Gå til innhold

Gratis dagbok på PCen

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ute etter en gratis dagbok jeg kan bruke på datamaksinen. Siden dataen min benyttes av andre vil jeg at dagboken kan passordbeskyttet. Denne dagboken skal bli lastet ned og/eller instalert, vil helst ikke at den skal være koblet til internet. Kan noen hjelpe meg?

Var litt usikker på hvor jeg skulle plasere denne posten, men valgte Annet i denne kategorien (Sport og fritid)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med et vanlig dokument laget i en tekstbehandler lagret på et kryptert område på datamaskinen? Sjekk ut Cryptainer. Evalueringsversjonen burde være mer enn nok til å sikre et dokument.

Skikkelig enkel og rask å bruke. Sikker er den også! (og gratis)

8881982[/snapback]

Lager Cryptainer en mappe som vi trenger passord for å åpne? Så mener du jeg skal lagre alt i den passordbeskyttede mappen?

Edit: ..og eventulet andre ting?

Endret av IceSpirit
Lenke til kommentar
Hva med et vanlig dokument laget i en tekstbehandler lagret på et kryptert område på datamaskinen? Sjekk ut Cryptainer. Evalueringsversjonen burde være mer enn nok til å sikre et dokument.

Skikkelig enkel og rask å bruke. Sikker er den også! (og gratis)

8881982[/snapback]

Lager Cryptainer en mappe som vi trenger passord for å åpne? Så mener du jeg skal lagre alt i den passordbeskyttede mappen?

Edit: ..og eventulet andre ting?

8882024[/snapback]

Akkurat. Du starter cryptainer, skriver passord og får tilgang til å lese og skrive til den krypterte mappa... Mappa blir satt opp som en egen disk under "min datamaskin". uten passordet ser du ikke at disken(mappa) eksisterer engang plassering og navn ("etternavn" også) velger du selv og kan lett kamufleres inne i ei systemmappe og andre obskure plasser. Når andre bruker PC'en kan de ikke enkelt finne denne fila, i tillegg er den kryptert og bare tilstedeværelsen av et krypteringsprogram avslører at det ligger ett eller annet et sted på PC'en.

Du kan også velge at fila skal ligge på en USB disk slik at du kan ta den med deg :)

Endret av romhelten_spiff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...