mandela Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 hei, har formatert en barracuda 5 80gb med pmagic 7, skal brukes som bruksdisk uten os, 1 partisjon. MEN, harddisken har 7,8 MB unallocated discspace i begynnelsen av disken (primary står det på den) og resten står som logical. skal hele disken være primary tro? Lenke til kommentar
CerveZa_ Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Hvis du ikke har en primary partisjon på en disk blir det alltid 7,8MB ubrukt diskplass før den første extended partisjonen Lenke til kommentar
mandela Skrevet 5. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2003 hvordan kan jeg fjerne det? Lenke til kommentar
sjantiok Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 partisjoner på nytt som primary Lenke til kommentar
CerveZa_ Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Du kan ikke fjerne det, det er bare upartisjonert diskplass, du kan evnt. lage en primary partisjon på 7,8MB, eller gjøre om den logiske partisjonen til primary og utvide den med 7,8MB I alle tilfeller bruk partition magic hvis det er mulig Vær klar over dette: Si du har 2 disker med en primary partisjon på hver, og en logical partisjon på hver, så blir det slik med stasjonsbokstaver i windows: C: primary part. på disk1 D: primary part. på disk2 E: logical part. på disk1 F: logical part. på disk 2 Alstå primary partisjoner får de første stasjonsbokstavene, hvor primary partisjonen på den første disken (primary master) får før disk 2 osv Jeg pleier alltid å bare bruke logiske partsisjoner på min disk 2/3 osv for å få litt system. mitt oppsett ser slik ut C: primary part. på disk1 D: logical part. på disk 1 E: logical part.1 på disk2 F: logical part.2 på disk2 jeg har to logical partisjoner på disk2, og har også 7,8MB ubrukt diskplass forann disse (dette var sikkert veldig vanskelig forklart, men JEG vet hvertfall hva jeg mener) Lenke til kommentar
vegge Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 C: primary part. på disk1D: primary part. på disk2 E: logical part. på disk1 F: logical part. på disk 2 Er vel for så vidt riktig.. men la oss si at vi har installert WinXP på c: Da er det vel bare å gå inn i diskbehandling og forandre stasjonsbokstavene!? Man kan jo ikke forandre c: siden det der allerede er et operativsystem, men det går vel an å bytte plass på d: og e: ? Det er i alle fall jeg rimelig sikker på.. Eller? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 5. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2003 CerveZa_, tusen takk for input Lenke til kommentar
CerveZa_ Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 havegg: det er mulig det, har ikke prøvd, men hadde det vært mulig så hadde jeg ikke brukt det uansett, liker å sette ting opp fra bunnen av på en måte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå