Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3

Anbefalte innlegg

Heldigvis er verden skrudd sammen på den måten at folk er forskjellige. For meg er det et opplegg der man får sex, nærhet og intimitet, uten følelsene og forpliktelsene som følger med.

Det er ikke akkurat sånn at kjæresteemner vokser på trær, så det provoserer meg litt at single ikke skal ha rett på regelmessig (bra) sex. Snerpete, sneversynt og ufint å insinuere at man skal leve uten sex dersom man ikke har "fast følge" fordi alt blir best når følelser er involvert.

Jeg mener ikke at det må være følelser involvert, jeg bare skjønner ikke hvorfor enkelte har behov for regelmessig sex. Jeg dømmer da ingen. Jeg sier at single ikke har rett på det. Jeg bare forstår ikke behovet for sex, personlig. Derfor forstår jeg ikke behovet for pulevenn.

Anonymous poster hash: 16319...61d

Jeg sier ikke at single ikke har rett på det*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heldigvis er verden skrudd sammen på den måten at folk er forskjellige. For meg er det et opplegg der man får sex, nærhet og intimitet, uten følelsene og forpliktelsene som følger med.

Det er ikke akkurat sånn at kjæresteemner vokser på trær, så det provoserer meg litt at single ikke skal ha rett på regelmessig (bra) sex. Snerpete, sneversynt og ufint å insinuere at man skal leve uten sex dersom man ikke har "fast følge" fordi alt blir best når følelser er involvert.

Jeg mener ikke at det må være følelser involvert, jeg bare skjønner ikke hvorfor enkelte har behov for regelmessig sex. Jeg dømmer da ingen. Jeg sier at single ikke har rett på det. Jeg bare forstår ikke behovet for sex, personlig. Derfor forstår jeg ikke behovet for pulevenn.

Fordi det er digg?

Fet sutring.

Jeg synes synd på meg selv.
Lenke til kommentar

Klient..

Hva er dette? En påstand? En anklagelse? Et beskrivende ord? En slik post sier svært lite.

Godt spørsmål, i grunn. Kan jo tolkes i mange forskjellige retninger. Men en anklagese er det vel sjeldent, men en påstand òg ett beskrivende ord er det jo. Og som regel er det vel bare et synonym for ubehagelig gjerne, men noe avhengig av konteksten da.

Og akkurat i den konteksten var det bare en passiv respons til Krisha sin post. :)

Endret av KleinStein
Lenke til kommentar

Jeg har nesten bestemt meg for at 2014 blir et år der jeg bare skal ha det gøy. Særlig når jeg hører at det går som det går med de parene jeg trodde skulle være diabetes-søte på sukkerspinnskyer for alltid. De er visst menneskelige!

Må likevel innrømme at jeg har et par gutter for hånden fremdeles, men ingen av de jeg oppsummerte her for noen uker siden. Nå er det to helt andre karer, men de varer vel like lenge som de andre så det er ikke vits å skrive noe særlig om de. Herregud, jeg må rett og slett finne meg en fuckfriend, blir smågal og har virkelig ikke tid og lyst på en kjæreste. Har en i kikkerten, men det er litt kleint fordi vennene mine vet hvem han er

Hvorfor bry seg om at vennene dine vet hvem han er?

Lenke til kommentar

Hvorfor bry seg om at vennene dine vet hvem han er?

Tror jeg kommer til å ignorere det faktum at vi har omgangskretser som overlapper hverandre, om ikke annet så kan det være litt praktisk. Skal først sjekke om det faktisk er noen interesse der da :closedeyes:

Lenke til kommentar

Beste er å finne en som ikke har omgang med felles venner. Slipper dårlig stemning i ettertid og det er mye lettere å kutte personen fra livet ditt. Er man i tillegg et rasshøl vil ingen av dine bekjente få vite om dette etterpå og man opprettholder sitt "snille" rykte.

Litt kynisk og satt på spissen, men er noe i det. Håper jeg..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Beste er å finne en som ikke har omgang med felles venner. Slipper dårlig stemning i ettertid og det er mye lettere å kutte personen fra livet ditt. Er man i tillegg et rasshøl vil ingen av dine bekjente få vite om dette etterpå og man opprettholder sitt "snille" rykte.

Jeg er enig.

Eksen min har pult rundt på 3 av mine venner, det har gjort ting særdeles kleint, for alle parter.

Lenke til kommentar

Lurer på om noen gutter her har sagt til en annen jente som de ikke er i slekt med eller er kjæreste at de elsker henne?

Kjæresten mn bor i utlandet og er romkamerat med en jente og en gutt. Jeg følte de hadde kjemi og var smålig sjalu fordi han begynte å bli teit mot meg etter han flyttet men følte de to var alltid ute sammen, går på samme skole, bor sammen osv. Og nå skal de ha internship sammen i usa. Forleden dag var jeg og besøkte han og stolte ikke helt at forholdet deres var uskyldig, og det jeg gjorde er jeg langt ifra stolt over, men jeg så samtalen deres på facebook chat og der skrev han "I fucking love you" og etterfulgt av hjerter osv. Det sårer meg fordi de ordene sier man ikke til en jente som ikke er i slekt eller damen din, for meg betyr de tre ordene mye. Han prøver å reflekterer skylden på meg og sa hvis jeg snoker en gang til skal han slå opp. Han sa unnskyld og mente eneste grunn han sa det var fordi han fikk svar for internship at de hadde fått ja. Jeg spurte om han kunne la være å si sånt til henne mer og han lovet meg men nå har han blitt nesten kald mot meg. Og de har kjent hverandre litt over et halvt år bare og han kaller henne for hans bestevenn...

