Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermen flimrer, og pcen låser seg.

Anbefalte innlegg

Hei. Har en gammel hp pavilion zt3000 som har stått trofast ved min side siden 2003.

I forgårs begynte skjermen å flimre, før hele saken rett og slett låste seg og kollapset. Har prøvd å skru den på et par ganger i etterkant, med samme resultat.

Trenger hjelp og takker for svar..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den er grei.

Fant litt info om flimringen. Der forsto jeg at det er "elektronikken" i skjemren som svikter etter en stund (kan gå noen mnd til noen år), og at skjermen må byttes ut. Hvorfor maskinen låser seg av den grunn er jeg litt usikker på, siden det ikke var nevnt noe om ustabilitet i artikkelen, kan være at flimringen forstyrrer maskinen.

Er du\han heldig, så har dere kanskje reklamasjonsgaranti, da kan denne byttes ut. Men siden maskina er fra 2003, så er det tvilsomt...

edit: litt skrivefeil...

Endret av k0n
Lenke til kommentar

Greit, men skrudde før idag opp pc'en grunnet at skjermen var helt svart, var ingen reaksjon på den. Når jeg deretter skrudde den sammen igjen så funket jo skjermen helt til flimringen dukket opp. Kan det da være skjermen som var ødelagt men plutselig funker igjen? :hmm: Det første som slo meg var skjermkortet, men det du tror du ikke at det er?

Lenke til kommentar
Greit, men skrudde før idag opp pc'en grunnet at skjermen var helt svart, var ingen reaksjon på den. Når jeg deretter skrudde den sammen igjen så funket jo skjermen helt til flimringen dukket opp. Kan det da være skjermen som var ødelagt men plutselig funker igjen? :hmm: Det første som slo meg var skjermkortet, men det du tror du ikke at det er?

8883350[/snapback]

Har du prøvd med ekstern skjerm? Hvis problemet er borte der, så trenger det ikke være grafikk-kortet.

Lenke til kommentar
Problemet er nok ikke borte der heller, prøvde nå nettopp og skjermen begynte ikke å flimre men pc'en slo seg bare av. Så fikk ikke sett om skjermen begynte å flimre.

8883408[/snapback]

Da ble det straks værre. Det kan hende at elektronikken i skjermen er så korrupt at den nesten kortslutter strøm\signal-tilførselen (hvis dette er tilfelle). Hvis du lukker lokket på maskinen, så burde panelet "deaktiveres", kan hende det blir bedre da?

Dette er bare en teori fra min side, ikke sikkert det gjør noen ting bedre..

Lenke til kommentar

Prøvde det nå og nå har den funker i 10min uten problemer, men ser fremdeles antydning til flimring vis man fokuser på tekst. Men har oppdaget at viften ikke går.

Men prøvde nå og koblet fra skjerm og da kuttet maskinen med en gang.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...