MaxCPU Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Nærmer seg ferietid og dermed kamerakjøp, ettersom jeg har en lei tendens til å ødelegge minst ett kamera i løpet av året.. Fall og diverse drikkevarer er stikkord! Prisklassen er 1500-2500 kr, med fokus på størrelse, vekt og design. Tenker på Canon Ixus 70 og 75 (2200/2500) Sony T20 (2600) Canon 800 IS frister, hovedsakelig pga. bildestabilisatoren og prisen, men vekten blir nok altfor voldsom. Har SD-kort liggende fra før av, men 1GB blir i snaueste laget med noen videoopptak, så dette har ikke altfor stor betydning i forhold til kjøp av Sony. Anbefalinger mottas med stor takk! Lenke til kommentar
pwned Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Jeg har hatt canon digital ixus zoom (elns) i flere år og er strålende fornøyd =D Det gir klare og bra bilder, har nok instillingsalternativer og ser bra ut Prisen er heler ikke å forakte. http://www.dinside.no/php/art.php?id=274873 Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Har selv et Canon IXUS 850IS. Utrolig bra kamera! akam.no har testet det så der får du mer info. om det. Anbefaler det! Sempron. Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2007 850 IS er fortsatt i overkant tungt og stort dessverre! Har også tatt en titt på nyeste Ixus zoom, men hadde ikke helt sansen. Jeg liker Canon, men erfaringsmessig (mine egne..) er at de tåler litt for lite, iallefall sammenliknet med mitt Nikon kamera, som fortsatt funker selv om det såvidt henger sammen.. Sony T20 ser jo helt rått ut, mens de to Canonkameraene er helt greie. Vekt- og størrelsesmessig er de relativt like.. Evt. kan jo Nikon S5 være et billig alternativ.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå