xarr Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Heisann, har et merkelig problem som dukker opp av og til (hver 10. dag cirka). Windows xp står på å gjør forskjellige ting, har gjerne en torrent som står å tikker inn på ok speed da harddisken plutselig forsvinner fra windows. Jeg rebooter og da er den tilbake og alt fungerer helt fint. Har skjedd med forskjellige disker, og nylig med en helt ny som knapt er ute av plastikken. Er ikke noe alvorlig siden det skjer såpass sjeldent, bare litt irriterende og jeg klarer ikke finne ut hva som gjør det. Har kjørt checkdisk og speedfan sin online harddisk-sjekkting. system-specs er: windows xp, asus p5w dh deluxe hovedkort, intel e6600 cpu, ocz etelleranna ram. diskene som av og til forsvinner er samsung disker på henholdsvis 250 og 500gig. Setter pris på forslag til å løse dette, takk. Med vennlig hilsen, mats "mts" Lenke til kommentar
el-thorre Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Heisann, har et merkelig problem som dukker opp av og til (hver 10. dag cirka). Windows xp står på å gjør forskjellige ting, har gjerne en torrent som står å tikker inn på ok speed da harddisken plutselig forsvinner fra windows. Jeg rebooter og da er den tilbake og alt fungerer helt fint. Har skjedd med forskjellige disker, og nylig med en helt ny som knapt er ute av plastikken. Er ikke noe alvorlig siden det skjer såpass sjeldent, bare litt irriterende og jeg klarer ikke finne ut hva som gjør det. Har kjørt checkdisk og speedfan sin online harddisk-sjekkting. system-specs er: windows xp, asus p5w dh deluxe hovedkort, intel e6600 cpu, ocz etelleranna ram. diskene som av og til forsvinner er samsung disker på henholdsvis 250 og 500gig. Setter pris på forslag til å løse dette, takk. Med vennlig hilsen, mats "mts" 8881801[/snapback] Når disken blir "borte", popper det opp et varsel eller en feilmelding? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Er det SATA eller PATA disk? Hvis det er SATA så bør du prøve en annen kanal. Hadde noe liknende, opptrådde ganske sjelden men har mistanke til SATA kontrolleren. Bruker ikke den kanalen lenger. Lenke til kommentar
xarr Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 Når disken blir "borte", popper det opp et varsel eller en feilmelding? 8881975[/snapback] ingen feilmeldinger, windows stopper bare opp i en 3-4 sekunder så er den helt borte (til jeg rebooter). Er det SATA eller PATA disk? Hvis det er SATA så bør du prøve en annen kanal.Hadde noe liknende, opptrådde ganske sjelden men har mistanke til SATA kontrolleren. Bruker ikke den kanalen lenger. 8883980[/snapback] er en SATA-disk ja. takker for dette forslaget, skal prøve =) Lenke til kommentar
Hercules Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 en kompis hadde no lingnende men det viste seg at det var strømkontakten til hardisken som var litt "løs i strikken" kan jo bare være noe så enkelt og Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå