AlecTBM Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Jeg har noen disketter her som jeg tenker på å bruke til backup. Men jeg får bare feilmeldinger og skumle lyder når jeg prøver mount -t auto /dev/fd0 /media/floppy0 Sier at den ikke finner noe gyldig filsystem. Disse diskettene er dos formatert fra før av. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
magikern Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 mange år siden jeg brukte disketter forrige gang, men prøv å skift "auto" til "vfat" siden du sier de er dos formatert... ellers kan det jo hende du finner noe med "dmesg | tail " Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2007 Prøver jeg med vfat så sier den at det ikke er et valid fat filsystem. end_request: I/O error, dev fd0, sector 38Buffer I/O error on device fd0, logical block 4 end_request: I/O error, dev fd0, sector 58 Buffer I/O error on device fd0, logical block 7 end_request: I/O error, dev fd0, sector 18 Buffer I/O error on device fd0, logical block 2 FAT: bogus number of reserved sectors VFS: Can't find a valid FAT filesystem on dev fd0. FAT: bogus number of reserved sectors VFS: Can't find a valid FAT filesystem on dev fd0. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 ER du 100% sikker på at disketten virk? Sist eg kjøpte ein pakke, så var det berre 2 av 10 som fungerte... Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2007 vell kan jo prøve et par til Har allerede prøvd 2 Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) hmm der kom det ikke opp noen feilmeldinger når jeg mounta Men jeg får ikke umounta enda. Får se hvordan det går. Takker EDIT: Det står at den er opptatt. Endret 17. juni 2007 av AlecTBM Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) Naviger deg vekk frå disketten vist du er inne på den med ein filbehandlar/terminal. Du kan prøve å formatere dei diskettane som ikkje virker, og håpe på det beste, men disketter er eit håplaust media å bruke som overføring/trygleikskopi fortida p.g.a. den elendige kvaliteten på dei og dreva. "I gamle dager" så hadde eg vanlegvis berre feil på ein av 20 disketter maksimalt, men no så er eg heldig vist eg finn 3 som virker i ein pakke på 10. Endret 17. juni 2007 av Mr.Elendig Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2007 Der funka det Takker alle sammen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå