Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3

Anbefalte innlegg

Ok, så dama og jeg kom frem til at vi absolutt ikke fungerer som samboere. Etter 2 måneder flyttet hun ut, da tilbake til begges hjemby. Vi har derimot blitt enige om å holde kontakten nå og da, og møtes når jeg kommer hjem til jul og generelt. Har videre avtalt at vi ikke skal hooke opp med andre i mellomtiden, og jeg klamrer meg fortsatt til dette håpet. Jeg veit hun savner meg, noe hun skrev på melding for litt siden, og ville at vi skulle møtes når jeg kommer hjem om ikke lenge. Spm'et mitt er om jeg lurer meg selv? Er det over, eller kan det være mulig å være sammen i fremtiden, ved et avstandsforhold. Jeg vet hun setter seg som single på jobbsøknader o.l, så jeg skjønner ikke hvorfor vi da skal holde kontakten. Faen så forvirret jeg er!

Postet av anonym: abb1b541f46cbf9ebf8b6530db66353e

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan jo hende at hun ikke er helt sikker, men det kan også hende at hun bare vil ha deg sittende på gjerdet som en sikkerhet dersom hun ikke finner andre alternativer liksom. Gjør det som føles riktig for deg; ikke fortsett kontakt med henne dersom DU ikke vil det. Dersom du ønsker å ha kontakt med henne, må du også forberede deg på at det kan hende at hun møter andre...

Lenke til kommentar

Hei! Jeg postet dette innlegget i sjekketråden også, men tenkte at jo flere sin mening rundt saken jeg får høre, jo bedre :)

Jeg møtte en utrolig søt og hyggelig jente her om dagen. Hun var sammen med vennene sine (en gjeng på 5-10 stk), men jeg følte at det var henne jeg fikk best kontakt med. Jeg har lagt henne til på facebook, og har veldig lyst til å prøve å få til noe med henne.. Problemet er jo da at jeg knapt kjenner henne; kun truffet henne den ene gangen.

Vi går ikke på samme skole, og kommer nesten helt sikkert ikke til å treffe på hverandre igjen, med mindre jeg inviterer til en date..

Noen som har noen forslag til hvordan jeg skal få til dette? Jeg er ikke på jakt etter en oppskrift, men heller noen småtips til hvordan jeg kan gå fram for å få henne med ut på date

Postet av anonym: a89c9da33189cc01d21cbd7b58c10161

Lenke til kommentar

Hei! Jeg postet dette innlegget i sjekketråden også, men tenkte at jo flere sin mening rundt saken jeg får høre, jo bedre :)

Jeg møtte en utrolig søt og hyggelig jente her om dagen. Hun var sammen med vennene sine (en gjeng på 5-10 stk), men jeg følte at det var henne jeg fikk best kontakt med. Jeg har lagt henne til på facebook, og har veldig lyst til å prøve å få til noe med henne.. Problemet er jo da at jeg knapt kjenner henne; kun truffet henne den ene gangen.

Vi går ikke på samme skole, og kommer nesten helt sikkert ikke til å treffe på hverandre igjen, med mindre jeg inviterer til en date..

Noen som har noen forslag til hvordan jeg skal få til dette? Jeg er ikke på jakt etter en oppskrift, men heller noen småtips til hvordan jeg kan gå fram for å få henne med ut på date

Postet av anonym: a89c9da33189cc01d21cbd7b58c10161

Det at DU la til HUN på FB er et DÅRLIG tegn. DU viser desp...

Ikke kall det date, det trigger alle odds mot deg, og samfunnets lover krever at du skal innfri 1000 forventninger.

Ikke si: Blir du med på date og ser en film?

Si: Jeg skal på Kino i morgen, du kan bli med hvis du vil.

Det er STOR forskjell på dette, hun forstår at du er interessert så lenge du ber hun ut, og du flørter jo naturligvis med henne hele tiden på ''daten'' deres så hun tar hintene.

Avtaler via FB er så normalt at det er skummelt.

Lenke til kommentar

Forferdelig råd. På hvilken måte kan du mene at det å legge til en jente på Facebook kvalifiserer til å være desperat? Det å legge avtaler via FB er så normalt, og nettopp derfor fungerer det så bra. Det nye i "miljøet" er å holde ting enkelt. Trodde du visste det, du som er 16 år og sjekkeguru.

