Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3

Anbefalte innlegg

Pokker altså. Hater å leve i usikkerheten... Har virkelig sansen for en jente. Vi har vært på én date. Det var hyggelig men det ble vel et litt antiklimaks? Vi er visst begge ganske sjenerte. Praten flyter foreløpig mye bedre på chat. Tror vi begge vet at sjenertheten går over. Tror vel det går mot en ny date etterhvert men vi får se. Anyway, jeg tror hun liker meg også. Og det hater jeg... Forrige gang jeg hadde samme følelsen gikk det galt. :(

Nå tenker jeg så mye at jeg sliter med søvnen.

Postet av anonym: 3e1e919de2abc847574e308144c122b4

^ Meg igjen...

Hvorfor skal det være så vanskelig å snakke IRL når man har så gode samtaler på chat..? Akkurat nå hater jeg meg selv for at jeg er så forbanna pingle når jeg møter folk. Jeg trenger litt tid for å bli varm i trøya. Er drit redd for at jeg mister hun til noen andre. Joda, det finnes flere fisk i havet men det blir jo bare samme greia på nytt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er sånn det er. Man får en helt annen selvtillit på chat fordi man slipper å se på den man snakker med, det føles trygt og normalt å sitte hjemme og gjøre det. Men når dere møtes på ordentlig, er begge ute av sin komfortsone. Har skjedd med meg også og jenter jeg prata mye med på internett.

Bare flaue pauser og man vet ikke hva som skjer..også tilbake på internett så prater man som aldri før igjen.

Lenke til kommentar

Jojo, men det er så sykt plagsomt. Det gjelder ikke bare sjekking, men alle sosiale sammenhenger. Har slitt med sosial angst. Har det fortsatt, men det er blitt bedre. Nå jobber jeg som selger, og en slik jobb har hatt en veldig god påvirkning for meg.

Men uansett da; ville det vært helt på trynet å si på chatten ganske rett ut at man faktisk liker den personen veldig godt? Finnes vel ingen fasit, men hvordan ville dere oppfattet hvis noen sa det til dere? Må bare sies i riktig sammenheng og på riktig måte.

Jeg har ingen sånn syk trang for å si det til henne, men det er bare for at hun skal vite at jeg faktisk er interessert. Jeg greier ikke helt se om hun vet det eller om hun er interessert tilbake. Og den usikkerheten hater jeg...

Lenke til kommentar

Men uansett da; ville det vært helt på trynet å si på chatten ganske rett ut at man faktisk liker den personen veldig godt?

ut ifra det du skriver så regner jeg med du er gutt og da er svaret ja. du bør aldri, aldri, aldri, aldri [holde pusten litt] aldri si til ei jente som du er på fløtern med at du liker henne ganske godt, iallefall ikke direkte.

Lenke til kommentar

Hvorfor egentlig? Jeg vil forøvrig heller vite om hun er interessert nå, enn å vente 1 mnd. Men det er selvsagt veldig viktig hvordan en formulerer seg.

Mår jeg tenker meg om så har jeg faktisk gjort det en gang før med en annen. Det jeg sa da var rett og slett at jeg håper vi en gang kan bli mer en venner. Svaret jeg fikk var "sorry, men jeg har følelser for eksen". Forkorta samtalen veldig her selvsagt. Syntes ikke det noe galt å gjøre det på den måten.

Jeg kan prøve å holde meg til neste gang vi skal på date eller være alene sammen, men jeg er redd for at jeg kommer til å fryse helt da.

Lenke til kommentar

Ja, og så? Jeg skjønte jo det jeg også. De ble sammen igjen 1 mnd senere og har vært det i ca 4 mnd nå.

Det er ikke mye en får gjort med sånt.

Hun nevnte vel også at hun egentlig aldri hadde vært det og beklaget at hun hadde fått meg til å kanskje tro det. Jeg er veldig glad for at jeg fikk vite det da, istedenfor å vente i usikkerheten samt kanskje funnet det ut på en mye værre måte at hun var sammen med eksen igjen.

Lenke til kommentar

Hvis du sier det mister du det mystiske med deg (nå vet jeg ikke hvor mystisk du er i utgangspunktet, men du skjønner tegningen). Tenk på det som katt og mus. Artig å jakte på musen, men når den får tak i den er det ikke interessant lengre. Her er da selvsagt jenten katten i dette tilfellet.

Når det er sagt - hvis du "tar henne med på date" flere ganger er det vel en liten bjelle som klinger for henne?

Lenke til kommentar

Tja, nei... Vet vel ikke hvor mye mystisk jeg er... :)

Hehe, "tar henne med på date" <-- som her betyr for andre gang. :) Den første var hyggelig den, men objektivt sett så var den nok dårlig. Vi er begge sjenerte, før vi blir varme i trøya, så vi kom ikke så mye lenger for å si det slik. Jeg inviterte henne forøvrig med inn på Top Gear-showet.

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg har en sjangs. Men er redd for å miste den hvis jeg bruker for lang tid.

Det jeg også er redd for er at hun ikke er interessert (eller allerede har mista den). Mest på grunn av forrige erfaring, som jeg skrev her.

At du ikke inviterer henne på date nå, betyr ikke at hun mister interessen sin. Hold kontakt med henne, og ha en småflørtende tone. Og prøv å ikke henge deg opp i bare henne, det finnes så altfor mange andre der ute.

Lenke til kommentar

Er ikke "bortkasting" av tid jeg ser på som et problem, det er rett og slett bare den følelsen av å ikke vite ting som går meg på nervene. Leser om mange som likte sine "gamle dager" når de var ute å sjekke opp damer/menn. Jeg syntes ikke den tida er noe morsom. Jeg gleder meg mye mer til de første månedene vi faktisk er sammen "for real".

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg har en sjangs. Men er redd for å miste den hvis jeg bruker for lang tid.

Det jeg også er redd for er at hun ikke er interessert (eller allerede har mista den). Mest på grunn av forrige erfaring, som jeg skrev her.

At du ikke inviterer henne på date nå, betyr ikke at hun mister interessen sin. Hold kontakt med henne, og ha en småflørtende tone. Og prøv å ikke henge deg opp i bare henne, det finnes så altfor mange andre der ute.

Liten misforståelse her. :)

Vi har prata litt sammen siden sånn ca februar tenker jeg. Møttes første gang for 4 uker siden, hos en liten felles vennegjeng. 2 uker senere var vi på første date. I går var vi sammen med de vennene igjen. Så ting har gått fort nok sånn sett tror jeg. Det er bare det at når vi er fysisk sammen så føler jeg at jeg ikke får vist meg fram som den jeg er og kanskje ikke virker helt interessert.

Jeg vet ikke helt hvordan dere hadde reagert på en som dere prater flytende på chat med, men veldig lite i virkeligheten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...