plumbe Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Er det lurest å la php produsere html eller putte <?php ?> inni html. eksempel echo "<html><body>$var</body></html>"; eller <html><body><? echo $var;?></body></html> ? Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 "Depends on the situation" Er det mye HTML-kode og lite PHP-kode, anbefaler jeg å putte PHP-tagger her og der og vice-versa. Du kan jo også ta en kikk på templatemotorer som f. eks «Smarty» o.l. Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Det er uansett PHP som "produserer" HTML'n. Hvis du har PHP installert på serveren vil alle .php-filer gå gjennom PHP-motoren. Altså blir det akkurat det samme, men hvis du skal printe mye HTML på en gang kan bli mer oversiktlig og putte den utenfor <?php ... ?> PHP har også flere syntakser for "echo" f.eks en som er egnet for mye HTML men hvor man også trenger en PHP-variabel: echo <<<HTML <html> <head> <title>$pagetitle</title> </head> <body> <h1>$header</h1> <p>$text</p> </body> </html> HTML; Altså: Gjør som du vil. Lenke til kommentar
grimjoey Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) jeg har <?php i begynnelsen av fila og ?> i slutten. kun php i mellom. Hater å se: --- begynn fil <?php function helloWorld() { ?> Hello world <?php } helloWorld(); ?> --- slutt fil og liknende. Jeg har forøvrig funksjoner for å generere html. echo table(tr(td('en').td('to')).tr(td('tre', 'colspan="2"'))); blir <table> <tr> <td>en</td> <td>to</td> </tr> <tr> <td colspan="2">tre</td> </tr> </table> edit:... function tag($tag, $content = '', $settings = '') { return('<'.$tag.(empty($settings)?'':' ').$settings.'>'."\n".$content."\n".'</'.$tag.'>'."\n"); } function xtag($tag, $settings = '') { return('<'.$tag.(empty($settings)?'':' ').$settings.' />'."\n"); } td(), tr() og table() er bare aliaser til tag(). eksempel: function table($content, $settings = '') { return tag('table', $content, $settings); } function br() { return xtag('br'); } function input($settings) { return xtag('input', $settings); } Endret 18. juni 2007 av grimjoey Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Jeg har forøvrig funksjoner for å generere html.echo table(tr(td('en').td('to')).tr(td('tre', 'colspan="2"'))); 8891553[/snapback] Haha. Genialt! Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Har det noe a si pa hastigheten? Hvis jeg skal ha en stor tabell med flere verdier. Den ene kolonnen er statiske verdier, mens den andre er database verdier. Er det da best a gjore echo '<table><tr><td>Ting:</td><td>'.$verdi.'</td></tr></table>; osv osv ? Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Tror nok vi snakker mikrosekunder, om ikke mindre. Det som tar lengst tid er nok spørringen til databasen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå