nabbskall Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) Hei, lurte paa om det gaar an aa bruke xbox 360 fra USA i norge, eller vil det bare smelle PGA Volten? Vil xboxen automatisk gaa paa 230V da? Takker paa forhand for svar edit: leste litt rundt her, og det ser ut til at man maa ha en converter? Endret 17. juni 2007 av Storleer Lenke til kommentar
Pixi Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) Man må nok ha en converter ja. Men tror en norsk strømledning er å anbefale kontra en converter. Endret 17. juni 2007 av Pixi Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) Du trenger bare bruke en ledning fra en gammel video spiller eller dvd spiller Edit: sjekket nå, var vist bare på min HD DVD spiller til 360 som er universal og du kan bruke en sånn ledning. På strømforsyingen til 360 står det bare 200-240v Endret 17. juni 2007 av kewell79 Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 jeg tok med min box fra usa da jeg jobbet der, ringte microsoft i norge og ba dem sende en ny strømforsyning til meg. Jeg tror jeg betalte ca 500 spenn for den. Lenke til kommentar
RoutineX Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) Du må nok enten ha en converter eller en europeisk strømforsyning. Jeg har en japansk 360, og når jeg sammenlignet den strømforsyningen med min PAL utgave var output identisk, men ikke input. Input lå rundt 110v (samme som USA?), mens på PAL stod det 200-230v eller noe sånnt. I tillegg er strømledningen forskjellig (i allefall på den Japanske) fra strømforsyningen og til stikkontakten, så det går ikke ann å bruke den i en strømforsyning som skal ha annen spenning. I tillegg er det ikke å anbefale da strømforsyningen vil få inn det dobbelte av det den skal ha. Siden output er det samme bruker jeg PAL strømforsyningen min i NTSC-J boksen. Går helt fint det. Regner med du bare har en NTSC-U eller C boks, så da må du enten låne en PAL strømforsyning hvis du kjenner noen her som har, eller så må du få deg en converter. Hvis du skal flytte permanent til Norge kan du prøve å ringe Microsoft å høre om de kan sende Edit: Ups, så nettopp at audi_a8 hadde postet det angående Microsoft mens jeg skrev. Endret 17. juni 2007 av RoutineX Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2007 Betyr da dette at det ikke vil loenne seg aa kjoepe xbox 360 i USA, siden jeg vil trenge aa kjoepe et adapter som er saa dyrt? Lenke til kommentar
T-Bear91 Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 kjøp 360 i norge så slipper du sone tullet Lenke til kommentar
Spitzi Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Betyr da dette at det ikke vil loenne seg aa kjoepe xbox 360 i USA, siden jeg vil trenge aa kjoepe et adapter som er saa dyrt? 8883213[/snapback] Ja, det er nok ikke så lurt. Du må som sagt ut med 500 for ny strømforsyning, og du mister all garanti og support (med mindre du sender den til USA for eventuelle reparasjoner....). Prisforskjellen mellom USA og Norge er heller ikke så stor. $399 og 2500kr? Så og si samme prisen det. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2007 Ok, da driter jeg i det Takker for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå