LockBreaker Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Hei. Jeg lurer på hva slik ca pris på Intels ekte firekjerne CPUer kommer til å være ved lanseringen? Altså Yorkfield. Link til lanseringsguide: http://www.hardware.no/lanseringsguide/pro...productId=53467 Mvh LockBreaker Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Tja, har selv lett etter prisantydninger men ikke funnet noen. Forøvrig er jo $999 standardprisen for Extreme-serien deres kjenner man dem rett. Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 Kan man forvente seg en lav pris på den modellen som skal erstatte Q6600, eller vil den ligge på omtrent samme nivå som nå? (Ca.4000 kr) Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Har ikke sett noen priser på Yorkfield enda, men den kan vel ikke bli så dyr. Den 22. juli synker prisen på Q6600 med nesten 50% og man kan vel regne med å måtte betale rundt 2100,- for den. Lenke til kommentar
skongsli Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Hvorfor er denne mer "ekte" da? Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Egentlig er den ikke mer "ekte," forskjellen er at den ikke er to dobbelkjerner på samme prosessor, men en firekjerne. På samme måte som Pentium D ikke var "ekte" dobbelkjerner men to enkle. Sikkert noen som kan forklare det er mye bedre enn meg, men det bør vel holde. Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Jeg er nå ikke helt sikker, men det er vel det at det er fire separate kjerner, mens på de vi har nå sitter det to tokjerner på. Edit: litt sent ute Endret 18. juni 2007 av Økonom Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Yorkfield vil ikke være en "ekte" firkjerne slik sett. Den vil fortsatt være slik som Kentsfield er. Dvs. fortsatt to kjerner "limt sammen". Satt sammen av to stk "ekte" dobbeltkjerner Wolfdale 45nm med 6Mb L2 cache. Intel vil ikke komme med en "ekte" firkjerne før Nehalem er det rykter om, da Intel også implementerer IMC og CSI. Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 har dette noen betydning for ytelsen da`? Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) har dette noen betydning for ytelsen da`? 8895608[/snapback] To dobbeltkjerner "limt sammen" gir bedre yields, og er da billigere og enklere å produsere enn "ekte" quad-core. Intel selv sier at det er svært lite tap i ytelse, og dette samt med de grunnene jeg skrev over, er grunnen til de har gått den veien. Men til slutt vil de nok over på "ekte" quad-core, da trolig i 2008. Dette sier vel litt: http://www.zdnet.de/i/et/client/cpu/idf200...adcore08-ig.jpg Endret 19. juni 2007 av el_salvad Lenke til kommentar
krippa1970 Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 har dette noen betydning for ytelsen da`? 8895608[/snapback] To dobbeltkjerner "limt sammen" gir bedre yields, og er da billigere og enklere å produsere enn "ekte" quad-core. Intel selv sier at det er svært lite tap i ytelse, og dette samt med de grunnene jeg skrev over, er grunnen til de har gått den veien. Men til slutt vil de nok over på "ekte" quad-core, da trolig i 2008. Dette sier vel litt: http://www.zdnet.de/i/et/client/cpu/idf200...adcore08-ig.jpg 8895725[/snapback] Etter den linken du viste til skule den vert i q4 2006 Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Den linken er fra en gammel PDF til Intel, som viser til Clovertown som kom i fjor. Jeg brukte den sliden kun for å få frem hva Intel så på som positive ting med å lansere "glued" firkjerne Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 AMD blir vel først ute med rene 4 kjerna CPU, men Intel's Extreme serie kommer vel til og gi AMD ett løp uten like. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå