Gå til innhold

Component switch, noen erfaringer?

Bear^

Anbefalte innlegg

I min voksende samling av konsoller og ustyrt har jeg kommet over et problem med å bytte mellom de forskjellige på en god måte. Det har jeg dessverre ikke fått til på en god måte men kom over et produkt på Komplett som ser ut til å svare min dypeste bønner.

Linky

Det jeg skal koble til da blir følgende enheter:

Wii (component)

X360 (component)

PS2 (kompositt)

N64 (kompositt)

Er dette et anbefalt produkt eller er der andre løsninger jeg burde se på først? Skal koble alt dette opp mot min LG 32LB2R når den kommer i hus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har en slik og vil bare informere om følgende:

Wii fungerer ikke helt bra med denne. Når jeg står i menyen blir bildet dradd sidelengs øverst på tvn. Når jeg starter opp zelda blir bildet helt hvitt under oppstart (dette skjer når det som er på skjermen er veldig lyst... masse hvitfarge ol) men blir bra etter dette. Har ikke kommet borti de i spillet.

Det svirrer rykter om at joytech jobber med en dings du kan plugge i baken på switchen som wii kan kobles gjennom for å ordne denne feilen. Denne skal bli gratis for de som trenger den. Om den faktisk kommer vet jeg ikke helt da...

Har også hørt om en som har problemer når han bruker dvd-spilleren sin gjennom denne men dette har ikke jeg prøvd så det kan jeg ikke bekrefte.

Bortsett fra det med Wii'n er jeg storfornøyd. Det jeg har koblet på er:

1: Xbox360

2: Xbox

3: PS2

4: Wii

Lenke til kommentar
Har sniffet litt på den der sjøl, Dark by Design har den der. Så han har vel muligens noen ord han skulle ha fått sagt?

8885148[/snapback]

Har brukt boksen no i ca 6 månader, og har ikkje hatt noko problem med den.

Einaste er med Wii, når ein skal spele Virtual Console, så blir skjermen blå - og prosjektoren mistar signalet. Dette fiksar eg ved å trykke på "home" knappen. Lett.

XBLA spel funkar fint, forøvrig.

Men det problemet eg nemnar, skjer ikkje ved tilkopling til vanleg TV/HDTV.

Eg nyt boksen.

Men som nemnt av andre, kjøp litt betre kablar til den.

Lenke til kommentar
I min voksende samling av konsoller og ustyrt har jeg kommet over et problem med å bytte mellom de forskjellige på en god måte. Det har jeg dessverre ikke fått til på en god måte men kom over et produkt på Komplett som ser ut til å svare min dypeste bønner.

Linky

Det jeg skal koble til da blir følgende enheter:

Wii (component)

X360 (component)

PS2 (kompositt)

N64 (kompositt)

Er dette et anbefalt produkt eller er der andre løsninger jeg burde se på først? Skal koble alt dette opp mot min LG 32LB2R når den kommer i hus.

8881999[/snapback]

Ouuuuch herlig tv du har tenkt på ;)

i hvertfall på min tv som er 32" LG LB2R så er det 2 scartinnganger så det blir ikke no problem og koble opp N64 og PS2 i hvertfall, en kompositt en komponent og 1HDMI/DVI og en HDMI

Endret av Zaleeeek
Lenke til kommentar

Da må det investeres i noen nye kabler her i gården, siden jeg sitter på kompositt kabler til både PS2 og N64 maskinen min. Skulle vel klare å grave frem noen scart kabler til de 2 enhetene uten noen nevneverdige problemer.

Lenke til kommentar

N64 støtter (idiotisk nok) ikkje RGB-kabler faktisk. PAL utgavene ihvertfall, med litt modifikasjon er det folk som har fått det til å fungere da.

Blei mektig skuffet når eg tetstet RGB-kabelen til min GC på min N64 for noen uker siden :(

Nintendo fjernet støtten pga. RGB var den minst brukte løsninegn på SNES eller noe..

