Jaybird Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Hei! Lurte på om noen har noen erfaringer med noen spillmotorer til Ubuntu? heelst gratisprogram. (Spiller til dagen WoW til opplysning) takker...lurte og på i denne sammenheng, jeg har atm bare ubuntu på harddisken, så jeg lurte på hvordan jeg kan få installert wow etter jeg har skaffa en spillmotor? Skal jeg bruke Wine? takker.. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Hva mener du med spillmotor? Lenke til kommentar
Jaybird Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2007 Nei ass husker ikke hva man kaller det...men sånn at jeg kan spille windows spill, som t.d wow på linux, ubuntu. Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Ja, du skal bruke Wine eller Cedega. Lenke til kommentar
Jaybird Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2007 Jo, men finnest det ikke andre programmer en cedega, som er gratis? Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Jo, men finnest det ikke andre programmer en cedega, som er gratis? 8882748[/snapback] Wine. Lenke til kommentar
Jaybird Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2007 Som jeg kan bruka når jeg skal spille? Man kan vel ikke bare bruke Wine...må vel ha noe som på en måte kan dra grafikken i windows spillene etc og..? Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Wine kan gjøre det også, Cedega er Wine spesialisert fro spilling, Wine er laget for alle windows programmer. Lenke til kommentar
Jaybird Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2007 Såå Wine funker til gaming og? til en brukbar kvalitet? Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Wine er på mange måter bedre enn Cedega til gaming. Lenke til kommentar
Jaybird Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2007 Siste spørsmål..jeg finner f*** ikke Wine i Linux, har installert det og sånn, men skjønner ikke helt hvor det har gjort av seg..har søkt etter det, men kommer bare opp systemmapper med samme navn etc.. Anyone? Lenke til kommentar
ZeS Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) når du skal spille et spill i wine gjør du følgende i terminal: cd /mappa/der/spillet/ligger wine exe-fil-for-å-starte-spillet eksempel: cd /home/dinbruker/spill/wow wine wow.exe såvidt jeg vet er det ingen GUI for WINE... (correct med if i'm wrong) Endret 17. juni 2007 av ZeS Lenke til kommentar
j-- Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 åpne terminal, skriv sudo wine (som da vil lage mapper og filer for brukeren din.). Du kan nå skrive winecfg for å gjøre innstillinger i wine. Jeg tipper du vil finne flere gulder på google ved å kombinere ordene wow, wine og ubuntu Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 når du skal spille et spill i wine gjør du følgende i terminal: cd /mappa/der/spillet/ligger wine exe-fil-for-å-starte-spillet eksempel: cd /home/dinbruker/spill/wow wine wow.exe såvidt jeg vet er det ingen GUI for WINE... (correct med if i'm wrong) 8883171[/snapback] Winedoors. Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Er det ikke bare å dobbelklikke på en exe fil når wine er installer da? er det jeg har gjort i alle år med Fedora, Ubuntu og Arch... Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Om du skal spille WoW, så husk på å starte spillet med wine WoW.exe -opengl WoW funker erfaringsmessig helt smertefritt i wine sålenge man bruker opengl-rendering. Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Har prøvd mye rart i Wine men det eneste jeg har fått til å fungere er en installasjonsprosess for spillet eragon. Tipper jeg har gammel versjon.. Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Går det an å force windowed mode for wine? Har sett screenshots av folk som kjører spill i windowmode via wine, men det står ikke nevnt i manualen. Endret 18. juni 2007 av FLuAA Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Du kan bruke winecfg, og velge "Emulate a desktop" eller noe (har ikke programmet her nå, så husker ikke nøyaktig). Da kan du spesifisere størrelsen på den emulerte desktopen, og alt som kjøres innenfor vil ikke gå utover dette området. F.eks, om du har en desktop på 1600x1200, og en emulert wine-desktop på 1024x768, og starter et spill i fullscreen i wine, vil det kjøre i 1024x768 i desktop-vinduet (som ser ut som et vanlig X/KDE/Gnome/whatever-vindu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå