Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I natt tenkte jeg så jeg nesten fikk vondt i magen... Av natur så er jeg en som overanalyserer og tenker på alt. Derfor er jeg så dårlig på small-talk - jeg må ta samtalene med meg selv først, tenke ut alle mulige utfall. Og før jeg er ferdig er det toget gått. Jeg føler heldigvis at jeg er blitt en del bedre på impuls-delen det siste halvåret.

Vel begge forslagene er noe jeg ville likt. Jeg sliter med å se det fra hennes side. Jeg tror det er en mulighet for at hun hadde likt det, men på en annen side så får jeg det ikke helt til å funke med "17 år" + "gå en (romantisk) tur". Film-idèen virker da bedre, men er fortsatt litt redd for de tankene jeg nevnte.

Postet av anonym: 3e1e919de2abc847574e308144c122b4

Lenke til kommentar

Jeg var 17 når jeg ble sammen med typen min, han var 20. Vi er fremdeles sammen nå når vi er 20 og 23. Det er ikke en aldersforskjell jeg ville bekymret meg veldig for.

Det er ikke aldersforskjellen sånn sett jeg er redd for. Når vi nærmer oss 10 års forskjell - da kan jeg begynne å være mer skeptisk. Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare hva jeg mener her, men det er liksom det at jeg er større og må ta et slags ansvar. Hvis jeg hadde vært jente og 3 år yngre, så ville jeg vært litt redd for hva en fyr hadde lyst til å gjøre med meg. Er han virkelig så grei, eller ligger det noen stygge/ekle planer bak.

Lenke til kommentar

Classic. Først oppfylle de stereotypiske forventningene og vise seg som et bra koneemne, så feministisk selvrealisering.

AHA! Så det er det du driver på med! Skryter rundt om dinne kokkeleringer, for å få en gutt på kroken. Og når du endelig har fått en ring og unge, stikker du til Tyrkia for å føle deg levende med en lokal kjekkas.

:tease:

Haha! Nja, jeg er vel ganske åpen om intensjonene mine, håper jeg. Jeg er jo en loner av natur og får angst av å ha mennesker tett innpå meg over lengre perioder.

Lenke til kommentar

Det er mer det at jeg nesten for vondt av henne... Vet ikke hvordan jeg skal forklare det.

Har du lyst til å prøve å utdype den delen der? Hva som gjør vondt?

Er det at du føler at du er dårlig på mange områder, f.eks hva man skal finne på når du er sammen med henne?

Endret av ntls
Lenke til kommentar

Det handler om tausheten. For å ta et eksempel. Forrige gang vi var sammen var vi ute å kjørte en tur sammen med noen venner. Vi 2 i min bil, de 3 andre i en annen. Ble utveksla noen ord i løpet av den timen. Men selv om det er mye "pinlig" stillhet der og da, så kjenner jeg ingen dårlig følelse - fordi jeg er sammen med henne. Når jeg kommer hjem, da kjenner jeg følelsen. "Så dum jeg var." "Hvorfor sa jeg ikke det?" "Hvorfor spurte jeg ikke om det?"

Samtidig vet jeg hun må sitte med en lignende følelse. Om hu har den følelsen mens hun er med meg eller etterpå vet jeg ikke, men slik stillhet må jo gjøre vondt for alle. Og siden jeg er duden og siden jeg er eldst så føler jeg at det er mest mitt ansvar for å få til gode samtaler. Nå skal det sies at forrige gang så prøvde jeg å få i gang samtaler, spørre spørsmål. Men så kommer det korte svar tilbake fra henne og da er det ikke så enkelt. Ja det er hennes "feil", men jeg vet at jeg kan bedre.

Og ja, jeg vil si jeg ikke vet helt hva jeg skal finne på med henne. På en side så vet jeg om noen av fritidsinteressene hennes, på en annen side så vet jeg lite hva 17 år gamle jenter gjør. Det høres rart ut, men ja. Og jeg vet ingenting om hva de forventer når de dater. Og jeg føler at jeg er en kjedelig type. Ikke fester jeg, ikke drikker jeg.

Lenke til kommentar

Ah.. jeg kan gjenkjenne meg selv der. Føler alltid at jeg kunne sagt ditt og datt, og jeg kunne vært bedre. Typisk overtenking som er destruktiv :)

En god venn av meg sa, Hvis du finner en kjæreste der dere kan begge sitte helt stille sammen, uten føle at dere måtte gjøre noe, eller åpne munnen noe for å bryte stillheten fordi dere synes den er pinlig. Men istedet klare nyte den tiden dere har sammen i stillhet.... så har du funnet den rette...

Så nødvendigvis så betyr ikke "en slik stillhet gjøre vondt for alle" som du påstår. Men jeg tror dere trenger å komme på samme bølgelengde følelsesmessig, slik at dere kan se hverandre i øynene med et smil og omtrent vite hva dere tenker, uten føle å måtte si noe verbalt for å bryte stillheten.

Så, her vil jeg at du åpner opp snakker med henne. Du sitter sikkert ofte å tenker og føler på alt mulig når du er med henne om denne stillheten. Sett ord på de og fortell henne at du synes det er rart at dere ikke utveksler så mange ord sammen. Du er bare litt nysgjerrig på hva som foregår i hodet hennes, om hun kanskje tenker og føler det samme. Som sagt, prøv å kom på bølgelengde og ta litt initiativ til å åpne opp sånne samtaler. Jeg er selv dårlig på sånne random spontan chat med personer som er stille. Men da får jeg fort et tema å snakke om, og det er om stillhet og hva jeg synes om det. Slike samtaler trenger ikke å være så dyp alvorlig seriøs i tonen heller. Få henne til å smile og le litt bryter ofte isen.

Når det kommer til å finne på ting sammen, så finnes det mange gode råd som er allerede gitt i forskjellige tråder, fordi du er ikke den eneste som ikke vet hva de skal finne på sammen på en date, så surf litt rundt :')

Jeg tror ikke en jente nødvendigvis forventer så mye, med mindre hun tror hun lever i en chick flick verden. Det du trenger å gjøre er å vise henne dine farger og ditt liv, på samme måte som en påfugl viser fjærene sine til ei rype (er det rype de heter? ). La hun bli trollbundet av ditt liv og la henne få lyst til å bli en del av det.

Endret av ntls
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet ikke helt. Jeg har alltid sagt at hu kan prate med meg om hva som helst (det er noe alle mine venner kan gjøre forøvrig). Og jeg spurte hun en gang i starten hvorfor hun virket så usikker på å treffe meg. Så vi snakka litt om det (på chat). Når du føler usikkerheten hennes mellom en PC-skjerm så bør man kanskje backe litt av. For en liten stund siden la hun ut en status-update på facebook om at noe var dritt/leit. Så jeg spurte henne denne kvelden om hva som hadde skjedd. Fikk i svar at hun ikke ville snakke om det, hvis det var greit for meg. Æsj, det var en ekkel følelse jeg fikk. Følelsen om at jeg krevde svar. Og så greide jeg å svare på en måte hvor det virket som jeg faktisk var sur for det, noe jeg ikke var. Tror jeg greide å ro meg unna til slutt heldigvis, og poengterte at jeg ikke var sur.

Så oppsummert så føles det litt rart å snakke med henne om dype tanker, selv om jeg liker å snakke om sånt.

Jeg tror planen foreløpig kanskje er å spørre om vi skal gå en tur med bikkja hennes. Og på forhånd prøve å forberede meg litt med potensielle spørsmål og samtaler. Da tror jeg man kan glemme ordet "date" littegran og senke skuldrene. Eneste problemet er at jeg på en måte må invitere meg selv...

Lenke til kommentar

Kan jo være fordi det var andre i bilen også? Jeg er ihvertfall en som ikke liker å prate særlig når det er flere andre rundt meg som kan høre det. Jeg er kanskje litt rar sånn. Eller så finnes det jo de av oss som liker stillhet også da. ;)

Lenke til kommentar

Siste uken på brettet? Er ikke den uken bare "sukkerpillere" for å opprettholde pillespisingen? Og dermed irrelevant om man tar eller ei?

Ikke alle tar sukkerpiller siste uken. F.eks har jeg tre brett med piller, siste uken tar jeg ikke piller i det hele tatt. Ergo er det litt krise hvis man glemmer en pille siste uken. ;)

Lenke til kommentar

Kan jo være fordi det var andre i bilen også? Jeg er ihvertfall en som ikke liker å prate særlig når det er flere andre rundt meg som kan høre det. Jeg er kanskje litt rar sånn. Eller så finnes det jo de av oss som liker stillhet også da. ;)

Her har du misforståt (don't blame you). Jeg ville jo aldri tatt opp noe slikt midt i vennegjengen. Dette var på tomannshånd.

Nå skal jeg iallefall spørre om hun har lyst til å gå en tur denne helga. Og så tenkte jeg film hos meg til uka. Sounds like a good plan? :)

Lenke til kommentar

Har planer om å feire min kjærestes bursdag med blant annet en ettermiddags/kvelds "piknik" med masse tepper, titte på himmelen teleskop osv. Men det jeg lurte på er hva slag mat og drikke noen kan anbefale å ta med som er ikke for vanskelig og klinete. Tenkte på smågodt som jordbær og frukt. Men burde vel ha noen som metter litt også og samtidig er lett og ta med og er godt.

Takker og bukker for all hjelp!

