Tedz Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Hei hva vil fungere raskest og mest stabilt av disse..bruker disken kun til musikk og bilder. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 ntfs +Er det nye og mer sikrere en fat32. + Kan overføre filer på over 4gb. - Ikke like stor hastighet. Fat32 +Raskere overføringshastighet - Ikke like sikkert. - Kan ikke overføre filer på over 4gb. Har selv en med fat32, men det er enkelt å konventere fra fat32 til ntfs(bare skriv her så skal jeg vise hvordan). Lenke til kommentar
Tedz Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2007 Takk men hvordan vil det gå med det som ligger innpå hvis jeg konverterer over til NTFS? Lenke til kommentar
Cretinous Git Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 ntfs +Er det nye og mer sikrere en fat32. + Kan overføre filer på over 4gb. - Ikke like stor hastighet. Fat32 +Raskere overføringshastighet - Ikke like sikkert. - Kan ikke overføre filer på over 4gb. Har selv en med fat32, men det er enkelt å konventere fra fat32 til ntfs(bare skriv her så skal jeg vise hvordan). 8883639[/snapback] Har du testet om FAT32 virkelig er raskere enn NTFS? Jeg ville uansett ikke ha brukt det, siden det har så dårlig datasikkerhet. For kort tid siden var det også et poeng at FAT32 kunne leses og skrives av Mac OS X, Linux, *BSD osv., mens NTFS kun hadde lesetilgang, men det stemmer ikke lenger med NTFS-3G og FUSE (file system in userspace), som fins til alle disse OS-ene. Jeg vil heller si at du ikke trenger å bruke FAT om du ikke skal bruke disken fra DOS. Her er forresten et sitat om hastigheten til de to FS-ene: NTFS and FAT32 are very similar in speed, but as the size of the disk increases, the gap widens. NTFS actually stores small files in the Master File Table (MFT), to increase performance. Rather than moving the heads to the beginning of the disk to read the MFT entry, and then to the middle or end of the disk to read the actual file, the heads simply move to the beginning of the disk, and read both at the same time. This can account for a considerable increase in speed when reading lots of small files. Fra http://faq.arstechnica.com/link.php?i=1227. Lenke til kommentar
Tedz Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2007 er ganske fornøyd med FAT32 til nå..men er det andre bakdeler med FAT32? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Det skjer ingenting med filen du har innpå pc'en. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Tenk på torrenter og andre store enkeltfiler. ISO. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå