Gå til innhold

NGT adsl2, koble til med egen server.

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har NGT adsl2 og mitt modem kobler til med PPPoE. Jeg vil gjerne bruke min clarkconnect-server til å konfigurere nettet, rett og slett fordi det er lettere og mer intuitivt. Hvordan gjør jeg det? Jeg har prøvd å taste inn det brukernavnet som modemet bruker + aktiveringspassordet, men får bare en sær feilmelding. Noen som vet hva jeg må gjøre? Kan jeg evt. kjøre modemet i bridge? Har et thomson 546i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Jeg har NGT adsl2 og mitt modem kobler til med PPPoE. Jeg vil gjerne bruke min clarkconnect-server til å konfigurere nettet, rett og slett fordi det er lettere og mer intuitivt. Hvordan gjør jeg det? Jeg har prøvd å taste inn det brukernavnet som modemet bruker + aktiveringspassordet, men får bare en sær feilmelding. Noen som vet hva jeg må gjøre? Kan jeg evt. kjøre modemet i bridge? Har et thomson 546i.

8881343[/snapback]

Hei Herr Brun.

Hvis du vil erstatte modemet til NGT med ditt eget så kan jeg komme med følgende råd.

I tillegg til å taste inn brukernavn og passord trenger du også å legge til egne innstillinger som bare NGT vet om.

Jeg har prøvd dette selv og etter en stund fant jeg ut følgende:

Prøvde først den lette måten ved å kontakte brukerstøtte hos NGT, fikk beskjed om at den informasjonen kunne ikke de utgi til brukerene sine.

Jeg prøvde deretter å gå inn på min speedtouch ruter å hente ut de innstillingene/verdiene jeg kunne og fikk da forbindelsen opp å gå, dog ustabilt og dårlig hastighet.

Det er fullt mulig å koble på din clerkconnect-server bak modemt til NGT, men da må du huske på at alle innstillinger må gjøres på begge ruterene (ruting, fw-regler og etc).

Lenke til kommentar

Jeg har satt modemet mitt i bridgemodus (da tar eksten router av seg all routinga!), og det fungerer utmerket. Når du ringer opp med PPPoE fra ekstern router må du bruke brukernr ditt feks. 999999 - (minus) 10000, pluss P forran. Eks: P989999.

Har du Speedtouch modem?

Dette er plasser du bør se:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...9&s=hardware.no

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=6540724

Edit: Okey, tidlig på morran, nå leste jeg hvilket modem du har i første post. :p

Endret av BeFs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...