Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3

Anbefalte innlegg

Jeg sier bare min mening, sett fra mitt synspunkt. Hun har ikke sagt noe eksakt, så jeg vet ikke eksakt hva hun ikke er fornøyd med.

Nei klart at man vil ha felles interesser, for å få det beste ut av vennskapet, men det er ikke poenget her.

Jeg siktet mest til den delen der du mente utsendet ikke var problemet, men du likevel kalte henne overfladisk. Syns det var litt bakvendt at hun var overfladisk når det var holdningene/meningene dine du trodde hun hadde ett problem med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle gjerne hatt litt input her jeg også. Har fått veldig god kontakt med en tidligere veninne, som uten tvil har følelser for meg og jeg for henne. Vi har snakket daglig i noen uker nå, og har ingen problem med å kommunisere. Vi har mange felles bekjente, er ganske like personer og like rmye av det samme. Vi har alltid vært gode venner, men jeg ante ikke at hun hadde følelser for meg før henne i kodespråk sa det på hennes bursdag for noen uker siden. Den kvelden ble det klinings, og ukene etterpå har vært fylt av snakking på telefon hver dag, og vi har vært ute flere ganger. Jeg er ikke i tvil om at hun liker meg, og jeg vet at hun vil være med meg. Problemet jeg trenger rettledning på, er at jeg ikke har hørt fra henne på 3 dager nå. Hun tar ikke telefonene mine (har ringt to ganger om dagen, en på ettermiddagen og en på kvelden), hun svarer ikke på meldingene ( har sendt en per kveld) og tar ikke kontakt på msn/facebook. Jeg vet at hun er i en twist med en annen veninne av meg, og hun jeg holder på med tror at det er noe mellom meg og henne andre veninnen, selv om jeg har avkreftet det mange ganger noe hun ser ut til å tro på. Mest trolig er det en misforståelse som gjør at henne ikke har tatt kontakt, men jeg lurer på hva jeg burde gjøre. Hvor går grensen før jeg blir masete, og skal jeg prøve å spille kostbar og vente på at henne tar kontakt? Meldignene jeg har sendt har inneholdt linjer som " ikke vær redd for å snakke med meg om det er noe som har skjedd, eller om det er noe jeg har gjort".

Hvordan burde jeg gå frem?

Postet av anonym: 12878d86d1bb919729ff168cf4e3de3f

Huff og huff, usikkerheten din lyser lang vei. Usikkerhet er turnoff deluxe, du bør prøve å virke litt mer selvsikker.

1. Ikke mas på henne når hun ikke svarer deg. Å ringe henne 4 ganger på en dag ER mas. Hvertfall når du i tillegg har sendt meldinger, prata til hu på face osv... Ring en eller to ganger, så venter du til hun tar kontakt med deg, evt sender en kort melding dagen etter hvis hun ikke ringer opp igjen.

Å mase henne ned om det går noen dager hun ikke svarer er desperat oppførsel. De fleste jenter syns det er turnoff hvis du oppfører deg som at du "trenger henne" allerede. Hun har det sikkert bra.

2. " ikke vær redd for å snakke med meg om det er noe som har skjedd, eller om det er noe jeg har gjort". Nei og nei, denne meldingen hørtes desperat ut. Den skulle du aldri sendt, spesiellt ikke den "er det noe jeg har gjordt!?!?!" biten.

Her høres det ut som du er ute å vingler og rett og slett livredd for at hun avviser deg. Igjen, du bør virke mye mer selvsikker. Hvis du har sendt flere sånne typer meldinger så virker du både masete og desperat. Hva tror du hun tenker når hun får fiksa den evt ødelagte skjermen på telefonen og leser alle sammen?

Postet av anonym: 37eb6dc36a6abc1b768d1668c4837b5a

Lenke til kommentar

Ja jeg skjønte det etterhvert i SMSene, hun vil ikke si eksakt hva hun ikke likte ved meg. Utseendet mitt er det ikke noe å klage på, heller nok mer mot personligheten ja og religiøse synspunkter. Jeg er mer liberal og tilpasset moderne samfunn, hun er mer tradisjonell. MEN det er jo egentlig små bagataller, å gjøre noe stort ut av det er bare latterlig syns jeg. Virker som haswonit har rett likevel, hun er kanskje overfladisk og veldig kresen med mennesker på hennes eget nivå. Jaja, synd for henne, er hvertfall ikke jeg som taper i dette. :)

Edit: Vil bare legge til, fortsetter hun med denne tankegagen, blir det nok lenge til hun finner noen etter hennes smak.

Kanskje du bare ikke var den rette for henne?

Hvis du drar på date med noen og du finner ut at du ikke liker henne så godt likevel av en eller annen grunn. Da prøver du vel å avvise henne så pent som mulig? Hvis det er fordi hun er stygg eller hun oppfører seg som en dramaqueen, så prøver du nok å avvise henne på en litt penere måte før du evt konfronterer henne hvis hun ikke tar hintet.

Det kan hende du rett og slett ikke var hennes smak og da er det bare bra at hun ikke gir deg videre forhåpninger til forhold for å så dumpe deg uten grunn om 1 måned når hu finner en hu liker mye bedre. Det finnes andre jenter der ute som både du liker godt og hvor du er akkurat det hun vil ha :).

Lenke til kommentar

Er singel pga. at ølbrillene som trengs for å få meg intressang tilsvarer dødlig promille :p

Ikke så rart når du går rundt å tror det, bare fordi du sikkert har blitt avvist et par ganger. Hvorfor skal andre like deg når du ikke liker deg selv? :p

Endret av ChrML
Lenke til kommentar

Mitt forsøk gikk i alle fall lukt åt helvete. Vi prata om det og hun sa rett ut at hun ikke var interessert i meg på den måten. Men virker som det var hodet mitt som drev å føkka litt med meg fordi jeg ble liksom ikke noe særlig opprørt av det, men før praten var hele opplegget det viktigste i verden.

Dog har jeg fått veldig sansen for ei venninne. Vi prater veldig lett sammen om alt mulig rart og hun vet at jeg var helt tuppa etter henne på ungdomsskolen og hun tar det egentlig jævlig kult. Personlig så tror jeg ikke ett eventuellt forhold vil ødelegge vennskapet vårt om det går dårlig, men nå kan ikke jeg noe om dette så godt mulig jeg driter på draget igjen. Men skal i alle fall ikke rushe noe med hun, da det var en oppskrift på katastrofe. Men det er ett relativt stort minus (med situasjonen, ikke jenta:) Hun har gått på en liten mental smell og skal legges inn (frivillig) til våren og vi vet ikke hvor lang tid dette kommer til å ta. Er veldig redd for å i det hele tatt vise interesse under denne tiden da det kanskje kan virke som jeg prøver å utnytte situasjonen.

Men generelt, er det helt krise å prøve å teste ut vannet med ei venninne jeg kommer veldig godt overens med, eller vil det bare bli rot?

Lenke til kommentar

Skulle gjerne hatt litt input her jeg også. Har fått veldig god kontakt med en tidligere veninne, som uten tvil har følelser for meg og jeg for henne. Vi har snakket daglig i noen uker nå, og har ingen problem med å kommunisere. Vi har mange felles bekjente, er ganske like personer og like rmye av det samme. Vi har alltid vært gode venner, men jeg ante ikke at hun hadde følelser for meg før henne i kodespråk sa det på hennes bursdag for noen uker siden. Den kvelden ble det klinings, og ukene etterpå har vært fylt av snakking på telefon hver dag, og vi har vært ute flere ganger. Jeg er ikke i tvil om at hun liker meg, og jeg vet at hun vil være med meg. Problemet jeg trenger rettledning på, er at jeg ikke har hørt fra henne på 3 dager nå. Hun tar ikke telefonene mine (har ringt to ganger om dagen, en på ettermiddagen og en på kvelden), hun svarer ikke på meldingene ( har sendt en per kveld) og tar ikke kontakt på msn/facebook. Jeg vet at hun er i en twist med en annen veninne av meg, og hun jeg holder på med tror at det er noe mellom meg og henne andre veninnen, selv om jeg har avkreftet det mange ganger noe hun ser ut til å tro på. Mest trolig er det en misforståelse som gjør at henne ikke har tatt kontakt, men jeg lurer på hva jeg burde gjøre. Hvor går grensen før jeg blir masete, og skal jeg prøve å spille kostbar og vente på at henne tar kontakt? Meldignene jeg har sendt har inneholdt linjer som " ikke vær redd for å snakke med meg om det er noe som har skjedd, eller om det er noe jeg har gjort".

Hvordan burde jeg gå frem?

Huff og huff, usikkerheten din lyser lang vei. Usikkerhet er turnoff deluxe, du bør prøve å virke litt mer selvsikker.

1. Ikke mas på henne når hun ikke svarer deg. Å ringe henne 4 ganger på en dag ER mas. Hvertfall når du i tillegg har sendt meldinger, prata til hu på face osv... Ring en eller to ganger, så venter du til hun tar kontakt med deg, evt sender en kort melding dagen etter hvis hun ikke ringer opp igjen.

Å mase henne ned om det går noen dager hun ikke svarer er desperat oppførsel. De fleste jenter syns det er turnoff hvis du oppfører deg som at du "trenger henne" allerede. Hun har det sikkert bra.

2. " ikke vær redd for å snakke med meg om det er noe som har skjedd, eller om det er noe jeg har gjort". Nei og nei, denne meldingen hørtes desperat ut. Den skulle du aldri sendt, spesiellt ikke den "er det noe jeg har gjordt!?!?!" biten.

Her høres det ut som du er ute å vingler og rett og slett livredd for at hun avviser deg. Igjen, du bør virke mye mer selvsikker. Hvis du har sendt flere sånne typer meldinger så virker du både masete og desperat. Hva tror du hun tenker når hun får fiksa den evt ødelagte skjermen på telefonen og leser alle sammen?

Usikkerheten kan jeg fraskrive meg med en eneste gang. uten å virke hverken frekk eller tøff vil jeg si at jeg uten tvil er den mest selvsirke av oss to. Hun er mye mer usikker på seg selv, og jeg vet at hun har tanker om at hun ikke er god nok osv, og hun er redd for å miste meg. Personlig har jeg kun hatt en tanke i denne tidsperioden med henne, som er " henne skal jeg ha" i motsetning til tidligere hvor jeg ikke har følt meg bra nok. Jeg har ikke ringt henne 4 ganger på en dag, og om jeg gjorde det er det feil. Har ringt to ganger typisk ettermiddagstid hvor jeg vet hun er ledig, og på kvelden etter paradise hvor jeg vet hun bare loker på pcen. Jeg har normalt sendt en kort melding morgenen etter om jeg ikke har fått svar på tlf dagen før. Jeg har ikke tatt kontakt med henne på face, men har bare sett at hun i timer har vært pålogget uten å ta kontakt med meg. Grunne til at jeg har sendt den type meldinger er rett og slett fordi hun har hatt store problemer med tidligere kjærester og har flere ganger sagt at hun ønsker at jeg skal si at henne kan komme om det er noe, og at jeg er der med henne. Om det var snakk om en mobil som var ødelagt, vet jeg at hun hadde tatt kontakt på face, msn eller gjennom felles venner og gitt beskjed.

Litt av grunnen til at jeg er usikker ( ikke bland dette med lav selvtilitt) er at hun for noen uker siden trodde jeg hadde følelser for ei annen veninne og derfor brøt kontakten med meg. Hadde det ikke vært for at jeg tok initiativ og forklarte meg hadde vi nok ikke hatt kontakt etter dette. Jeg er bare redd for at noe lignende har skjedd. At hun har snakket med noen veninner og begynt å tro ditt eller datt om noe som ikke stemmer. Heller at jeg er litt på og forklarer meg raskt, enn at henne går rundt og tenker på noe hun holder for seg selv i lang tid. Kan legge til at dette er en helt spesiell jente, og ikke lignende noen jeg har vært med før. Jeg vet at hun liker meg, og det er som sagt henne som tar initiativet til samtaler, dater osv. Men takk for ditt synspunkt og for at du tok deg tid til å svare :)

Lenke til kommentar

Huet mitt er ikke på rette plassen i dag så kan hende jeg blander litt uttrykk her. Beklager for det. Jeg aner ikke hvilke problemer hun har med meg, jeg syns hun er bare fordømmende og dårlig gjort at ho gjorde det slutt slik rett over SMS. Vi lever da i tross alt samme by og er nesten i gå avstand fra hverandre om dagen. Har hun ikke guts nok til å fortelle det face to face, er det hennes problem.

Grei resonnering det der, enig i den. Jeg har respekt for hennes valg og argumentere ikke noe særlig for det motsatte. Som jeg skrev over, å bare skrive sånt via SMS ut av det satte meg ut. Jeg hadde nok gjort det på en bedre måte.

Jada, hun er nok der ute et sted. :) Våren betyr varme og varme betyr bedre uteliv. Håpet er der. :)

Lenke til kommentar

Usikkerheten kan jeg fraskrive meg med en eneste gang. uten å virke hverken frekk eller tøff vil jeg si at jeg uten tvil er den mest selvsirke av oss to. Hun er mye mer usikker på seg selv, og jeg vet at hun har tanker om at hun ikke er god nok osv, og hun er redd for å miste meg. Personlig har jeg kun hatt en tanke i denne tidsperioden med henne, som er " henne skal jeg ha" i motsetning til tidligere hvor jeg ikke har følt meg bra nok. Jeg har ikke ringt henne 4 ganger på en dag, og om jeg gjorde det er det feil. Har ringt to ganger typisk ettermiddagstid hvor jeg vet hun er ledig, og på kvelden etter paradise hvor jeg vet hun bare loker på pcen. Jeg har normalt sendt en kort melding morgenen etter om jeg ikke har fått svar på tlf dagen før. Jeg har ikke tatt kontakt med henne på face, men har bare sett at hun i timer har vært pålogget uten å ta kontakt med meg. Grunne til at jeg har sendt den type meldinger er rett og slett fordi hun har hatt store problemer med tidligere kjærester og har flere ganger sagt at hun ønsker at jeg skal si at henne kan komme om det er noe, og at jeg er der med henne. Om det var snakk om en mobil som var ødelagt, vet jeg at hun hadde tatt kontakt på face, msn eller gjennom felles venner og gitt beskjed.

Litt av grunnen til at jeg er usikker ( ikke bland dette med lav selvtilitt) er at hun for noen uker siden trodde jeg hadde følelser for ei annen veninne og derfor brøt kontakten med meg. Hadde det ikke vært for at jeg tok initiativ og forklarte meg hadde vi nok ikke hatt kontakt etter dette. Jeg er bare redd for at noe lignende har skjedd. At hun har snakket med noen veninner og begynt å tro ditt eller datt om noe som ikke stemmer. Heller at jeg er litt på og forklarer meg raskt, enn at henne går rundt og tenker på noe hun holder for seg selv i lang tid. Kan legge til at dette er en helt spesiell jente, og ikke lignende noen jeg har vært med før. Jeg vet at hun liker meg, og det er som sagt henne som tar initiativet til samtaler, dater osv. Men takk for ditt synspunkt og for at du tok deg tid til å svare :)

Skjønner :).

Men husk at en del jenter er ekstremt usikre på seg selv, men som trenger og interesserer seg kun for en gutt som er det motsatte / frempå hele tiden. Jeg har driti meg ut på det engang selv. Jeg visste jenta jeg var i ferd med å bli sammen med var usikker på seg selv (venninene hennes fortalte meg det), og derfor la jeg opp spillet deretter og nedprioriterte det å virke selvsikker/ledende ovenfor jenta for å være sikker på at jeg ikke overkjører henne. Tenkte at det ikke er så viktig i dette tilfellet.

Endte til slutt med at hun mistet interessen. Fordi jeg ikke lenger var den dominerende personen hun likte. Men var ikke så lett når jeg aldri fikk noen bekreftelse av noe slag på om det jeg gjorde var riktig eller galt ;). Men vi var vel ikke de rette for hverandre, men uansett et nederlag.

Lenke til kommentar

Ikke så rart når du går rundt å tror det, bare fordi du sikkert har blitt avvist et par ganger. Hvorfor skal andre like deg når du ikke liker deg selv? :p

Hehe :tease:

hadde vært triveli med dame men finner egentli ut at jeg berger godt utn å. Står liksom veldi mye friere i henhold til alt i sammen. Har ikke no problemer med å jobbe overtid, da det er ingen som venter på meg alikevel.

Lenke til kommentar

Grei resonnering det der, enig i den. Jeg har respekt for hennes valg og argumentere ikke noe særlig for det motsatte. Som jeg skrev over, å bare skrive sånt via SMS ut av det satte meg ut. Jeg hadde nok gjort det på en bedre måte.

Jada, hun er nok der ute et sted. :) Våren betyr varme og varme betyr bedre uteliv. Håpet er der. :)

Det er vanskelig å avvise noen uten å såre. Det er mye vanskeligere å fortelle noen face-2-face at de ikke er bra nok meg. Enn å finne på en minst mulig sårende unnskyldning som man formulerer best mulig på SMS eller chat.

