Gå til innhold

Component switch, noen erfaringer?

Bear^

Anbefalte innlegg

Jeg har nå skaffet meg conponentkabel til wii og det ser ut til at det ble bedre.

Ett annet problem jeg har støtt borti er dvd. Kjører dvdspilleren med componentkabelen og den sliter også når den skal vise veldig lyse partier i en pilm. Da faller bildet ut (ser enda en som har skrevet akkurat det samme på kommentar på komplett.no).

Så "The Crow" i helga, og der er det en del flashback hvor det brukes en "blitseffekt". Når dette skjed blir bildet svart og så kommer det tilbake igjen med en gang (og tvn forteller meg hvilket modus den står i (oppløsnining og kanal og lignenede) akkurat som når jeg slår på tvn.

møkk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kjører wii og 360 med komponent inn på min Denon receiver. Det fungerer utmerket.

Edit: Ser at flere surround-receivere over 2k har både composit, s-video og komponentswitch innebygd. legger du til et par tusenlapper til får du også hdmi switch.

Fant denne fra Sony på komplett til 2.695 med komposit, s-video, komponent og hdmi-switch

Den har følgende inn/utganger:

1 x kompositt video/lyd-inngang ( RCA phono x 3 ) - foran

1 x hodetelefoner - foran

2 x komponentvideoinngang ( RCA phono x 3 ) - bak

1 x komponentvideoutgang ( RCA phono x 3 ) - bak

3 x S-Video-inngang ( 4 pin mini-DIN ) - bak

1 x S-videoutgang ( 4 pin mini-DIN ) - bak

3 x kompositt video/lyd-inngang ( RCA phono x 3 ) - bak

1 x kompositt video/lyd-utgang ( RCA phono x 3 ) - bak

1 x skjermutgang ( RCA phono ) - bak

1 x 5,1-kanals lydinngang ( RCA phono x 6 ) - bak

3 x lydinngang ( RCA phono x 2 ) - bak

1 x lydutgang ( RCA phono x 2 ) - bak

3 x SPDIF-inngang ( TOS Link ) - bak

1 x SPDIF-utgang ( TOS Link ) - bak

2 x SPDIF-inngang ( RCA phono ) - bak

2 x HDMI-inngang ( 19-pin HDMI type A ) - bak

1 x HDMI-utgang ( 19-pin HDMI type A ) - bak

1 x basshøyttaler-utgang ( RCA phono ) - bak

1 x SPDIF-inngang ( TOS Link ) - foran

1 x skjermutgang ( 4 pin mini-DIN ) - bak

8 x utgang høyttalere ( banan/spade x 2 ) - bak

I tillegg får du med en 6x100W surround-receiver :dribble:

Dyrere løsning enn joytech greia, men en trenger vel lyd også ?

8943817[/snapback]

Har sett litt på den, og problemet med den er at den bare har 2 komponentinnganger . Det er dessverre litt for få innganger for min del, da jeg trenger minst 3 stk (X360, Wii og PS2) samt at jeg vurderte å kjøpe en DVD spiller med komponent ut en gang i tiden og, i tillegg til en PS3. Om jeg skal investere i en komponent switch bør den ha flere komponentutganger enn den har, 2 er alt for lite for min del.

Da tror jeg heller jeg kjøper en surround forsterker uten komponent switch, og kjøper heller den fra Joytech, og kjøper en bedre surround forsterker og høyttaler pakke og kobler bildet via komponent switchen og lyden via forsterkeren. En god surround forsterker har vel flere enn 1 lydinngang tenker jeg?

Lenke til kommentar
Jeg har nå skaffet meg conponentkabel til wii og det ser ut til at det ble bedre.

Ett annet problem jeg har støtt borti er dvd. Kjører dvdspilleren med componentkabelen og den sliter også når den skal vise veldig lyse partier i en pilm. Da faller bildet ut (ser enda en som har skrevet akkurat det samme på kommentar på komplett.no).

Så "The Crow" i helga, og der er det en del flashback hvor det brukes en "blitseffekt". Når dette skjed blir bildet svart og så kommer det tilbake igjen med en gang (og tvn forteller meg hvilket modus den står i (oppløsnining og kanal og lignenede) akkurat som når jeg slår på tvn.

møkk

8986204[/snapback]

Rart, har sjølv sett The Crow - ikkje frå DVD, men frå PC. Og det fungerte fint. Har elles sett mange DVDar med slike 'lyse effektar' -- utan problem. Brukar Joytech komponent switchen.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...