Vista på samme maskinen med samme settings, alt på high 1280x1024 0-AA

med alt på Very high, fikk jeg 5FPS...

Det er vel ca 3 ganger mindre ytelsen en det du "burde" hatt, så er vel helelr det som er problemet.

Med 8800GTX så får jeg 11FPS med alt på very high, 1920x1200 og 2xAA.

I 1280x1024 så går det ganske så greit.

At du får 5FPS hørtes jo helt villt dårlig ut. (med mindre du aktiverte skyhøy AA og oppløsning)

Noen screenshots:

Vista DX9 all High 0AA 1280x1024

post-76896-1194018480_thumb.jpg

Vista DX10 med all High 0AA 1280x1024

post-76896-1194018624_thumb.jpg

XP DX9 med all High 0AA 1280x1024

post-76896-1194018529_thumb.jpg

5 FPS var kansje overdrevet, tror jeg kansje hadde på AA da... Men uansett, alt går seigere i Vista. Ikke bare FPSen, men musa får en slags "delay" akkuratt som om jeg bruker for høy oppløsning...

Lenke til kommentar

Et lite sitat fra et Crytek intervju:

We understand there are some rumours in some of the message boards about technology benchmarks as it relates to Crysis and we want to assure you that these are just rumours. We realize that the technical specifications and requirements are a huge topic among our community and when we are prepared to give out our system spec recommendations, you will be the first to find out. Please treat everything you do not hear directly from us as speculation.

Lenke til kommentar
Et lite sitat fra et Crytek intervju:

We understand there are some rumours in some of the message boards about technology benchmarks as it relates to Crysis and we want to assure you that these are just rumours. We realize that the technical specifications and requirements are a huge topic among our community and when we are prepared to give out our system spec recommendations, you will be the first to find out. Please treat everything you do not hear directly from us as speculation.

Intervju fra hvor og hvem? :p bra at vi ikke kan stole på noen i verden nå for tiden :ph34r:

Lenke til kommentar

folk i internasjonale selskaper som EA, Sony osv har et ganske rart forhold til sannhet. spesielt sony har ikke et forhold til sannhet i det hele tatt. de sier KUN det de tjener på, og eneste grunnen til at de i det hele tatt vurderer å snakke sant, er fordi det er dårlig PR å bli busta seinere.

greit folka hos crytek er dyktige, men de er kjøpt og betalt. det er helt tragisk når de snakker om DX10-only effekter, så er det bare å forandre configfila i wordpad for å få akkurat de samme effektene på XP, og i tillegg få BEDRE ytelse. man trenger ikke å være rakettforsker for å forstå hvem som har betalt dem...

Lenke til kommentar
Jeg klarer Crysis nesten på low :)

kkthx for sharing!"!11

In multiplayer when you qualify for very-high settings, that is high-end DX10, you will experience tangible gameplay improvements that actually make tactical difference and lets you feel like you play single player in terms of cinematic experience.

Lurer på hva slags "tactical difference" man kan snakke om i forbindelse med grafikk..

Endret av tacomodo
Lenke til kommentar

Klarte Crysis helt "ok" på medium med oppsettet i signaturen.

Kjøpte xfx 8800 gts 640m og AMD X2 6000+ 3.0Gz

Etter å ha satt i Grafikkkortet kan jeg spille det med 8-15 fps på very high. og nesten helt smooth på high. mellom 20-30 til vanlig og nede i 10-15 når ting går "hett for seg" som man kaller det ;) (alt er uten AA og i høyest oppløsning for en 19" er vel 1200-1024 eller noe)

Får ikke satt in prosessoren enda for det finnes ikke Kjølepasa og oppdrive noen steds!

EDIT: Signaturen er oppdatert.

Endret av stekri88
Lenke til kommentar
E6600

2 gb DDR2

8800GTS 640

Vista 32bit DX10

Kjører veldig smooth med alt på High, 1680x1050, DX10, 0 AA. Litt anntydning til hakking i begynnelsen på flyet, men ikke etterpå.

Det tyder veldig på at noe er fucka i min maskin! Jeg har samme system bare 4GB, og lagger på low :|

Lenke til kommentar

Prøv å gå ned til 1024x768 så skal du se at det blir mulig å spille også på very high.

Ikke verdens beste FPS men greit til å spasere rundt uten for mye lugging.

Får 20-30 FPS med settinger på very high på nevnte settinger.

Motion blur glatter ut den dårlige frameraten sånn høvelig slik at det hele flyter bra.

Lenke til kommentar
E6600

2 gb DDR2

8800GTS 640

Vista 32bit DX10

Kjører veldig smooth med alt på High, 1680x1050, DX10, 0 AA. Litt anntydning til hakking i begynnelsen på flyet, men ikke etterpå.

Det tyder veldig på at noe er fucka i min maskin! Jeg har samme system bare 4GB, og lagger på low :|

Har du lastet ned den siste beta driveren til Nvidia som er laget mtp bla. Crysis? Forceware Release 169 for Vista 32bit

edit: Mulig at jeg overdriver med "veldig smooth" og kun "anntydning til hakking", men det går absolutt smooth nok, og som flere nevner her jevner motion blur ut det som er av hakking under spillingen.

Endret av Wildbill
Lenke til kommentar
E6600

2 gb DDR2

8800GTS 640

Vista 32bit DX10

Har du lastet ned den siste beta driveren til Nvidia som er laget mtp bla. Crysis? Forceware Release 169 for Vista 32bit

edit: Mulig at jeg overdriver med "veldig smooth" og kun "anntydning til hakking", men det går absolutt smooth nok, og som flere nevner her jevner motion blur ut det som er av hakking under spillingen.

Bruk heller 169.04 enn 169.01.

http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_169.04.html

Lenke til kommentar

Jeg har lasta ned de nyeste driverene. Og dette på en nettopp formatert maskin. Jeg tror CPU'n er f*cka. CPU usage går på 50% bare jeg åpner avant/firefox/IE7

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
E6600

2 gb DDR2

8800GTS 640

Vista 32bit DX10

Har akkurat samme som deg, men jeg kan ikke kjøre på 1680x1050. Kom med all info om instillinger osv. takk. :)

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
E6600

2 gb DDR2

8800GTS 640

Vista 32bit DX10

Har akkurat samme som deg, men jeg kan ikke kjøre på 1680x1050. Kom med all info om instillinger osv. takk. :)

Hadde det problemet jeg også, men fant det ut. Min viste max 1600x900 ihvertfall, men så fant jeg ut at man må dra den firkanten lenger ned så flere oppløsninger vises :)

EDIT: * Innlegg nr 2000 i dette emnet! :w00t: *

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...