meidell Skrevet 28. desember 2001 Del Skrevet 28. desember 2001 Eg trenger hjelp!! Eg var så dum å inntallere inn win2k på ein maskin med XP på.Sjølvsagt på ein annen partisjon.Når eg skulle starte win2k så gjekk det flott,men når eg skulle starte XP så fekk eg melding att ein fil var korrupt eller manglet.Det sår att windows2000 ikkje kan starte prøv recovery consol eller i den retningen,og det har eg prøvd uten hell.Stien eller fila den ikkje finner er WINDOWSSYSTEM32CONFIGSYSTEMd. Kan eg slette Win2k eller er det veldig dumt!! Eg kommer inn på partisjonen med Win2k uten problemer. Krisehjelp trengs!!! [ Denne Melding var redigert av: meidell på 2001-12-29 00:49 ] Lenke til kommentar
Miniguru Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 Quote: meidell skrev (2001-12-29 00:48):Eg trenger hjelp!!Eg var så dum å inntallere inn win2k på ein maskin med XP på.Sjølvsagt på ein annen partisjon.Når eg skulle starte win2k så gjekk det flott,men når eg skulle starte XP så fekk eg melding att ein fil var korrupt eller manglet.Det sår att windows2000 ikkje kan starte prøv recovery consol eller i den retningen,og det har eg prøvd uten hell.Stien eller fila den ikkje finner er WINDOWSSYSTEM32CONFIGSYSTEMd.Kan eg slette Win2k eller er det veldig dumt!!Eg kommer inn på partisjonen med Win2k uten problemer.Krisehjelp trengs!!![ Denne Melding var redigert av: meidell på 2001-12-29 00:49 ] Har ikke prøvd dette selv, men det er jo verdt et forsøk. Boot på XP plata, og velg å reparere XP innstallasjonen. Dette var i allefall en option på 2000, og jeg regner med at den finnes på xp også.. Evt start installeringa av xp på nytt, og du vil få et slikt valg.. Lenke til kommentar
meidell Skrevet 29. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2001 Nei,du får ikkje samme mulighet til recovery i XP som du har i Win2k.Du har ein kun komandobasert recovery.Du får valg mellom 1:WINDOWS eller 2:WINNT.Eg er veit ikkje heilt kva eg skal skrive for å få fikset filene mine Lenke til kommentar
svenna Skrevet 30. desember 2001 Del Skrevet 30. desember 2001 Jeg har faktisk sett det samme problemet på XP flere ganger, ikke også på nyinstallert XP, bare bootet 2 ganger (begge uten problemer). Det siste tilfellet, der jeg så litt på hvordan det kunne fikses, så lekte jeg litt i rec. console, uten resultater. Siden det var helt nyinsallert valgte jeg likegreit å instalere på nytt. :smile: Lenke til kommentar
meidell Skrevet 26. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2002 Du setter CD med XP inn i maskina di.Du bare seier du vil reinstallere når du får valge første gang,så får du valge om repair e ved neste annlednig.Det tar ca 30min,men du mister ingenting. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Hvordan er det man får opp recovery consolen igjen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå