Gå til innhold

Mario Party 8 diskusjonsemne Wii

aloras

Anbefalte innlegg

Mario Party 8 er like rundt hjørnet, så jeg tenkte jeg kunne lage en tråd om spillet.

Spillet er laget til Wii, og det kommer til Europa 22. Juni 2007.

Det er blitt anmeldt av Amerikanske nettsider, siden det ble sluppet 29. Mai i Amerika.

Gametrailers har et video-review og IGN har skrevet et review.

Kritikken er ganske forskjellig fra de to nettsidene, så det kan bli interessant å se hvor bra/dårlig spillet virkelig er.

Jeg gleder meg i alle fall, og håper spillet blir lekkert. Mario Party er jo som skapt for Wii!

mario_party_8_packshotboxart_160w.jpg

Her kan dere diskutere spillet både før og når det er kommet ut :)

EDIT:

Ryktene om at spillet ble utsatt, er i følge Nintendo Norge usanne ;)

Endret av [NOR]Andreas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

IGN sin kritikk går mye på at minispillene mangler mestringspotensiale, at de er for simple. Men etter klipp å dømme, er de like "avanserte" som dem i forgjengerne. Tror dette kommer til å bli knallbra. Savner et skikkelig multiplayer-spill til Wii.

Lenke til kommentar

Er vi kommet så langt i Mario Party serien? WoW, det begynner å ligne EA dette. Har bare prøvd MP1 til N64 og det var aiokai dette. Skal mye nytt til for å gjøre nummer 8 i rekken bra.

Dog det er sagt, jeg har ikke mye til overs for enkelte av IGN's anmeldelser. Synes ikke de treffer sakens kjerne godt nok og forklarer dårlig hva som gjør spillet dårlig.

Lenke til kommentar
Har bare prøvd MP1 til N64 og det var aiokai dette. Skal mye nytt til for å gjøre nummer 8 i rekken bra.

Hæ? Du har kun spilt det aller første spillet i serien (sansynligvis for mange år siden) og allikevel presterer du å proklamere at det "skal mye nytt til for å gjøre nummer 8 i rekken bra"! Hva om du heller retter dommedagsteoriene dine mot saker du faktisk har innsikt i.

Og vet du, dette kommer sansynligvis til å bli veldig bra, og ikke minst unikt mtp forgjengerne. Her er hvert eneste minispill kontrollert med Wii-ens bevegelsessensorer. Om ikke det er en radikal forandring, er du kravstor. Ellers håper jeg ikke at spillet får for mang forandringer, for de tidligere spillene har for det meste vært knallbra.

*Glede seg*

Endret av Alex ws
Lenke til kommentar

Når man har 7 oppfølgere, samt noen år på baken som gamer, vet man av erfaring at oppfølger nummer 8 i rekken må presantere mye nytt for å overbevise. Mange har en tendens til å bare legge til noen få nye elementer (host:EA:host) og gi det ut som ny. Dette er ikke Nintendo kjent for, men likevell synes jeg at 8 etterfølgere er 6 for mange.

Lenke til kommentar

Ta det rolig da Alex ws, det er jo fakta at det skal mye til for at spillet skal bli bra.

Hvertfall når det har vært 7 andre fra serien som har gått ut på mye av det samme.

Selvfølgelig blir det er det noe nytt nå, siden wiimoten blir brukt , men hva om det er kjedelige minigames som de forrige?

Lenke til kommentar

Har spelt Mario Party 2 til N64 (eller var det 1eren... :hmm: ), 5 og 6. Har ikkje spelt 7 enda, men håper 8 blir bra. Vurderer å skaffe meg det. Etter å ha spelt 1/2, 5 og 6, og vete at dei ikkje er dårleg sjølv om det er so mange spel som går ut på det samme osv., som Zaleeeek skriv, trur eg Mario Party 8 blir bra. Det er jo tross alt 7 (kanskje gode) andre spel i serien.

Sidan eg ikkje har 7, gjer det ikkje meg noko om Nintendo tar litt frå 7.