Er jo en grunn til at mange ikke svarer på meldinger / ikke tar tlf hvis de ikke lenger er interessert etter å nettopp ha truffet noen :p. Lettere det enn å fortelle det for jenta, selv om det hadde vært lettere for gutten om han hadde visst hva som var galt eller hva han gjorde galt :).

Endret av ChrML
Lenke til kommentar

Hehe :tease:

hadde vært triveli med dame men finner egentli ut at jeg berger godt utn å. Står liksom veldi mye friere i henhold til alt i sammen. Har ikke no problemer med å jobbe overtid, da det er ingen som venter på meg alikevel.

Tror du blander et forhold med gift og 2 unger her :). Jobber ikke overtid hver dag hele uka til langt utpå kvelden hele tia? :p Trenger ikke å være med hverandre hele tia, er jo ikke bra det heller.

Lenke til kommentar

Tror du blander et forhold med gift og 2 unger her :). Jobber ikke overtid hver dag hele uka til langt utpå kvelden hele tia? :p Trenger ikke å være med hverandre hele tia, er jo ikke bra det heller.

2 unger bare? ingen eller barnehage :p

Lenke til kommentar

Heisann, prøver meg igjen jeg! Postet for et par sider siden men fikk ikke noe svar. Var visst anonym i stad, men er vel ingen som kjenner meg her, så det er ikke noe problem. :p

Jeg traff en søt jente på et arrangement med en studentforening jeg er med i på lørdag for et par uker siden.

Masse dansing og ble litt roting og veldig hyggelig stemning utover kvelden. Følte meg nesten som om jeg hadde kjæreste for en kveld da vi gikk rundt og leide og det generelt sett var god stemning.

Dette er jo helt fair, men både denne lørdagen og den etterfølgende lørdagen gjorde hun et poeng ut av hun var nesten edru (ene kvelden) og at hun var edru den andre kvelden.

Skal sies at det var lavere nivå av "kos" på den andre lørdagen vi traff hverandre men ble jo fortsatt klining og forholdsvis koselig. Denne gang sa hun at hun ikke visst helt hva hun tenkte om dette. Jeg visste nå ikke helt selv heller og svarte noe i den retningen og det er jo greit nok.

Anyways, siste uke var travel så fikk ikke treffe henne da, men traff hun i dag. Det er bare hyggelig og vi prater, er ikke noe særlig fysisk. Men når hun går prøver jeg å kysse henne og hun er avvikende og sier noe sånt som at hun gjør det sånn denne gang.

Vil dere si det er "game over" nå? Er litt småredd for at dette nok et tilfelle av vennefellen etter i dag. Bør jeg vente og se om hun sender melding tilbake eller bør jeg spørre henne med på noe nå til helgen igjen?

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Jeg begynner å bli frustrert. Har vært sammen med dama i ca. 5 måneder, og vi pulte som gale i begynnelsen. Først for noen uker siden har det plutselig stoppet helt, og hun tar aldri initiativ til å ha sex lenger. Før pulte vi gjerne flere ganger om dagen. Jeg skjønner ikke hva som er gærent, på alle andre måter er hun som hun alltid har vært, men jeg begynner å bli drittlei av å måtte ta initiativet hele tida. Hva er greia?

Postet av anonym: abb1b541f46cbf9ebf8b6530db66353e

Lenke til kommentar

Ja, har spurt flere ganger. "Hva er greia?" forsøkt å hinte til om det er noe, men hun responderer bare halvfrekt tilbake, og jeg skjønner ikke en dritt. Før tok hun initiativ hele tiden, men nå hinter hun ikke engang. Kan si at denne oppførselen kom etter en liten krangel vi hadde, og siden det har merket en endring i oppførselen hennes. Dette er mitt første seriøse forhold, er det vanlig at sexlysten forsvinner fort?

Postet av anonym: abb1b541f46cbf9ebf8b6530db66353e

Lenke til kommentar

Kan si at denne oppførselen kom etter en liten krangel vi hadde, og siden det har merket en endring i oppførselen hennes.

Der har du grunnen. Prøv å gjøre det godt igjen ut i fra det krangelen handlet om, så tipper jeg at ho vil tilgi deg og ting vil sakte begynne å bli som det var.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...