Bare så det er sagt :p

Lenke til kommentar

Ja fikk lære det på Play-Asia at du måtte modifisere N64 konsollen for å bruke RGB-kabler. Litt irriterende, men men, jeg åpner i alle fall ikke mitt gull og utsetter den for et slikt "barbarisk" rituale.

Stakk heller innom Modnet og bestilte component kabler til Wii og PS2, så da har jeg de i alle fall klare, så får jeg bruke composit til N64 maskinen min.

Lenke til kommentar

Jeg har en slik Joytech 540C, og har vært strålende fornøyd med den helt til jeg skulle koble til min nyinnkjøpte PS3 på den i går...

Av en eller annen grunn blir bildet fullstendig uleselig når den får signaler med mye lys i seg (altså skjermer med mye hvitt f.eks). Det virker som den mister sync på Y-signalet. Jeg har sendt en mail til Joytech support, men har ikke fått svar ennå.

Ellers har jeg en Wii og en PS2 koblet via switchen til en 42" plasma, og har ikke hatt noen problemer med det i det hele tatt. Det er selvfølgelig et lite signaltap, som medfører litt ghosting og uskarpe kanter i forhold til å koble direkte, men dette kan like gjerne være pga kablene som fulgte med. De oser ikke akkurat kvalitet. ;)

Har du ingen planer om å kjøpe en PS3 i framtiden er det ingen fare å investere i denne boksen.

Lenke til kommentar
Jeg har en slik Joytech 540C, og har vært strålende fornøyd med den helt til jeg skulle koble til min nyinnkjøpte PS3 på den i går...

Av en eller annen grunn blir bildet fullstendig uleselig når den får signaler med mye lys i seg (altså skjermer med mye hvitt f.eks). Det virker som den mister sync på Y-signalet. Jeg har sendt en mail til Joytech support, men har ikke fått svar ennå.

Ellers har jeg en Wii og en PS2 koblet via switchen til en 42" plasma, og har ikke hatt noen problemer med det i det hele tatt. Det er selvfølgelig et lite signaltap, som medfører litt ghosting og uskarpe kanter i forhold til å koble direkte, men dette kan like gjerne være pga kablene som fulgte med. De oser ikke akkurat kvalitet. ;)

Har du ingen planer om å kjøpe en PS3 i framtiden er det ingen fare å investere i denne boksen.

8905331[/snapback]

Wii har samme problem med lyse farger. Ikke sikkert du har merket det enda, men det har jeg. Ser det når Zelda starter opp bla...

Wii og PS3 er altså problem på denne...

Lenke til kommentar

Wii har samme problem med lyse farger. Ikke sikkert du har merket det enda, men det har jeg. Ser det når Zelda starter opp bla...

Wii og PS3 er altså problem på denne...

8912560[/snapback]

På min 540C har det ikke vært noen problemer med Wii i det hele tatt, og jeg har prøvd nok av spill på den (Zelda, Sports, Play, Monkey Ball, Raving Rabbids, Wario, Tiger Woods + ymse Gamecubespill).

Hadde fort merket hvis det var noen problemer med Wii'en, ettersom jeg kjøpte boksen som en erstatter for en cheap-ass manuell komponentswitch som jeg kjøpte først - den taklet også dårlig lyse bilder.

Kanskje jeg rett og slett har kjøpt en nyere modell enn deg, hvor de har fikset problemet med signalene fra Wii'en, men ikke PS3? Joytech har forøvrig ikke svart på henvendelsen min ennå...

Endret av ged99
Lenke til kommentar

På min 540C har det ikke vært noen problemer med Wii i det hele tatt, og jeg har prøvd nok av spill på den (Zelda, Sports, Play, Monkey Ball, Raving Rabbids, Wario, Tiger Woods + ymse Gamecubespill).

Hadde fort merket hvis det var noen problemer med Wii'en, ettersom jeg kjøpte boksen som en erstatter for en cheap-ass manuell komponentswitch som jeg kjøpte først - den taklet også dårlig lyse bilder.

Kanskje jeg rett og slett har kjøpt en nyere modell enn deg, hvor de har fikset problemet med signalene fra Wii'en, men ikke PS3? Joytech har forøvrig ikke svart på henvendelsen min ennå...

8941086[/snapback]

Hmm... har du component eller composite kabel til wii da? Jeg kjører på den composite enda...

Lenke til kommentar

Jeg kjører wii og 360 med komponent inn på min Denon receiver. Det fungerer utmerket.

Edit: Ser at flere surround-receivere over 2k har både composit, s-video og komponentswitch innebygd. legger du til et par tusenlapper til får du også hdmi switch.

Fant denne fra Sony på komplett til 2.695 med komposit, s-video, komponent og hdmi-switch

Den har følgende inn/utganger:

1 x kompositt video/lyd-inngang ( RCA phono x 3 ) - foran

1 x hodetelefoner - foran

2 x komponentvideoinngang ( RCA phono x 3 ) - bak

1 x komponentvideoutgang ( RCA phono x 3 ) - bak

3 x S-Video-inngang ( 4 pin mini-DIN ) - bak

1 x S-videoutgang ( 4 pin mini-DIN ) - bak

3 x kompositt video/lyd-inngang ( RCA phono x 3 ) - bak

1 x kompositt video/lyd-utgang ( RCA phono x 3 ) - bak

1 x skjermutgang ( RCA phono ) - bak

1 x 5,1-kanals lydinngang ( RCA phono x 6 ) - bak

3 x lydinngang ( RCA phono x 2 ) - bak

1 x lydutgang ( RCA phono x 2 ) - bak

3 x SPDIF-inngang ( TOS Link ) - bak

1 x SPDIF-utgang ( TOS Link ) - bak

2 x SPDIF-inngang ( RCA phono ) - bak

2 x HDMI-inngang ( 19-pin HDMI type A ) - bak

1 x HDMI-utgang ( 19-pin HDMI type A ) - bak

1 x basshøyttaler-utgang ( RCA phono ) - bak

1 x SPDIF-inngang ( TOS Link ) - foran

1 x skjermutgang ( 4 pin mini-DIN ) - bak

8 x utgang høyttalere ( banan/spade x 2 ) - bak

I tillegg får du med en 6x100W surround-receiver :dribble:

Dyrere løsning enn joytech greia, men en trenger vel lyd også ?

Endret av jefiske
Lenke til kommentar

Jeg trengte en flaske vann, ikkje eieretten til Imsdal, for å si det slik. Er fint med forslaget, men trenger ikke alle de tingenen, trenger bare component switchen, ikke noe mer.

Samt, har ingen surround annlegg i huset, har ei heller noe råd til å investere i det på en god stund.

Tror jeg holder meg til den lille søte component switchen når den tid kommer :)

Lenke til kommentar
Jeg trengte en flaske vann, ikkje eieretten til Imsdal, for å si det slik.

Hehe - jeg ble litt revet med her ja.

Her er vel et av de billigste alternativene (jeg har ikke testet den kabelen) Med denne får du også komponent på din ps2.

Endret av jefiske
Lenke til kommentar
Hmm... har du component eller composite kabel til wii da? Jeg kjører på den composite enda...

8942206[/snapback]

Jeg kjører component fra alle konsollene mine. Det var grunnen til at jeg kjøpte switchen, ettersom forsterkeren min bare har to component-innganger.

Bear: Uansett hva du velger, bør du ikke gå for det aller billigste alternativet i dette tilfellet. Et bra bilde over component setter visse krav til både kabler og hardware. Selv trodde jeg som sagt at 540C'en var et godt kjøp, helt til jeg fikk PS3'en i hus...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...