Lenke til kommentar
Når man har 7 oppfølgere, samt noen år på baken som gamer, vet man av erfaring at oppfølger nummer 8 i rekken må presantere mye nytt for å overbevise. Mange har en tendens til å bare legge til noen få nye elementer (host:EA:host) og gi det ut som ny. Dette er ikke Nintendo kjent for, men likevell synes jeg at 8 etterfølgere er 6 for mange.

8883309[/snapback]

Vanligvis ja. Ta FIFA som et eksempel da. Hvert spill i serien presenterer et knippe nye lag, pittelitt bedre grafikk og en marginal endring i spillets grunnmekanikk. Man får som regel en ny finteteknikk eller noe annet jall som EA har kalt "IMMERSIVE FREEFORM BALLCONTROL"...

Mario Party-serien kan derimot ikke sammenlignes direkte med FIFA eller lignende - like - serier. Hvorfor? Fordi Mario Party ikke har en grunnleggende spillmekanikk som går igjennom serien. Vel, det stemmer ikke helt: I hvert spill går man på et brett, og trilter en terning... Men det er vel ikke på grunn av dette momentet folk flest kjøper spillet? Nei, folk flest vil ha de mange minispillene. Disse er unike for hvert spill i serien, og selv om mange av dem er like, er de allikevel forskjellige for hvert bidige spill i serien. Så spillmekanikken er aldri lik. Den kan tidvis virke kjent (enkelte minispill er tross alt like minispill i forgjengerne), men de er allikevel helt nye. Og hvert minispill spilles forskjellig. Altså har hvert eneste av minispillene en egen spilmekanikk.

Betyr det nødvendigvis at oppfølgerne aldri kan bli slitte, eller dårlige? Nei. Men i motsetning til spill som - f.eks. FIFA, Max Payne, Halo, GTA etc - er sansynligheten mye mindre for at spillet skal virke utvannet. Igjen så sier jeg ikke at serien ikke er utvannet, eller full av innovasjon, for det er den ikke. Men en som kun har spilt enern har intet grunnlag for å tro at nummer åtte - som er på en helt ny konsoll, med helt nye kontrollmetoder ikke har stort potensiale for å bli bra. For etter hva jeg tror (har jo ikke spilt det enda) og hva GameTrailers mener; er dette det beste Mario Party-spillet siden enern, kanskje noensinne.

Lenke til kommentar

Det var ein long og fin tale, Alex ws. :thumbup:

Det er alltid nye minigame, sjølv om nokon er tatt litt frå det forrige spelet, det er derfor folk flest kjøper Mario Party, trur eg.

Men kva skjer viss/når dei har brukt opp alle minigame-idéane sine? La oss håpe det aldri skjer.

Lenke til kommentar
Vanligvis ja. Ta FIFA som et eksempel da. Hvert spill i serien presenterer et knippe nye lag, pittelitt bedre grafikk og en marginal endring i spillets grunnmekanikk. Man får som regel en ny finteteknikk eller noe annet jall som EA har kalt "IMMERSIVE FREEFORM BALLCONTROL"...

Mario Party-serien kan derimot ikke sammenlignes direkte med FIFA eller lignende - like - serier. Hvorfor? Fordi Mario Party ikke har en grunnleggende spillmekanikk som går igjennom serien. Vel, det stemmer ikke helt: I hvert spill går man på et brett, og trilter en terning... Men det er vel ikke på grunn av dette momentet folk flest kjøper spillet? Nei, folk flest vil ha de mange minispillene. Disse er unike for hvert spill i serien, og selv om mange av dem er like, er de allikevel forskjellige for hvert bidige spill i serien. Så spillmekanikken er aldri lik. Den kan tidvis virke kjent (enkelte minispill er tross alt like minispill i forgjengerne), men de er allikevel helt nye. Og hvert minispill spilles forskjellig. Altså har hvert eneste av minispillene en egen spilmekanikk.

Betyr det nødvendigvis at oppfølgerne aldri kan bli slitte, eller dårlige? Nei. Men i motsetning til spill som - f.eks. FIFA, Max Payne, Halo, GTA etc - er sansynligheten mye mindre for at spillet skal virke utvannet. Igjen så sier jeg ikke at serien ikke er utvannet, eller full av innovasjon, for det er den ikke. Men en som kun har spilt enern har intet grunnlag for å tro at nummer åtte - som er på en helt ny konsoll, med helt nye kontrollmetoder ikke har stort potensiale for å bli bra. For etter hva jeg tror (har jo ikke spilt det enda) og hva GameTrailers mener; er dette det beste Mario Party-spillet siden enern, kanskje noensinne.

8883690[/snapback]

Fin tale, men ikke mye poeng likeså. For mitt poeng gikk ikke ut på spillmekanikk eller forskjeller.

Når du har 7 spill som bruker samme styreoppsett skal det mye til for at de 7 er unik. Jeg tror jeg snakker meget sant når jeg sier at det eneste spillet i serien som har helt ny spillemåte blir nettopp MP til Wii, men spørsmålet er da hvor mye nytt er der?

Med de 2 tradisjoneller kontrollene til N64 og NGC, brukte du styrespakene og en kombinasjon av knapper for å utføre tingene i minispillene. Jeg tviler på at der er nok knapper på N64 og NGC kontrollen til å gjøre vært eneste spill unikt, og dermed faller din tale om spillmekanisme i fisk. Det er ikke nok knapper på N64 og NGC kontrollen til å gjøre vært spill unikt. Nå bruker Wiimoten bevegelser, så spørsmålet er heller er bevegelsene såpass nye at spillet føles nytt, eller føles de påtvunget og kjedelige. Har ikke prøvd så jeg skal ikke utale meg.

Lenke til kommentar

Ingen av Mario Party-spillene har vel vært direkte dårlige, med unntak av fireren kanskje.

Problemet er at de sjelden har prøvd seg på nye ting, annet enn nye minigames. Ellers er jeg er ganske enig med deg Alex ws.

Bear^: Sekseren hadde mikrofon.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Etter så mange spill er det vel god grunn til å tro at spillene kan bli kjedelige, og at mye er det samme. Men i Mario Party 8 tror jeg ikke dette er tilfelle.

Ikke har jeg prøvd spillet selv, men etter å ha spilt en god del Mario party spill har jeg aldri gått lei, og tviler da svært sterkt på at jeg går lei når Wii versjonen kommer.

Wii-versjonen av Mario Party burde jo være helt perfekt med tanke på kontrollsystemet!

Både Gametrailers og IGN trakk ned på grunn av at storyen var ganske svak, men jeg har aldri tenkt på story når jeg har spilt Mario Party. Da er det gameplayet i minigamene som gjelder, og jeg håper og jeg tror at dette vil gå utmerket i MP 8.

Noe jeg syns hadde vært utrolig bra, og noe de kanskje bør tenke på til neste spill, er online støtte! Hadde vært perfekt å kunne spille mot venner online på MP, så dette håper jeg Nintendo tenker på til neste gang!

Endret av [NOR]Andreas
Lenke til kommentar

Hei, jeg gleder meg også til Mario Party 7 kommer ut! :dribble:

Neida!, bare kødder. Mente jo 8

Men for og være ærlig har jeg bare spillt Mario Party 2, eller så var det 3(på N64)

Og det er det beste spillet ever. masse hjerte. :love:

Men seriøst ass.

Gleder meg mye ;)

Lenke til kommentar

Ikke misforstå meg nå, selv om jeg bare har spillet mP1 til N64 er det blant de spillene jeg klassifiserer som megamorro, og story har aldri vært noe tema rundt Mario Party så det synes jeg bare er dumt å trekke ned for. Skal man trekke Buzz eller Singstar for dårlig story? Man trekker ikke party spill i karakter fordi de har dårlig story, er ikke det som er meningen med spillet (spesielt når det heter Mario party).

Tror jeg skal skaffe meg dette og noen ekstra kontrollere en gang i tiden :)

Lenke til kommentar

Mario Pary 8 kan ikke bli det samme som de andre, det er te wii vøttu :D Ta bruker man vi kontrollen XD, Trur dette kan bli bra.. ikke det at jeg har wii enda da. Spiller PS3 jeg, men har nintendo 64 med mariopary som er et kult fler spiller spill :D som vi noen ganger spiller :D Ja, Storyen er jo seff ikke viktig her da, det kan da ikke være noen spesiell story XD

Lenke til kommentar
Jeg tviler på at der er nok knapper på N64 og NGC kontrollen til å gjøre vært eneste spill unikt, og dermed faller din tale om spillmekanisme i fisk. Det er ikke nok knapper på N64 og NGC kontrollen til å gjøre vært spill unikt.

8883966[/snapback]

Les den stripa en gang til. Mener du virkelig at enhver oppfølger (samme hvilket spill) ikke kan være unikt fordi det ikke har nok nye knapper? Eller mener du at dette kun er tilfellet for Mario Party, isåfall hvorfor? Hvorfor kan ikke ny spillmekanikk benytte seg av de samme knappene? Si at et minispill gikk ut på å fiske (som en del av dem faktisk gjør :p). La oss videre si at man bruker A for å kaste, L for å dra inn, og stikka til å bevege stangen. Si så at et nytt MP-spill hadde et annet minispill som gikk ut på å kjøre biler. Om man hadde brukt de samme knappene (A til å gasse, L for å bremse, stikka til å svinge), ville opplevelsen vært mindre unik? Jeg besvarer mitt eget spørsmål: Nei.

Og du kan tro hva du vil, men når du ikke har spilt et annet spill enn enern, kan du umulig spå at åttern ikke har potensiale til å bli knallbra. Det har ikke engang jeg (som har spilt alle de foregående Mario Party-spillene). Hvorfor kan jeg ikke det? Fordi det er på en helt ny maskin, med et helt nytt kontrollsystem.

Lenke til kommentar
Ingen av Mario Party-spillene har vel vært direkte dårlige, med unntak av fireren kanskje.

8883971[/snapback]

HÆÆÆ? 4-eren var jo den beste i serien ved siden av 1 og 2.

Min ultimate Mario Party rangering (JA! jeg har spilt alle, hehe)

1. MP 1

2. MP 4

3. MP 2

4. MP 3

5. MP 7

6. MP 6

7. MP 5

Det må tas høyde for at jeg aldri har spilt MP uten alkoholinntak og 3 kompiser. Hva er da vitsen med å spille dette alene klinkende edru?

Mario party fem var skrekkeksempelet. Meningsløse rotete brett som ikke åpnet for noensomhelst strategi, og besto av 90% flaks. Og hva i svarte faen tenkte de på med det teite kapsel-systemet?

EDIT: Og ja. MP 8 kjøper jeg selvsagt dag 1.

Endret av ostesaks
Lenke til kommentar

Damn ostesaks, du har jo nærmest doktorgrad i MP-serien! Har selv bare spilt eneren, og spilte meg aldri lei av den heller. Så er for meg ravende likegyldig om nr 8 har stjålet en delfra de seks foregående spillene, har ikke prøvd noen av dem!

Lenke til kommentar

8883971[/snapback]

HÆÆÆ? 4-eren var jo den beste i serien ved siden av 1 og 2.

Min ultimate Mario Party rangering (JA! jeg har spilt alle, hehe)

1. MP 1

2. MP 4

3. MP 2

4. MP 3

5. MP 7

6. MP 6

7. MP 5

Det må tas høyde for at jeg aldri har spilt MP uten alkoholinntak og 3 kompiser. Hva er da vitsen med å spille dette alene klinkende edru?

Mario party fem var skrekkeksempelet. Meningsløse rotete brett som ikke åpnet for noensomhelst strategi, og besto av 90% flaks. Og hva i svarte faen tenkte de på med det teite kapsel-systemet?

EDIT: Og ja. MP 8 kjøper jeg selvsagt dag 1.

8885089[/snapback]

Hva jeg ikke likte med firern var at spillerne aldri var i direkte kontakt med banene, man gikk kun på de blå, flytende skinnene. Dette gjorde banene veldig like følte jeg. Ellers er jeg helt enig med deg angående kapselsystemet. Det virket veldig kjapt gjennomført, og ga ikke rom for mye eksperimentering.

Endret av Alex ws
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...