Gå til innhold

Prosjekt [email protected] - vår egen server

Anbefalte innlegg

Det jeg synes er viktig er å bruke RADAR sin ban.cfg(orker ikke linke, se Jooakims signatur). Da har du 11k cheatere ute på et blunk. Regner med en del av dem fortsatt ikke er tatt av VAC.

8905101[/snapback]

Nå skal det vel sies at den lista er heller tvilsom. Med så mange communityes og admins, så tror jeg nok det er flere enn én ban som ikke burde vært der.

Tviler ikke på jobben radar gjør, men jeg nekter og tro at alle bans skal være der(noe jeg også har sett eksempler på).

Min personlige mening. ;)

Kjør på med banning via amx.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*mine innlegg, så jeg kan følge med*

Endelig, egentlig. Vært mye diskusjoner rundt dette, og er for dårlig når Gamer fikk alt servert på et fat, men ikke ville gjøre det lille ekstra. Men nå er vi i gang!

Kjør på med begge spillene mener jeg, som alle andre.

Og en fysisk server kan jo kjøre flere cs-servere. Det kommer an på hardware, men man kan jo sjekke CPU- og minnebruk over tid, og se om man kan presse inn noen flere servere.

Men ha både CS:S og 1.6. Hvilket spill som blir spilt mest synes jeg er irrelevant, poenget er at det er mange spillere på begge spill.

Lenke til kommentar

Det folk sier om at de ikke skal sette opp CS:S servere er bare noe inni hampen tull. Selv om det er mange som spiller CS, så er det også mange som spiller CS:S også. CDS, CG og hellfragger sine css servere er stadig fulle, og si at CS:S ikke kommer til og bli suksess er bullshit.

Hvorfor liker ikke de gamle CS gamerene CS:S engentlig? For at pcen ikke takler de store mapsa?

Kan selv være med og slave, har vært admin i DoneNetworks 1år før jeg tok en pause, har selv spilt CS og CS:S i godt over 4år. Har erfaring fra spillet og hvordan folk skal oppføre seg, noe jeg lære da jeg spilte på en server med klare regler. Kan også være med på div annet ang serveren, utvikling osv, bare ikke så enormt store pengesummer.

Kan også være med og få fart på dette fra starten, vis det trengs drahjelp, kan være ekstra aktiv på CS:S servere.

Endret av Dranc
Lenke til kommentar
*mine innlegg, så jeg kan følge med*

Endelig, egentlig. Vært mye diskusjoner rundt dette, og er for dårlig når Gamer fikk alt servert på et fat, men ikke ville gjøre det lille ekstra. Men nå er vi i gang!

Kjør på med begge spillene mener jeg, som alle andre.

Og en fysisk server kan jo kjøre flere cs-servere. Det kommer an på hardware, men man kan jo sjekke CPU- og minnebruk over tid, og se om man kan presse inn noen flere servere.

Men ha både CS:S og 1.6. Hvilket spill som blir spilt mest synes jeg er irrelevant, poenget er at det er mange spillere på begge spill.

8906975[/snapback]

Ikke helt korrekt. Det kommer an på tickraten du klarer hente ut av boksen. En prosessor har 1000fps(som er det samme som tickrate i CS). 1000fps er maks. Kjører du en server med 1000fps og 10 spillere, så har hver spiller 100fps. Jo mindre fps pr. spiller, jo dårligere hitbox og ping.

Lenke til kommentar
Det er ikke alt som er under planlegging vi kan snakke om før vi faktisk har ting avklart. :)

I første omgang vil vi nå sette opp 1x CSS med GunGame, og 1x CSS standard server. Når det så er på plass og vi har stabilitet på systemene vil vi utvide med flere servere (og evnt andre typer)

8900455[/snapback]

Hvis dere leser her så sier Ueland faktisk at det kommer en 1.6 servere etterhvert. Det som skal gjøres er å sette opp to CSS server for at når man har fått stabilitet på systemet (noe som jeg vil tro tar fryktelig kort tid) så kommer det 1.6 (og muligens 1.2)

Så slapp av folks ^^

Vi kommer nok til å trenge moderatorer, og da vil vi søke etter disse. Fysisk drift har vi kontroll på.

