Gå til innhold

.exe i Linux

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lei av alt stresset med Linux, og windows finner jeg ikke. Vet dere om noen andre ferdigbyggede operativsystemer jeg kan laste ned til å bruke programmet mitt på?

8897946[/snapback]

Vel, du kan jo teste *BSD, Solaris, IRIX, AIX, Plan 9, QNX, VxWorks, FreeDOS, OS/2, OS/400, z/OS, BeOS/Haiku....

Jeg har til og med egenutvikla OS jeg laget for noen år siden.

Men ingen av disse vil gjøre det noe enklere å kjøre Windows-programmene dine :p

Du kan kjøre en del Windows-programmer på Linux i Wine. Siden det er et VB6-program kan det kanskje også hjelpe å legge inn noen native .dll filer. Søk etter redistributable filer som shipper med VB6.

Eller hvis du har kildekoden til programmet, kanskje det kan portes? Basic er uansett et groteskt programmeringsspråk, bare hakket bedre enn Brainfuck :whistle:

Lenke til kommentar

VB-programmer er ofte ensbetydende med Windows-programmer, så at det ikke kjører helt enkelt på andre OS er vel en ikke overraskende "feature" som programmereren forhåpentligvis var helt bevisst på da man valgte språk/API man skulle bruke. :devil:

Ettersom jeg er like glad i Microsofts programmeringsspråk og -API'er/biblioteker som fiselukt har jeg ikke mye erfaring med kjøring av selvskrevne VB-programmer. Jeg vil tippe du sikkert benytter noen win32 API-kall for GUIen din og slikt...

I stedet for å begi deg ut på den lange OS-listen til Langbein, kan det jo være en idé å sjekke om du får kjørt det på det frie operativsystemet ReactOS som har som mål å være et fritt OS som er Windows-binærkompatibelt.

Endret av kommers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...