Gå til innhold

Prosjekt [email protected] - vår egen server

Anbefalte innlegg

Månens beste spiller får nicket sitt på gamer.no ? ;)

8898419[/snapback]

Liker ikke lyden av en sånn idé, ettersom at å bare ha 'rank' på serveren skaper mye lamejoining. Tenk deg åssen det er om man spiller om å få nicket sitt på www.gamer.no? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Liker ikke lyden av en sånn idé, ettersom at å bare ha 'rank' på serveren skaper mye lamejoining. Tenk deg åssen det er om man spiller om å få nicket sitt på www.gamer.no? :)

8898981[/snapback]

Eg synes det er kjekkare å spele for å oppnå noko enne berre for gledas skuld. Men det er korleis eg tenker. Lamejoining er noko som alltid vil forekomme uansett.

Lenke til kommentar

Egentlig veldig enig i det neadii sier.

Blir jo bare "stats" folk. som om det ikke er nok av de fra før.

Tar også på meg denne dere "bruksadmin" tingen dere snakker om. men det blir sikkert nok av det så det er karnskje bare dumt. Har ganske mye Admin erfaring i vertefall i CSS, der jeg er admin på en war server og en Mani Mod server..

Lenke til kommentar
Forrige gang jeg snakket med Ueland og TST, så virket de ikke noe særlig positive, og ville ikke si noe særlig. Men nå har tydeligvis saken ordnet seg, og det ser ut til å gå veien.

8885080[/snapback]

Det er ikke alt som er under planlegging vi kan snakke om før vi faktisk har ting avklart. :)

Er like greit å sette opp en CS:S server også ja.. Er faktisk en del folk som spiller det. Hvorfor ikke? Vi har da en del serverkapasitet...?

8886480[/snapback]

I første omgang vil vi nå sette opp 1x CSS med GunGame, og 1x CSS standard server. Når det så er på plass og vi har stabilitet på systemene vil vi utvide med flere servere (og evnt andre typer)

Selv synes jeg det er idiotisk at gamer.no, eller folkene bak, ikke satser på å bli et av de større gamingcommunityene. Om de hadde lagt litt arbeid i det, så tror jeg de kunne fått en populær publicserver, mange lesere på siden, og kanskje en gang i fremtiden en egen klan.

Det at disse serverene kom inn for 2 uker siden må jo nesten bety at vi jobber med akkurat dette.. ;)

Kan være med å drifte og/eller administrere en CS server (1.6 i så fall)

Vi kommer nok til å trenge moderatorer, og da vil vi søke etter disse. Fysisk drift har vi kontroll på.

Så da skal Ueland legge til et nytt felt i databasen slik at vi får lagt inn steamid? (Members only servere?)

8892750[/snapback]

Vi kommer ikke nå til å satse på members-only servere, men vanlige åpne servere.

Når isåfall kunne en slik server bli satt opp?

8892803[/snapback]

Vi jobber med å sette opp systemene og betatete de, skal ikke si en eksakt dato, men det nærmer seg. ;)

Når det gjelder statistikk så vil vi selvfølgelig sette opp et webasert statistikksystem som gir alle nøvendige tall fra serverene :) (hlstats)

Edit: Ja det finnes 5000 ønsker og muligheter, men et sted må vi si at slikt blir det ;)

Endret av Ueland
Lenke til kommentar
I første omgang vil vi nå sette opp 1x CSS med GunGame, og 1x CSS standard server. Når det så er på plass og vi har stabilitet på systemene vil vi utvide med flere servere (og evnt andre typer)

Hvorfor ikke én CS:S-server, og én CS1.6-server? Dere har tydeligvis kapasitet til det, og da synes jeg det blir dumt å eksludere det ene spillet.
Lenke til kommentar

Ser ut som alt ligger til rette for en server eller to her.

Man må ikke se seg blind på maskin vare, hvis man ser på andre som leier ut servere har de serveren bedre hardware, men der er det også flere servere pr boks.

Han man flinke å aktive admins så kan det bli veldig bra

Lenke til kommentar

Bra de satser på Cs:S synes jeg, men de kunne godt satt opp en 1.6 server også!

Men når serverne kommer opp kan noen lage en tråd og sette den til sticky, der ligger ip til serverne osv. Har mange venner som spiller mye public så får gi de ip og si at de på spille der :)

Lenke til kommentar

Jeg er veldig enig i at det skule ha vert 1x1.6 server og 1xSource server til å begynne med.

Det er klart at mange her spiller 1.6 (ikke jeg, men har det) så det er litt dumt å statse på bare source. Vis jeg ikke fikk det med meg rett så rett meg !

Lenke til kommentar
Det stemmer og alle som har css har også 1.6, men det er ikke motsatt.

Jeg har bare 1.6 feks...

8903341[/snapback]

Det er slettes ingen nødvendighet å ha CS1.6 for å ha CS:S.

8904700[/snapback]

Jeg tror ikke han mener at det er nødvendig å ha CS for å ha CS:S, men at de fleste som har CS:S har også CS på kontoen sin. :)
Lenke til kommentar

Det jeg synes er viktig er å bruke RADAR sin ban.cfg(orker ikke linke, se Jooakims signatur). Da har du 11k cheatere ute på et blunk. Regner med en del av dem fortsatt ikke er tatt av VAC.

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...