Gå til innhold

Ødelagt TV-tuner? (Pinnacle 50i)

Anbefalte innlegg

Har en Pinnacle TV-tuner, 50i heter den vel, som har vært ganske trøblete i det siste. Etter alt fra 2 sekunder til 15 minutter med TV-titting på datamaskinen fryser bildet. :ermm: Lyden fortsetter som normalt, men bildet henger seg altså. Jeg har prøvd å oppdatere både programvare og drivere uavhengig av hverandre, men det har ikke hjulpet noe. Har også installert programvaren på en ny harddisk, da jeg fikk den, og i begynnelsen så det ut til å virke fint, men etter en stund kom de samme problemene tilbake igjen. :dontgetit:

Noen som vet hva som er på gang her?

På forhånd, takk.

PS. Resten av maskinvare specs står i signaturen.

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Har en Pinnacle TV-tuner, 50i heter den vel, som har vært ganske trøblete i det siste. Etter alt fra 2 sekunder til 15 minutter med TV-titting på datamaskinen fryser bildet. :ermm: Lyden fortsetter som normalt, men bildet henger seg altså. Jeg har prøvd å oppdatere både programvare og drivere uavhengig av hverandre, men det har ikke hjulpet noe. Har også installert programvaren på en ny harddisk, da jeg fikk den, og i begynnelsen så det ut til å virke fint, men etter en stund kom de samme problemene tilbake igjen. :dontgetit:

Noen som vet hva som er på gang her?

På forhånd, takk.

PS. Resten av maskinvare specs står i signaturen.

8881857[/snapback]

Hei.

sikker på at du ikke overklokker pci bussen din ?

Ser i signaturen din at du overklokker så derfor dette spm.

Sett alt til standard å se om det fungerer. Hvis ja, så se om du kan låse PCI bussen din på 33.33 MHz.

Kenneth

Pinnacle Systems

Hei.

sikker på at du ikke overklokker pci bussen din ?

Ser i signaturen din at du overklokker så derfor dette spm.

Sett alt til standard å se om det fungerer. Hvis ja, så se om du kan låse PCI bussen din på 33.33 MHz.

Kenneth

Pinnacle Systems

8961465[/snapback]

Du, det oppdaga jeg faktisk. Jeg HAR overklokka den med noen MHz (tenkte ikke over det først), MEN jeg har prøvd å klokke den ned igjen, men hadde samme problemet da. Dessuten ser det ikke ut som HK'et kjører PCI-bus'en på 33,33MHz selv om jeg har satt den til det i BIOS. Ikke når jeg har overklokka PCIx-bus'en anyway... (HK har vært litt trøblete i det siste.) Men kan det hende jeg har sprengt kortet ved å la PCI-bus'en kjøre på opptil 40MHz?

Mange takk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...