Gå til innhold

Har lovlig OEM Vista, vil ikke registrere

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en lovlig Vista Ultimate OEM-versjon, men den vil ikke registrere seg på nett etter at jeg har formatert. Nå har prøvetiden eller hva det nå enn er gått ut, og jeg har stort sett bare tilgang til nettleseren. Hva gjør jeg?

Goscinny ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du får feil med aktivering av vista, får du også et alternativ hvor du kan aktivere på telefon. Velg norge i listen, så får du telefon nummeret du skal ringe i norge. Tror det var et 815 nummer. Du får da også opp nye registrerings nummer som du skal lese opp til den du snakker med. En fryktelig lang rekke med tallgrupper :thumbdown:

Lenke til kommentar

Ja, jeg ringte dit. Var ni rekker med tall som hver hadde seks tall. Fikk en feilmending (har sikkert tastet noe feil). Men trenger jeg seriekoden som står på DVD-coveret til Vista under registreringen? Jeg antar det, men hvis ikke slipper jeg å lete den frem :)

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

Nå er jeg lettere irritert. Fant Vista-DVD-en og coveret i stad, og ringte derfor inn på det grønne nummeret. Jeg tastet inn de 9 bulkene med seks tall på telefonen (som står på PC-skjermen), men fikk til svar av denne irriterende stemmen at koden ikke ble godkjent. Jeg ville bli satt over til første ledige kundebehandler.

Hva er det som skjer? Hvorfor vil den ikke registrere? :O

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

Har du byttet noe hardware siden du sist aktiverte?

Bytte av hovedkort eller C: harddisken vil føre til at du får beskjed om at vista allerede er aktivert på en annen maskin.

Jeg hadde dette problemet. Måtte bytte hovedkort da det første røyk. Den modellen som jeg hadde ASUS A8N-SLI Deluxe var ikke lenger å skaffe. Kjøpte derfor nesten samme ASUS A8N32-SLI Deluxe. Etter reinstallering fikk jeg beskjed om at vista allerede var aktivert på en annen maskin. Det er forsåvidt riktig da dette jo er det defekte hovedkortet, men det ligger jo i søppla nå.

Ringte MS og forklarte problemet. Ikke noe problem å få registrert og aktivert med det nye hovedkortet. Du må da oppgi de 9 bulkene med tall til den du snakker med. Du blir deretter satt over til en automat som leser opp masse tall som du så skal registrere i siste delen av vinduet der du fikk oppgitt de 9 første tallgruppene.

Edit: Glemte noe info på slutten :)

Endret av TorsteinP
Lenke til kommentar
Jeg tastet inn de 9 bulkene med seks tall på telefonen (som står på PC-skjermen), men fikk til svar av denne irriterende stemmen at koden ikke ble godkjent. Jeg ville bli satt over til første ledige kundebehandler.

Hva er det som skjer? Hvorfor vil den ikke registrere?

8887344[/snapback]

Når det automatiserte aktiveringssystemet via internett nektet å godkjenne lisensen din, så er det ikke overraskende at det halv-automatiske systemet via telefon også nekter å godkjenne den.

Her har "systemet" av en eller annen grunn bestemt seg for at din lisens allerede har vært brukt til å aktivere en annen maskin, og derfor er eneste utvei å snakke med et menneske og forklare situasjonen, slik TorsteinP er inne på.

(Jeg har en XP-maskin på OEM-lisens der nettverkskortet en dag gikk føyka. Da jeg slo på maskinen igjen etter kortbytte, ble jeg møtt i døra av Aktiverings-spøkelset. Jeg ble tilbudt reaktivering via internett, men så lenge driverne til kortet ennå ikke var installert, var jo det dømt til å mislykkes. Da gikk det greit med den halv-automatiske telefonaktiveringen.)

Lenke til kommentar

Har byttet c:-disken, ja.

Har sendt mail til MS og fikk svar tidligere i dag. Så lenge jeg hadde det samme HK-et, kunne jeg bare snakke med en kundebehandler, og alt skulle bli i orden. Forhåpentligvis blir alt i orden i morgen, men det skulle ikke forbause meg om det ikke funker da heller.

Fortsettelse følger.

Goscinny ;)

Lenke til kommentar
Forhåpentligvis blir alt i orden i morgen, men det skulle ikke forbause meg om det ikke funker da heller.

8898478[/snapback]

Det er sånn man skal ta det! :thumbup:

Enten får man sine antagelser bekreftet - noe som alltid føles godt -, eller så blir man positivt overrasket - noe som føles enda bedre! Yeah!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...