gaardern Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Hva er forskjellen på: Nipler - 1/4"BSP og Nipler - 1/4"NPT -Andreas Lenke til kommentar
knutino Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 BSP er det som kalles rørgjenger. 1/4" BSP er ca 13 mm. I tillegg oppgis også diameter på "stussen", der slangen festes, og da er plutselig 1/2" = 12mm... Men BSP er altså "rørgjnger", og kanskje mest vanlig? Det er i allefall BSP gjengetapp jeg bruker når jeg lager kjøleblokk. mvh Knut Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 5. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2003 Hvor får du tak i BSP-gjengetapp? Forstår med svaret ditt at BSP er tomme-gjenger, ikke metriske gjenger (mm)? Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 BSP er det som kalles rørgjenger. 1/4" BSP er ca 13 mm. I tillegg oppgis også diameter på "stussen", der slangen festes, og da er plutselig 1/2" = 12mm... Men BSP er altså "rørgjnger", og kanskje mest vanlig? Det er i allefall BSP gjengetapp jeg bruker når jeg lager kjøleblokk. mvh Knut Feil, det er NPT som er vanlige rørgjenger Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Hvor får du tak i BSP-gjengetapp? Forstår med svaret ditt at BSP er tomme-gjenger, ikke metriske gjenger (mm)? Det brukes vanligvis NPT. Gjengetapper finner du hos www.luna.no du må via en forhandler.(skjekk liste) de bestiller hvis de ikke har inne. Koster ca 200 for en slik tapp. Lenke til kommentar
akinesia Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 bsp er vel amrikanske gjenger som er koniske Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå