Kjetil Lura Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Ingen svar fra personen selv? Hvor er han? Har han kjøpt 96% metanol? :o Ja det må være det og at han enten er død eller ligger på sykehuset siden han ikke har forsvart seg? Men en halv flaske med 96% på en kveld har eg liten tro på at han klarer+6øl. Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Man skal aldri si aldri, men det høres litt i meste laget ut ja 1/2 hjemmebrent + en six pack skal gå bra uten problemer 1/2 flaske Absolut + en sixpack skal gå bra også. Det meste jeg har drukket er ca en halvflaske vodka, pluss litt whisky + pluss noen flasker øl... En jeg kjenner som forøvrig er veldig kraftig og tåler veldig mye sprit drakk som ca en halvflaske Skotsk Maltwhisky + nesten halve flasken med Jack Daniels + noen flasker øl, men så ble han mildt sagt "Dritings" Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Jeg har faktisk drukket 0,5 l 96% en gang, jeg har også drukket en liter med ca 40%. Dette var et par år siden, i dag blir jeg rammeskjev med en halvliter 40%... (?) Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Husker i mine tvilsomme fjortis-dager (tidlig 90-tallet) i bygde-norge. Da var det ALLTID noen på fest som skrøyt over å ha fått tak i 0,5l 96% (på plastflaske såklart) og var selvsagt dobbelt så "full" som alle de andre. Men tok man lighter-testen tok ikke spriten fyr engang Og flaskene i pappa sitt barskap (han brente selv) lå vel på under 20% etterhvert som jeg forsynte meg i skjul og tappa etter med vann Det ble aldri oppdaga siden gubbene blanda ut med vann uansett når de tok seg drammer. Lenke til kommentar
2roll Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Dessverre ingen svar. Han ligger inne til pumping... Vel, på den litt mer seriøse siden. Det meste av hjemmebrent som selges går under tilnavnet 96%, men dette er sjelden mer enn 60-70%. Er du "heldig" så er det kanskje 80%. Hvis man skulle selge slikt selv, så hadde man selvsagt skjønt at det ikke lønner seg å selge 96%. Hell oppi 20% vann og øk fortjenesten! Ingen merker noe. Fjortiser synes jo 96% høres steintøft ut, så man sluker slik markedsføring rått. Jeg vil påstå at de færreste har smakt 96%. Destillerer man selv så er det ikke lett å få noe mer enn 80-90%, Da er utbytte ganske så lite. De fleste brenner litt lenger. Kvantitet foran kvalitet er stikkordet. Så har man motargumentene til Onkel Reodor: "Jeg har sjekket med alkometeret mitt og denna spriten holder 98%!". Vel "Alkometer" måler bare tettheten til spriten. Hiv oppi litt sukker og vips så øker alkoholprosenten. Alkometer gir bare riktig verdi for en ren vann/etanol-blanding. (Dette er grunnen til at folk får så høy alkoholprosent i hjemmelaga søøøt vin) Men selv om denne sagnomsuste personen hadde fått utvannet sprit (la oss si 60%) så tror jeg fortsatt ikke at han drakk en halvflaske 40 + halvflaske 60 og så en sixpack. Iallefall ikke for morro skyld. Hadde noen satt en AG mot tinningen hans, så kanskje. Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Klart fjortisser syns det høres kult ut med 96% siden det er det "sterkeste"! Men jeg skjønner da ikke pointet med og blande det ut? Hvis de syns det er så jævlig bra med 96%? Uansett er det vel "ingen" omtrent som klarer og DRIKKE 96%. Dessuten er det farlig og drikke "ekte" 96% nå vil nå jeg påstå... er det ikke hembrent er sjangsen for at det er metanol meget høy.. og ingen tar vel den risken? Har jeg no hembrent som er sterkt tar jeg heller og blander det med vann og får litt "mildere" drikke... Sprit er jo egentlig ikkeno godt! Vodkaen går ann, men hembrenten er ikke god... Klart det går ned, hva gjør man ikke desperat på fest? - Jørgen Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 En ting er spriten, noe annet er at venomzorg får besøk av Martha Louise 10 Februar Et tvteam kommer å intervjue mora hans Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Jeg holder meg til teorien om at han sovnet på vorspilet og ikke fikk med seg at festen varte lenge og vel. Drikkevarer forsvinner jo uansett når de står fremme og andre halvfulle folk begynner å gå tom for sine egne varer. Mao: Jeg tipper han får 2-3 i promille, sovner og vokner opp med tomme flasker. Han kan ikke være særlig smart om han tror han drakk alt selv... Lenke til kommentar
Neo Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 10 -> Har hørt at hvis man tar en spiseskje med matolje før man begynner å drikke, så vil dette hindre i at alkoholen blir tatt opp i blodet, men det kan hende at man plutselig blir full mange timer etter at man har begynt å drikke. Har noen her prøvd det?? Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Eg vet at hvis DU DRIKKER MELK! så blir du ikke så full pga av melken binder alkoholen eller kordan det nå var. Leste det i en sånn lege ting. Det var noen i gamle dager som gjorde det fordi de ikke måtte bli for full. Søker man på nettet kan man finne litt mer info om melke tingen. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Det er litt sannhet i det, men tingen er det at hvis man tar en par tre spiseskjeer olje, eller tran(!) før du begynner å drikke så legger oljen seg som en beskyttende hinne på innsiden av magesekken. Når da hinnen forsvinner etter 1 time eller 2 så begynner det å oppta alkohol. Hvis da magesekken er full av alkohol da så..... vel Lenke til kommentar
Neo Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 jada, vi de fleste har nok fått med seg melketingen din nå. Du trenger ikke bli fortvilet over at ingen andre nevner melkegreia di. Jeg tror deg så gjerne, men mener du da at man skal drikke melk og alkohol om hverandre, eller skal man bøtte innpå med melk i forkant? Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Isåfall er det "bedre" å drikke fløte framfor melk. Det er fettet som til en viss grad reagerer med etanolen og hindrer den i å komme i blodet. ( etanol er et løsemiddel ) Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Ser for meg dette scenariet: 6 langhåra karer i midten av 20-åra sitter og drikker øl/sprit. Så slår jeg plutselig av black metal-plata og sier "Vekk med spriten gutta!! Nu ska vi drekke melk!!!", og smeller 3 liter lettmelk på bordet. "WØHØHØHØ" vil nok være en ganske sannsynlig reaksjon Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Har hørt att Zalo har bedre virkning En kamerat av meg påstod att når du drikker zalo før du skal på byen/fest kan du drikke så mye du vil uten å bli full. Da er vel spørsmålet hvorfor i det hele tatt drikke når man ikke skal bli full/snydens/drita. Noe av poenget forsvinner liksom (med visse forbehold, som f.eks øl som godt kan drikkes uten den målsettningen å våkne dagen etter med hangover og pels på tungen). Hvor godt/vondt zalo dessuten smaker vet ikke jeg men jeg lo godt da han kom med utalelsen. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Ser for meg dette scenariet: 6 langhåra karer i midten av 20-åra sitter og drikker øl/sprit. Så slår jeg plutselig av black metal-plata og sier "Vekk med spriten gutta!! Nu ska vi drekke melk!!!", og smeller 3 liter lettmelk på bordet. "WØHØHØHØ" vil nok være en ganske sannsynlig reaksjon Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Ser for meg dette scenariet: 6 langhåra karer i midten av 20-åra sitter og drikker øl/sprit. Så slår jeg plutselig av black metal-plata og sier "Vekk med spriten gutta!! Nu ska vi drekke melk!!!", og smeller 3 liter lettmelk på bordet. "WØHØHØHØ" vil nok være en ganske sannsynlig reaksjon LOL! Lenke til kommentar
Elv!sPresley Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 sterkeste jeg har sett noen drikke er legesprit, den er rein så det holder. kamerat av meg drakk det, faren er tannlege Lenke til kommentar
2roll Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Zalo?? Konge, men synd om det ikke virker. Da spyr du skum! Lenke til kommentar
2roll Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 BTW, hvorfor skal alle drikke mest mulig uten å bli fulle. Har spriten liksom blitt billig, nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå