Gå til innhold

Asus cm440 info?

Anbefalte innlegg

Hei.

kjøpte denne på psdata for 1 uke siden til min datter.

er litt vanskelig å finne info om denne på internett, har denne et annet navn i utlandet? finner den ikke på asus sine sider heller.

Den har et ATI mobility radeon x1100 innebygd, kan jeg erstatte det med et annet skjermkort f.eks et 7800go som jeg har liggende fra min gamle maskin?

takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

kjøpte denne på psdata for 1 uke siden til min datter.

er litt vanskelig å finne info om denne på internett, har denne et annet navn i utlandet? finner den ikke på asus sine sider heller.

Den har et ATI mobility radeon x1100 innebygd, kan jeg erstatte det med et annet skjermkort f.eks et 7800go som jeg har liggende fra min gamle maskin?

takk.

8882755[/snapback]

hvis du vet hvordan du skrur den opp så går det fint, men ikke glem

finn ut lengden på x1100 kortet hvis ditt 7800go er mye lenger går det kansje ikke.

søk deg fram til det

eller skru opp og mål husk å fjern gamle drivere først

edit: satser på at begge korta bruker pci-e

Endret av rulator
Lenke til kommentar

X1100 fins vel både som dedikert og integrert i chipset :hmm: uansett vil det være problemer med kjøling (X1100 er ganske sikkert passivt kjølt, mens 7800 trenger en kjølevifte/heatpipe-løsning som ikke får plass i ett 15" kabinett), og det er svært lite sannsynlig at en maskin med X1100 har grafikkortet plassert på ett eget, utskiftbart printkort.

Du nevner Dell I9400 lenger oppe, såvidt jeg vet er det kun den og Dell XPS M1710 som har utskiftbare grafikkort (det finnes noen halvgamle maskiner med over middels gode grafikkort som har kort av såkalt MXM-type, som i utgangspunktet skulle være laget for å oppgraderes, men dette er ikke blitt fulgt opp særlig godt av nVidia)

Lenke til kommentar
X1100 fins vel både som dedikert og integrert i chipset :hmm: uansett vil det være problemer med kjøling (X1100 er ganske sikkert passivt kjølt, mens 7800 trenger en kjølevifte/heatpipe-løsning som ikke får plass i ett 15" kabinett), og det er svært lite sannsynlig at en maskin med X1100 har grafikkortet plassert på ett eget, utskiftbart printkort.

Du nevner Dell I9400 lenger oppe, såvidt jeg vet er det kun den og Dell XPS M1710 som har utskiftbare grafikkort (det finnes noen halvgamle maskiner med over middels gode grafikkort som har kort av såkalt MXM-type, som i utgangspunktet skulle være laget for å oppgraderes, men dette er ikke blitt fulgt opp særlig godt av nVidia)

8882967[/snapback]

hehe lykke til sier jeg dette begynner å bli så godt som umulig hehe

hva bruker datteren din pc-en til?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...