Gå til innhold

Prosjekt [email protected] - vår egen server

Anbefalte innlegg

Brukersystem: Personlig ville jeg sett på en databaseløsning hvor alle i forumet får mulighet til å legge til "steam_ID" i kontrollpanelet/sin profil. Dette er den sikreste løsningen. Ett passord(sv_password) vil uansett komme på avveie.

8893367[/snapback]

Vil ikke det bare fjerne nesten alle spillerne? Er jo mange som ikke har tatt seg bryet med å legge inn noe info. Så det vil vel fjerne all mulighet for reklamering.

Hadde aldri spilt på noen servere hvis det hadde krevd registrering til X forum.

8893432[/snapback]

Spørs hvor interessert du er i å spille det. Har tolket det dithenn at serveren er ment for forumet sine brukere. De som gamer cs har nok lest denne tråden. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Brukersystem: Personlig ville jeg sett på en databaseløsning hvor alle i forumet får mulighet til å legge til "steam_ID" i kontrollpanelet/sin profil. Dette er den sikreste løsningen. Ett passord(sv_password) vil uansett komme på avveie.

8893367[/snapback]

Vil ikke det bare fjerne nesten alle spillerne? Er jo mange som ikke har tatt seg bryet med å legge inn noe info. Så det vil vel fjerne all mulighet for reklamering.

Hadde aldri spilt på noen servere hvis det hadde krevd registrering til X forum.

8893432[/snapback]

Spørs hvor interessert du er i å spille det. Har tolket det dithenn at serveren er ment for forumet sine brukere. De som gamer cs har nok lest denne tråden. :)

8893458[/snapback]

Nja, men var ikke poenget at "alle" skal kunne spille, tolka det dithen at gamer.no skulle ta del i dette miljøet. Blir ikke det hvis man må registrere seg for å spille på en server som er identisk med så altfor mange andre, tneker på kart som DD2 og lignende.

Lenke til kommentar

Dette er jo positivt, siden spillerene nå registrere seg på forumet, noe som gjør at det blir mer kvalitet på spillingen/seriøsitet, og flere medlemmer på forumet.
Lenke til kommentar

Dette er jo positivt, siden spillerene nå registrere seg på forumet, noe som gjør at det blir mer kvalitet på spillingen/seriøsitet, og flere medlemmer på forumet.

8893511[/snapback]

Både og, forsåvidt. Sånn jeg ser på det så hadde jeg ikke giddi å registrert meg i et "tilfeldig" forum for å spille på en server som det finnes mange av allerede.

Jaja, kveldsposting er jo i og for seg en egen sport...

Lenke til kommentar

Ein "members only" server vil neppe kunne trekke nok folk. For at folk skal gidde å gå innpå ein server bør det vere rundt 6-10 stk på frå før. Den gruppa er mennesker som kan kalles nolifers og berre henger på serveren ;) Det ville ikkje ha vore noko bra utgangspunkt med membersonly jaffal.. Det bør kunne legges inn seinare om serveren vert SUPERpopulær..

Lenke til kommentar
Ein "members only" server vil neppe kunne trekke nok folk. For at folk skal gidde å gå innpå ein server bør det vere rundt 6-10 stk på frå før. Den gruppa er mennesker som kan kalles nolifers og berre henger på serveren  ;) Det ville ikkje ha vore noko bra utgangspunkt med membersonly jaffal.. Det bør kunne legges inn seinare om serveren vert SUPERpopulær..

8895396[/snapback]

Tror du virkelig ikke at det er nok "nolife" personer her på dette forumet fra før? ;)
Lenke til kommentar

Altså, i første omgang, så regner jeg med at vi/dere kommer til å sikte etter forumbrukerene, slik at de kan samles og spille sammen. I denne perioden er det greit å bruke steam_id-gjenkjenning, siden det blir members only, og at man blant annet kan velge at forumnicket skal vises automatisk inne på serveren. (Slik som CG har det) Men senere, når kanskje flere begynner å bli interesserte, og vi/dere kanskje satser på å trekke litt folk til serveren, så er det nok muligens kjekt å ta vekk members only-greia, slik at alle kan spille der.

Lenke til kommentar
Yeah.. Er kanskje best som du seier å bruke steam-id i byrjinga ettersom serveren då vil vere ganske ettertrakta av forumpersoner. Og då er det alltid gøy å sjå kven ein speler mot :)

8897229[/snapback]

Ja, må selfølgelig også være "forumnick" only.

Altså slik at serveren deler ut nick (slik som CG sine members only)

Lenke til kommentar

Ranking på diskusjon.no og automatisk bytte til forumnick ved hjelp av Steam ID hadde vært kjekt.

Du kan gjerne skrive meg opp som "slave". Jeg ønsker å hjelpe til, men ikke økonomisk. Det virker som om det blir noe av det denne gang, imo. at det er blitt foreslått mange ganger.

Endret av Stones_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...