Vi kommer ikke nå til å satse på members-only servere, men vanlige åpne servere.

Når det gjelder statistikk så vil vi selvfølgelig sette opp et webasert statistikksystem som gir alle nøvendige tall fra serverene :) (hlstats)

Edit: Ja det finnes 5000 ønsker og muligheter, men et sted må vi si at slikt blir det ;)

Hvordan skal disse moderatorene søke? Altså, er det bare å melde interessen for det eller skal det være håndplukkede mod/admins?

Hvis det er requests man vil ha er det bare å melde interessen for det?

Og...når disse servene kommer opp må de selvsagt få sine egne forumdeler med feedback osv. ?

Lenke til kommentar

Håper dere er litt forsiktige i velgingen av moderatorer, da jeg redd det det vil bli sett på som status av "fjortisser", og derfor vil dere kanskje få veldig mange, uskikka, ansøkninger.'

Fint du påpekte det b-real (om 1.6), rakk aldri lese hele tråden da jeg oppdaget den først da den var på 5 sider.

Jeg har både CS:S, 1.6 og CZ, så for meg er det et fett hvilket spill det går i, men tenkte mer generelt, men når det også kommer 1.6-servere er det jo ikke noe problem ;)

Lykke til med serverne!

Lenke til kommentar
1.6 er vell det beste for alle? De fleste spiller jo 1.6 her vill jeg tro.

Det beste hadde såklart vært en server av hver type. Altså én CS:S-server, og én CS1.6-server.

8903743[/snapback]

Ja, det hadde vært greit. Men to cs:s servere er idioti. :)

Lenke til kommentar

@SiimeN: som b-real påpeker noen poster over kommer 1.6-servere så fort CS:S-serverne er skikkelig i drift.

@Sovehest: Vet ikke hva CS 1.2 er, men det er ikke CZ ihvertfall, da CZ er nyere enn 1.6. Hva de skal med 1.2 vet jeg ikke, da...

Kan ledelsen holde oss oppdaterte med hva som skjer her i tråden?

Lenke til kommentar
1.2 betyr at vi nok setter opp 1/2 1.6 servere om det går greit med CSS-serverene.

8910913[/snapback]

Det blir nice med ein halv cs. 1.6 server...

OKI, den var tørr..

8911306[/snapback]

My bad, jeg som siterer feil her rett og slett, derfor 1.2 server kom :blush:

Lenke til kommentar
Hvorfor liker ikke de gamle CS gamerene CS:S engentlig? For at pcen ikke takler de store mapsa?

8907088[/snapback]

Jeg har lett 60 FPS i CS:S - noe som går greit i CS:S. Jeg har også spilt hos en kompis som hadde mye høyere. Fortsatt liker jeg bedre CS enn CS:S. Jeg mener at eneste grunnen til at de gode lagene går over til CS:S nå, er på grunn av CS ikke skal være med i neste CPL og andre store eventer. I tillegg er det ofte mye større premier i CS:S-konkurransene enn i CS. Du som har spilt CS i 4 år, har vel hørt om coL (compLexity) - de gikk over til CS:S, men det blir sagt at coL-spillerne ikke liker CS:S så godt, og i den siste tiden har de visst spilt i en rekke CS-konkurranser.

Kunne det vært mulig å sette opp en cz server? Det er veldig få norske servere der, bortsett fra VON som jeg har vært borti.

8911737[/snapback]

Dette vil jeg ikke anbefale å gjøre. Det finnes flere norske servere enn VON sine servere. Og på VON-serverne er det veldig få spillere. VON kjører fire servere, hvor gjennomsnittet av spillere er på det meste er 0.34. Som med CS:S, er det ufattelig mange servere per spillere i CZ.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...