Lenke til kommentar

CThomasen: Absolutt fruktfat, bonus om du klarer å få de oppskjæret slik som dette: http://www.istockphoto.com/file_thumbview_approve/8857675/2/istockphoto_8857675-assorted-fruit-platter-on-wooden-table-background.jpg

Tror det vil slå ann på en varm dag og man trenger noe alternativt til å fukte munnen med enn drikke. :) Av en eller annen grunn så tenker jeg på mozarella eller villa som en typisk piknik drikk

Lenke til kommentar

Vet ikke helt. Jeg har alltid sagt at hu kan prate med meg om hva som helst (det er noe alle mine venner kan gjøre forøvrig). Og jeg spurte hun en gang i starten hvorfor hun virket så usikker på å treffe meg. Så vi snakka litt om det (på chat). Når du føler usikkerheten hennes mellom en PC-skjerm så bør man kanskje backe litt av. For en liten stund siden la hun ut en status-update på facebook om at noe var dritt/leit. Så jeg spurte henne denne kvelden om hva som hadde skjedd. Fikk i svar at hun ikke ville snakke om det, hvis det var greit for meg. Æsj, det var en ekkel følelse jeg fikk. Følelsen om at jeg krevde svar. Og så greide jeg å svare på en måte hvor det virket som jeg faktisk var sur for det, noe jeg ikke var. Tror jeg greide å ro meg unna til slutt heldigvis, og poengterte at jeg ikke var sur.

Så oppsummert så føles det litt rart å snakke med henne om dype tanker, selv om jeg liker å snakke om sånt.

Jeg tror planen foreløpig kanskje er å spørre om vi skal gå en tur med bikkja hennes. Og på forhånd prøve å forberede meg litt med potensielle spørsmål og samtaler. Da tror jeg man kan glemme ordet "date" littegran og senke skuldrene. Eneste problemet er at jeg på en måte må invitere meg selv...

Hmmm.. jeg kan forstå din frustrasjon og usikkerhetselv når en person ikke åpner seg opp for deg. Det er som at dere har det fint sammen, samtidig så er det noe i veien mellom dere, og hun vil ikke fortelle deg hva.

Prøv å bli bedre kjent med henne generelt neste gang dere er ute å går en tur, ta gjerne initiativet med å la samtalen gå innom temaer som venner, familie, tidligere forhold og fortid. Bruk eksempler fra deg selv om hvordan du har det på disse områdene. Kanskje du treffer hennes problem på et av disse problemene? På den måten kan du kanskje finne mer ut hva det dreier seg om, som kan få henne til å åpne seg litt mer.

Hun vet at hun kan snakke om dette til deg siden du har nevnt det. Men det trengs vel en form for overbevisning først at du kan snakke om slikt og vise forståelse tror jeg

Lenke til kommentar

Mange fine ord der og er stort sett det samme jeg har tenkt. :) Nå virker det nesten som jeg er bare interessert i hennes dype tanker men det er ikke det jeg mener.

Ja nå har vi blitt enige om å gå en tur tidlig neste uke. Gleder meg vilt. Har generelt hatt en veldig god dag i dag. :) Denne gangen skal jeg forberede meg med ting jeg kan ta opp og snakke om.

Lenke til kommentar

Her har du misforståt (don't blame you). Jeg ville jo aldri tatt opp noe slikt midt i vennegjengen. Dette var på tomannshånd.

Nå skal jeg iallefall spørre om hun har lyst til å gå en tur denne helga. Og så tenkte jeg film hos meg til uka. Sounds like a good plan? :)

Jeg tenkte på det du skrev angående da dere var i bilen.

Uansett, å åpne seg for noen er ikke alltid lett, jeg har aldri hatt lett for det selv, så jeg forstår henne litt, kanskje. Selv tok det en stund før jeg turte å åpne meg for samboeren min, men han gav meg heldigvis tid. Jeg synes kanskje du skal gi henne tid og ikke mase, da blir det bare verre.

En tur og film høres fint ut, men ikke mas for mye.

Lenke til kommentar

Skjønner selvsagt at det er vanskelig å åpne seg. Det er ikke noe man gjør etter å ha møttes noen ganger samt snakket en del på chat, normalt. Jeg kan åpne meg helt for de jeg stoler på, men skjønner at ikke alle er sånn. Det forventer jeg virkelig ikke. Jeg er ikke skuffet sånn sett heller på henne. Tausheten må vi få ordnet, men alt annet kan jeg/vi bruke god tid på.

Tror ikke masing er noe stort problem. Nå er det jeg som har tatt iniativet i det siste, men jeg tror det er det hun vil. Vi får se etterhvert hva det blir til, nå er det en gåtur som skal unnagjøres først. :)

Lenke til kommentar

Har innsett at jeg faktisk ikke at gitt henne et ordentlig kompliment på utseendet ennå.

Har tafset litt på hverandre i stupfylla (Selv om ingen av oss drikker. Ble skjenket av felles venner... :p), truffet hverandre med nevnte felles venner senere, og vært på en aldri så liten "date" nylig, med enda en planlagt bare jeg får perm igjen. Også har jeg ikke komplimentert henne..

Det ligger dog ikke naturlig for noen av oss, men det bør jeg da virkelig få til. Sender en koselig melding nå med en gang. :love:

Red.: Ser nesten ut som om jeg er Anonym rett over her nå. Likhet i sakene. Men nei, to forskjellige jenter. :p

Endret av Saft Suse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...