Jeg vet ikke hvordan gutters forhold er til jenter men jeg har nok av gode guttevenner men har aldri sagt jeg elsket de eller sendt hjerter,fordi det gjør jeg bare til den personen jeg elsker mest,kjæresten min.

Endret av Mai
Lenke til kommentar

Sånn det ble sagt så leser jeg det mer som et kraftuttrykk, enn som en kjærlighetserklæring. Jeg vil ikke nødvendigvis sammenligne "love you" med "elsker deg" heller. Ulike språk har ulike variasjoner i hva som ligger bak ordene. F.eks på svensk så sier man "elsker" fordi man ikke sier "glad i".

Når det er sagt så høres det ut som om du sakte men sikkert kveler kjæresten din med sjalusien. Du kan ikke tvinge noen til å elske deg. Hvis følelsene hans begynner å kjølne så fungerer sjalusien din stikk motsatt av det du ønsker. Hvis han faktisk er forelsket i venninnen sin, så gi slipp på ham. Ikke klamre deg fast, det ender bare stygt..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Greien er at vi snakket om å ha familie sammen og bo sammen osv. før han dro og etter han dro så var det nesten som jeg ikke betyr noe for han lengre. Han begynte å bli kald mot meg uten at jeg var sjalu eller noe, men så finner jeg ut at de to skal søke internship sammen og, selvsagt blir jeg skeptisk og tenker kanskje grunnen til at han er kald mot meg er fordi han er lei av meg. Helgen vi hadde sammen var perfekt og begge prøvde og alt ble så mye bedre men så etter jeg dro så sier han at han ikke kan være seg selv rundt meg(men kan rundt venninnen)...Men forstår hva du vil frem til darkness...er bare kjipt at han jeg har vært sammen med i 4år,som jeg elsker dypt ennå, ikke elsker meg tilbake like mye som jeg elsker han:/

Lenke til kommentar

Ikke greit med avstand... Virker som han har fått et veldig nært forhold til den jenta. Hvor lenge skal han bli der?

Der han sa I love you kan det tolkes som et kraftuttrykk pga "I fucking love you!!!". Jeg synes at I love you blir mer på nivå med glad i deg.

Kjedelig at du føler at dere sklir fra hverandre. Når ses dere igjen?

Lenke til kommentar

Det spørs vel hvor lenge en er sammen med vedkommende. Er man sammen over tid er det bare naturlig at enkelte venner blir felles venner.

Lenke til kommentar

Er vel nesten bare Norge som har to forskjellige uttrykk for å uttrykke følelser til venner/familie, og kjæresten?

I USA er jeg ihvertfall ganske sikker på at I love you brukes både som kjærlighetserklæring, og i tilfeller hvor vi i Norge ville sagt "jeg er glad i deg", så kjæresten din behøver ikke å ha sagt annet enn "jeg er så glad i deg".

Det at han bruker masse hjerter ville jeg personlig ikke øagt alt for mye vekt på, men det er fordi at i min omgangskrets og de jeg kjenner, så brukes det overdreven bruk av hjerter mot venner/venninner etc, mens man er litt mer "alvorlige" med de man er sammen med, forelskelsen avtar jo etter en stund.

Trist å lese hvordan du har det ihvertfall, men du burde ikke ha lest facebooken hans fordi han da fikk et argument å slenge mot deg (du stoler ikke på han etc) og det bidrar ihvertfall ikke til noe positivt.

Prøv å gjøre ting i hverdagen som fjerner fokus fra de tankene der, og ta tiden til hjelp.

Vær der for kjæresten din, så får nesten ting bare gå som de går.

Lenke til kommentar

Det hørtes ikke ut som noen kjærlighetserklæring det der akkurat, i mine ører. Men konteksten betyr nok mye for hva enn vedkommende mente med det.

Og både avstand og kjemi, kan være både destruktivt og fint, alt ettersom.

Og til tross for... alt, så vil jeg tro det sikkert er kjekt å være seg selv da. (Om det finnes noen som vet hvem den personen er, inkludert seg selv. Kan kun forestille meg at det må være stress å prøve være noen andre enn seg selv hvert fall).

Det sagt, så ønsker jeg bare å tilføye noe, Mai.. I fucking love you. :)

Endret av KleinStein
Lenke til kommentar

Jeg synes det er et viktig poeng! Det er ikke sånn at det er særlig hyggelig å gå for å være løs-tøs (for det er jeg virkelig ikke, selv om det ut i fra det jeg skrive her, kan virke sånn) og jeg burde nok ta noen forhåndsregler med tanke på det og veie godt for eller i mot!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...