Herr Brun Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Hei. Jeg har NGT adsl2 og mitt modem kobler til med PPPoE. Jeg vil gjerne bruke min clarkconnect-server til å konfigurere nettet, rett og slett fordi det er lettere og mer intuitivt. Hvordan gjør jeg det? Jeg har prøvd å taste inn det brukernavnet som modemet bruker + aktiveringspassordet, men får bare en sær feilmelding. Noen som vet hva jeg må gjøre? Kan jeg evt. kjøre modemet i bridge? Har et thomson 546i. Lenke til kommentar
el-thorre Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Hei. Jeg har NGT adsl2 og mitt modem kobler til med PPPoE. Jeg vil gjerne bruke min clarkconnect-server til å konfigurere nettet, rett og slett fordi det er lettere og mer intuitivt. Hvordan gjør jeg det? Jeg har prøvd å taste inn det brukernavnet som modemet bruker + aktiveringspassordet, men får bare en sær feilmelding. Noen som vet hva jeg må gjøre? Kan jeg evt. kjøre modemet i bridge? Har et thomson 546i. 8881343[/snapback] Hei Herr Brun. Hvis du vil erstatte modemet til NGT med ditt eget så kan jeg komme med følgende råd. I tillegg til å taste inn brukernavn og passord trenger du også å legge til egne innstillinger som bare NGT vet om. Jeg har prøvd dette selv og etter en stund fant jeg ut følgende: Prøvde først den lette måten ved å kontakte brukerstøtte hos NGT, fikk beskjed om at den informasjonen kunne ikke de utgi til brukerene sine. Jeg prøvde deretter å gå inn på min speedtouch ruter å hente ut de innstillingene/verdiene jeg kunne og fikk da forbindelsen opp å gå, dog ustabilt og dårlig hastighet. Det er fullt mulig å koble på din clerkconnect-server bak modemt til NGT, men da må du huske på at alle innstillinger må gjøres på begge ruterene (ruting, fw-regler og etc). Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2007 Hvorfor må jeg gjøre alt i begge routerne? Lenke til kommentar
el-thorre Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Hvorfor må jeg gjøre alt i begge routerne? 8882610[/snapback] Det sier seg selv. Eks. du skal åpne port 21 for FTP, det må da gjøres på begge for at det skal fungere helt igjennom. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 Kan jeg ikke bare sørge for at _ALL_ trafikk går gjennom modemet uhindret? Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Jeg har satt modemet mitt i bridgemodus (da tar eksten router av seg all routinga!), og det fungerer utmerket. Når du ringer opp med PPPoE fra ekstern router må du bruke brukernr ditt feks. 999999 - (minus) 10000, pluss P forran. Eks: P989999. Har du Speedtouch modem? Dette er plasser du bør se: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...9&s=hardware.no https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=6540724 Edit: Okey, tidlig på morran, nå leste jeg hvilket modem du har i første post. Endret 18. juni 2007 av BeFs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå