19andr1 Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) Jeg har opprettet et hjemmenettverk hjemme, jeg har lagt ut en skriver til deling, men den andre maskinen finner ikke skriveren. Dette får jeg opp når jeg søker etter skriver: Skriverfeil.bmp MVH Andreas Endret 17. juni 2007 av Zeph Lenke til kommentar
el-thorre Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Jeg har opprettet et hjemmenettverk hjemme, jeg har lagt ut en skriver til deling, men den andre maskinen finner ikke skriveren. Dette får jeg opp når jeg søker etter skriver: Skriverfeil.bmp MVH Andreas 8881668[/snapback] Har du gitt printeren en egen IP-adresse? Eller har du satt den opp til å bli delt igjennom den andre maskinen i huset via USB eller LPT? Lenke til kommentar
19andr1 Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2007 Jeg har opprettet et hjemmenettverk hjemme, jeg har lagt ut en skriver til deling, men den andre maskinen finner ikke skriveren. Dette får jeg opp når jeg søker etter skriver: Skriverfeil.bmp MVH Andreas 8881668[/snapback] Har du gitt printeren en egen IP-adresse? Eller har du satt den opp til å bli delt igjennom den andre maskinen i huset via USB eller LPT? 8882001[/snapback] Jeg har satt den opp til å bli delt gjennom den andre maskinen, hvordan gir jeg den egen IP-adresse? Hjelper det? Ps. Takk for svar Lenke til kommentar
el-thorre Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Det er ikke sikkert du får satt opp Ip-adresse på printeren din, dette kommer ann på hva slags modell du har. Hvis du har en printer med egen Ip-adresse så vil den kunne stå separat fra pcen og pcen den er koblet opp i mot trenger ikke stå på for å kunne skrive ut. Trykk "Start" -> kjør -> \\maskinnavnet\ og se om du får noe resultat. Hvis ikke så kan det være et tegn på at en brannmur sperrer for svar. Lenke til kommentar
19andr1 Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2007 Det er ikke sikkert du får satt opp Ip-adresse på printeren din, dette kommer ann på hva slags modell du har. Hvis du har en printer med egen Ip-adresse så vil den kunne stå separat fra pcen og pcen den er koblet opp i mot trenger ikke stå på for å kunne skrive ut. Trykk "Start" -> kjør -> \\maskinnavnet\ og se om du får noe resultat. Hvis ikke så kan det være et tegn på at en brannmur sperrer for svar. 8882895[/snapback] Når jeg skriver \\maskinnavnet\ i kjør får jeg opp: "finner ikke nettverksbane" Jeg huket av på fil og skriverdeling på unntak i Windows-Brannmur. Lenke til kommentar
abrj Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Du husker på å bruke navnet på den maskinen hvor printeren er tilknyttet når du skriver inn \\maskinnavn\ ? Lenke til kommentar
19andr1 Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2007 Du husker på å bruke navnet på den maskinen hvor printeren er tilknyttet når du skriver inn \\maskinnavn\ ? 8883026[/snapback] Ja, når jeg skriver \\Kontor(navnet til den pc'n)\ får jeg opp "nettverksbane ikke funnet" Men når jeg ser i "vis datamaskiner i arbeidsgruppe" ser jeg min pc og "Kontor". Hva gjør jeg? Lenke til kommentar
el-thorre Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Du husker på å bruke navnet på den maskinen hvor printeren er tilknyttet når du skriver inn \\maskinnavn\ ? 8883026[/snapback] Ja, når jeg skriver \\Kontor(navnet til den pc'n)\ får jeg opp "nettverksbane ikke funnet" Men når jeg ser i "vis datamaskiner i arbeidsgruppe" ser jeg min pc og "Kontor". Hva gjør jeg? 8883320[/snapback] Prøv med ip-adressen til maskinen eks. \\192.168.0.1\c$ Lenke til kommentar
19andr1 Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 Du husker på å bruke navnet på den maskinen hvor printeren er tilknyttet når du skriver inn \\maskinnavn\ ? 8883026[/snapback] Ja, når jeg skriver \\Kontor(navnet til den pc'n)\ får jeg opp "nettverksbane ikke funnet" Men når jeg ser i "vis datamaskiner i arbeidsgruppe" ser jeg min pc og "Kontor". Hva gjør jeg? 8883320[/snapback] Prøv med ip-adressen til maskinen eks. \\192.168.0.1\c$ 8884944[/snapback] Hvor finner jeg Ip-adressen? Lenke til kommentar
el-thorre Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Prøv dette: Start -> kjør -> cmd -> ping maskinnavnet Se om du får svar da. Hvis ikke så må du gå på maskinen og skrive inn følgende: Start -> kjør -> cmd -> ipconfig Prøv deretter å pinge denne andressen fra den andre maskinen. Lenke til kommentar
el-thorre Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Hvis du ikke finner ut av det så kan jeg tilby meg å remote pcen din for å se på det selv. Hvis du finner dette utrygt og du sikkert tviler sterkt på meg så forstår jeg det, også kan vi fortsette med å skrive til hverandre her på forumet til vi finner ut av problemet. Endret 18. juni 2007 av el-thorre Lenke til kommentar
19andr1 Skrevet 22. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2007 Hvis du ikke finner ut av det så kan jeg tilby meg å remote pcen din for å se på det selv. Hvis du finner dette utrygt og du sikkert tviler sterkt på meg så forstår jeg det, også kan vi fortsette med å skrive til hverandre her på forumet til vi finner ut av problemet. 8888794[/snapback] Det hadde vært helt greit for meg, men nå ligger problemet på en pc som ikke er min, tviler på at eieren liker at folk snuser i pc'n hans. Takk for hjelpen, drar på ferie i morgen så jeg får ikke gjort noe før jeg kommer hjem! MVH Andreas Lenke til kommentar
PrinterPersonen Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 kan noen hjelpe meg. jeg har en HPlaserjetp1102w trådløs printer men ingen av pcen finner printeren. setter pris på svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå