Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3

Anbefalte innlegg

Et langvarig forhold er en utfordring. Jeg føler meg må sette en standard for både meg og kjæresten.
Men, er viktig å være rask til å tilgi.

Går det ikke lenger så går det ikke lenger og det er helt greit. Men, skal litt til for å komme dit hvis man tar utfordringen. Det er blitt sagt mange ganger at det du føler kommer fra deg selv og ingen andre. Og det er faen meg sant.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å be noen om å slanke seg er som å ødelegge forholdet, spør du meg. Ja, man burde kunne forvente at partneren tar vare på seg selv og helsen sin, og bryr seg om hvordan man ser ut, men aldri si til noen at de skal slanke seg. Det må jo ta knekken på alt som heter selvfølelse hos partneren.

• Liker 1
Lenke til kommentar

mange reaksjoner her, ja!

Vi var sammen før, og den gangen gjorde jeg det ikke slutt pga. Formen, men andre grunner. Siden den gang har jeg fløyet litt rundt, men vi har alltid hatt god kontakt og for meg virker det sansynlig at det blir oss til slutt. Alt klaffer og det er ingenting i veien for det bortsett fra at jeg har fått store problemer med vekten (hennes:p). Hun var ikke supertynn når vi møttes, men greien er at det har økt på med stor fart nå det siste halve året. Jeg er aktiv selv så jeg ser ikke hvordan folk kan sitte på ræven og drite i alt bortsett fra mat.

Skal jeg gi faen i et godt satt forhold pga. Tankegangen min/hennes vedrørende en liten bagatell som er det eneste jeg klarer å tenke på?

Og er jeg virkelig verdens største ræv fordi jeg vil at hun skal bli sunn og deilig?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Og er jeg virkelig verdens største ræv fordi jeg vil at hun skal bli sunn og deilig?

Nei det vil jeg ikke si, men du er overfladisk, og hvis du virkelig hadde hatt sterke følelser for henne ville du vel tatt det opp på en ordentlig måte og ikke brukt kroppen hennes mot henne og som et argument mot forholdet?

Tror det beste for dere er å la det være, synes ikke det er gunstig å starte et forhold på nytt kun hvis jenta har en akseptabel BMI.

Du får heller finne deg ei ny "sunn og deilig" jente etter din smak, og la hun "forrige" få leve livet sitt slik hun vil.

Lenke til kommentar

Så herlige dere er, missgamer88 :D

Her går det fortsatt bra, masse kos ;) Men må si jeg ikke helt liker denne fasen der man egentlig ikke vet noen ting.

Nei, den fasen kan være temmelig grusom. Jeg har iallefall fått bekreftet alt jeg ville ha bekreftet denne helgen så nå er jeg så lykkelig at jeg nesten sprekker :D

• Liker 2
Lenke til kommentar

Sånn det skal være :) Er ganske lykkelig jeg også! Usikkerheten ødelegger bare litt, men samtidig er det jo spennende da.

Ja, det kan ofte bli litt "kjedelig" når alt liksom er på plass og "jakten" er over. Men det er sånt man lett kan klare å se forbi om det er noe man virkelig vil.

Lenke til kommentar

Håper veldig at jeg kan få tilbakemelding på denne.

Har vært en del sammen med ei jente siden starten av april (møttes ca en+ gang i uken, enten for kino, middag og film hos henne, gått langtur eller lignende). Hun har vært svært vanskelig å lese, et kroneksempel på dette er at hun la seg i armkroken min da vi så film hos henne for drøyt to uker siden, men da filmen var ferdig og vi skulle finne oss en matbit oppførte hun seg som om ingenting var skjedd.

Etter den filmkvelden innså jeg at det ble lite tid sammen med henne frem til hun skal reise til Danmark nå på søndag og blir borte i tre måneder. Derfor tok jeg det drastige steget og prøvde å snakke med henne om at jeg liker henne, men akkurat da kom det en venninne av henne og vi ble enige om å ta praten neste gang vi møttes. Da vi så skulle ta den praten sa hun at hun skjønte hva jeg ville, men at hun var i tvil, hun holdt litt tilbake for hun ville ikke gi meg falske forhåpninger og hun ville egentlig ikke ha noe som holdt henne tilbake her mens hun er i Danmark. Hun har tenkt lenge på de tre jobbemånedene i Danmark og er redd for at de skal bli kjipe om hun likevel ikke vil være der på grunn av at noen trekker hun tilbake til Norge.

Etter praten føler jeg at hun holder enda mer tilbake, og de to siste gangene vi har truffet hverandre har jeg måttet være godt frempå bare for å få meg en klem da vi gikk hver vår vei.

Vi sendte litt meldinger i går kveld og hun kom da frem til at hun synes hun la ord i munnen på meg da vi hadde "praten" og at det kunne vært greit å få vite hvor jeg står, om vi er på samme bølgelengde o.l. Tvilen som hun snakket om sist var vanskelig å forklare på sms og ville helst ta det ansikt til ansikt, så vi skal ha en ny prat.

Det jeg lurer litt på nå er hva jeg skal si når vi har denne praten v2. Jeg har to alternativer slik jeg ser det: 1. Jeg kan komme med en lang utredning om hvorfor jeg gjorde som jeg gjorde, hva jeg føler og hva jeg er ute etter nå og stå der og håpe på at hun føler noe av det samme, eller 2. Jeg kan være kort, direkte og veldig klar. Om hun fortsatt er i tvil, men interessert, kan jeg si kort og enkelt at om hun legger bort alt som holder henne tilbake (fokusér på interessen, ikke alt som kan skape problemer) og tørr satse, så satser jeg også og besøker henne noen ganger i Danmark. Alternativet er at vi sannsynligvis ikke sees de neste 5 månedene (jeg er opptatt hver helg en drøy måned etter at hun kommer tilbake og i ukedagene passer ikke timeplanene våres overens).

Om hun ikke er interessert lenger er det greit, da er det over, men om det fortsatt er en interesse der, hvilket alternativ bør jeg gå for?

Anonymous poster hash: aadf2...03d
Lenke til kommentar

PS: Jeg er klar over at det å ta opp hva man føler ved å snakke om det er nesten å be om katastrofe, men på det tidspunktet var det faktisk ikke sikkert at vi hadde tid til å se hverandre igjen før hun reiste (iallfall ikke mer enn ett par treff etter jobb et par timer), så jeg følte meg tvunget til å gjøre noe. Da ble det slik.

Anonymous poster hash: aadf2...03d
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...