Endret av Mannetøs
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hadde du derimot eskalert og flørta med de godt nok, ville du endt opp i sengs med de. Ja, den er en myte. Bare fordi at jentene ikke kunne tenkt å ha deg som kjæreste, betyr ikke at du er i en "vennefelle". Det betyr bare at de ikke kunne tenkt å ha deg som kjæreste.

Lenke til kommentar

Hadde du derimot eskalert og flørta med de godt nok, ville du endt opp i sengs med de. Ja, den er en myte. Bare fordi at jentene ikke kunne tenkt å ha deg som kjæreste, betyr ikke at du er i en "vennefelle". Det betyr bare at de ikke kunne tenkt å ha deg som kjæreste.

Jeg regner med at du mener etter man har blitt venner?

Er man venner, må det MYE jobb til for å bli "potensiell seksuell partner" igjen. Hvis man derimot ikke kjenner hverandre så godt, er det mye enklere å bli en "psp". I teorien kan man ha sex med alle jenter

Derfor mener jeg vennefella finnes, og er det samme som alle andre feller: Det skal være vanskelig å komme seg ut av den

Lenke til kommentar

Jeg regner med at du mener etter man har blitt venner?

Er man venner, må det MYE jobb til for å bli "potensiell seksuell partner" igjen. Hvis man derimot ikke kjenner hverandre så godt, er det mye enklere å bli en "psp". I teorien kan man ha sex med alle jenter

Derfor mener jeg vennefella finnes, og er det samme som alle andre feller: Det skal være vanskelig å komme seg ut av den

Jeg er jente og jeg er uenig. For meg er det slik at noen guttevenner har jeg alltid sett på som venn aldri noe mer, selv om de prøver seg er jeg ikke interessert og er rimelig sikker på at jeg aldri vil bli det. Sånn er det bare, er ikke alle man liker på den måten. Slike venner føler kanskje de har gått i vennefella, men de ville aldri oppnådd noe mer enn vennskap. og man kan da absolutt ikke ha sex med alle jenter. Ikke fortell meg at bare fordi du er gutt og vet hvordan du skal sjekke (eller tror du vet det) kan du få sex med meg. Nei, glem den tanken.

Andre guttevenner kan jeg være interessert i, men de prøver seg ikke på meg da de kun ser på meg som ei venninne, de synes ikke jeg er pen nok eller noe, eller de har allerede kjæreste og jeg har såpass med moral at jeg ikke prøver meg på de som er opptatt.

Lenke til kommentar

Altså. At de ikke er noen du tenner på og vennene dine samtidig betyr jo ikke nødvendigvis at de er i vennefella. Det finnes da mennesker man absolutt ikke tenner på her i verden uten at det gjør at man ikke kan være venner med dem. Da vil man ikke ha sex med dem, og de blir venner, motsatt vei av den berømte "vennefellen". Jeg for min del tror den fellen er en måte for folk å trøste seg selv på. Om man ikke vil ha sex med noen eller ikke vil bli sammen med dem er det fordi man ikke vil ha sex med dem eller ikke vil bli sammen med dem, ikke fordi de er en venn.

Lenke til kommentar

Altså. At de ikke er noen du tenner på og vennene dine samtidig betyr jo ikke nødvendigvis at de er i vennefella. Det finnes da mennesker man absolutt ikke tenner på her i verden uten at det gjør at man ikke kan være venner med dem. Da vil man ikke ha sex med dem, og de blir venner, motsatt vei av den berømte "vennefellen". Jeg for min del tror den fellen er en måte for folk å trøste seg selv på. Om man ikke vil ha sex med noen eller ikke vil bli sammen med dem er det fordi man ikke vil ha sex med dem eller ikke vil bli sammen med dem, ikke fordi de er en venn.

Enig!

Lenke til kommentar

Ikke fortell meg at bare fordi du er gutt og vet hvordan du skal sjekke (eller tror du vet det) kan du få sex med meg. Nei, glem den tanken.

Jeg har ikke sagt jeg kan ha sex alle, og det tror jeg heller ikke, uansett hvor god jeg måtte være.

Andre guttevenner kan jeg være interessert i, men de prøver seg ikke på meg da de kun ser på meg som ei venninne, de synes ikke jeg er pen nok eller noe, eller de har allerede kjæreste og jeg har såpass med moral at jeg ikke prøver meg på de som er opptatt.

At de ikke synes du er pen nok stemmer nok ikke. Menneskehjernen vår er faktisk laget slik at folk man omgås mye med blir penere over tid.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...