Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3

Anbefalte innlegg

Joda, jeg har blitt sjekket opp flere ganger jeg som kundeansvarlig, og jeg synes det er like ubehagelig hver gang.(..)

Har ikke jobbet som kundebehandler noen gang, men må si meg enig med deg når det kommer til det å bli sjekket opp.

Møter gjester ansikt til ansikt i jobben min, og jeg har blitt invitert i badstua, på middag og i bassenget ved flere anledninger.

Og, ja, det er ubehagelig.

Var jo også ekstra i baren en gang, og der også blir man sjekket opp. Når man jobber i servicebransjen, så er det også noe som heter at man skal flørte tilbake for å selge mer..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Service er en flørt.

Som selger er du ute etter å finne ut av kunden/gjestens behov på kortest mulig tid.

På likhet med vanlig flørting. Du vil fortest mulig finne ut av hva din utvalgte liker, og fremme det beste ved deg selv.

Altså: hvis jeg jobber i en smykkebutikk, og det kommer en kar i 30 årene inn og skal ha bursdagsgave til mora si, så begynner jeg å avdekke hva han er ute etter. Pris, om han har sett for seg noe spesielt, farger hun er glad i osv.

Etterhvert som jeg finner ut av mer og mer, så kan jeg begynne å komme med forslag.

Hvis selger klarer å få en god tone, så kan man selge for mye mer enn det kunden hadde tenkt til før han kom.

Det er akkuart det samme med vanlig "ut på byen" flørt.

Skjønner godt hvorfor du får en følelse av at det er litt slutty, men det er det altså ikke.

Kan godt komme med flere eksempler, men synes det blir litt OT.

Lenke til kommentar

Det kjipeste var når ensomme pensjonister ringte til 09000 bare for å ha noen å snakke med en liten stund. Man kan ikke legge på heller, liksom, når de begynner å fortelle at mannen døde for 3 år siden og hva han jobbet med osv :p Ble god på smalltalk, da.

Lenke til kommentar

Jah, kjenner til den ass :p

Man kan jo ikke bare si "unnskyld, jeg har bedre ting å gjøre" heller.

Hadde en her for leden som begynte å snakke om alle sine operasjoner det siste året, og følger han hadde fått av det som er såpass ufine at jeg ikke ønsker å skrive om dem på forumet.

Også har du jo, som du også nevnte, de som har blitt enke, som trenger å snakke med noen.

Tror de setter veldig pris på det, hvis de får snakke med deg, egentlig. Det er jo en bønn om å bli hørt, på en måte.

Lenke til kommentar

Pluss til deg Matsemann. Syns ikke noe særlig om at hver blomst skal ha en spesifikk betydning. So what om rosen er gul, rød, hvit eller rosa, den er fremdeles nydelig og passer til fleste anledninger. Om besøket går bra i dag og ting kan utvikle seg til noe mer enn besøk, vil jeg gladelig gi henne en bukett med roser, med den fargen hun liker. Personlig liker jeg gul og hvit, og har gitt en kjempefin bukett med hvite roser en gang. Jenta ble veldig glad for det.

Lenke til kommentar

Jeg stortrives som singel, jeg, men som ei eller annen jente sa: "noen ganger tenker jeg at håret mitt lukter for godt til at jeg skal sove aleine". De nettene pleier jeg å ha tre dyner i senga sånn at jeg kan late som at jeg ikke savner noen.

Lenke til kommentar

Jeg skulle gjerne hatt en å tenke mye på :) Det vil si, jeg har jo det, men der er ikke følelsene gjensidige.

Uansett, er lei av å være singel nå jeg. Er jo mange fordeler med å være singel, men da jeg ikke har hatt "kjæreste" siden barneskolen, føler jeg at jeg trenger utfordringen med å ha en å være EKSTRA glad i :)

OT.

Skal på "storvors" snart med maange folk jeg kjenner, og vi har allerede planlagt drikkeleker osv. En av drikkelekene blir... tam tam, "jeg har aldri". Shit, jeg gruer meg! Kommer til å se ut som en idiot, og ALDRI få drukket noe om de begynner med intimgreier :( Hehe, FML. Har vært med på det før, og følte meg egentlig som den taperen når de "perverse" greiene kom fram.

Lenke til kommentar

Hvor gammel er du, luxuslexus?

Jeg savner å ha kjæreste. Er i grunn flinkere til å være kjæreste enn til å være singel. Får se etter hvert, er greiest å ikke prøve på noe nå som jeg flytter om under to måneder. Men det skjer vel noe à la i fjor, jeg finner meg noen et par uker før jeg flytter, og så blir det bare tull.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...