Gå til innhold

Ødelagt TV-tuner? (Pinnacle 50i)

Anbefalte innlegg

Har en Pinnacle TV-tuner, 50i heter den vel, som har vært ganske trøblete i det siste. Etter alt fra 2 sekunder til 15 minutter med TV-titting på datamaskinen fryser bildet. :ermm: Lyden fortsetter som normalt, men bildet henger seg altså. Jeg har prøvd å oppdatere både programvare og drivere uavhengig av hverandre, men det har ikke hjulpet noe. Har også installert programvaren på en ny harddisk, da jeg fikk den, og i begynnelsen så det ut til å virke fint, men etter en stund kom de samme problemene tilbake igjen. :dontgetit:

Noen som vet hva som er på gang her?

På forhånd, takk.

PS. Resten av maskinvare specs står i signaturen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Har en Pinnacle TV-tuner, 50i heter den vel, som har vært ganske trøblete i det siste. Etter alt fra 2 sekunder til 15 minutter med TV-titting på datamaskinen fryser bildet. :ermm: Lyden fortsetter som normalt, men bildet henger seg altså. Jeg har prøvd å oppdatere både programvare og drivere uavhengig av hverandre, men det har ikke hjulpet noe. Har også installert programvaren på en ny harddisk, da jeg fikk den, og i begynnelsen så det ut til å virke fint, men etter en stund kom de samme problemene tilbake igjen. :dontgetit:

Noen som vet hva som er på gang her?

På forhånd, takk.

PS. Resten av maskinvare specs står i signaturen.

8881857[/snapback]

Hei.

sikker på at du ikke overklokker pci bussen din ?

Ser i signaturen din at du overklokker så derfor dette spm.

Sett alt til standard å se om det fungerer. Hvis ja, så se om du kan låse PCI bussen din på 33.33 MHz.

Kenneth

Pinnacle Systems

Lenke til kommentar
Hei.

sikker på at du ikke overklokker pci bussen din ?

Ser i signaturen din at du overklokker så derfor dette spm.

Sett alt til standard å se om det fungerer. Hvis ja, så se om du kan låse PCI bussen din på 33.33 MHz.

Kenneth

Pinnacle Systems

8961465[/snapback]

Du, det oppdaga jeg faktisk. Jeg HAR overklokka den med noen MHz (tenkte ikke over det først), MEN jeg har prøvd å klokke den ned igjen, men hadde samme problemet da. Dessuten ser det ikke ut som HK'et kjører PCI-bus'en på 33,33MHz selv om jeg har satt den til det i BIOS. Ikke når jeg har overklokka PCIx-bus'en anyway... (HK har vært litt trøblete i det siste.) Men kan det hende jeg har sprengt kortet ved å la PCI-bus'en kjøre på opptil 40MHz?

Mange takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...