Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
man kan ikke ha følelser for mange på engang hvis det er snakk om ekte kjærlighet laugh.gif

Det mener jeg også, men det betyr ikke at det er sannheten for alle.

 

Du tror ikke at det går an å være forelsket i mer enn en person? o_o

Det å være forelsket er i min mening noe helt annet enn å elske noen.

DET mener jeg det ikke er mulig å føle for meg enn én person, men det er visst ikke alle enige i.

Lenke til kommentar

Jeg tror man vil endre oppfatning på dette i det øyeblikket man får barn. La meg slå til med en kraftig klisjé: Når man får barn så vil man oppdage at hjertet ikke har noen begrensinger på hvor mye kjærlighet man kan gi. Man tror at hjertet nesten skal eksplodere fordi man elsker noen så høyt, men så oppdager man at man faktisk kan elske både mann, barn nr 1 og barn nr2 (og evt. flere) uten nevneverdige problemer ;)

Lenke til kommentar

Jeg tror man vil endre oppfatning på dette i det øyeblikket man får barn. La meg slå til med en kraftig klisjé: Når man får barn så vil man oppdage at hjertet ikke har noen begrensinger på hvor mye kjærlighet man kan gi. Man tror at hjertet nesten skal eksplodere fordi man elsker noen så høyt, men så oppdager man at man faktisk kan elske både mann, barn nr 1 og barn nr2 (og evt. flere) uten nevneverdige problemer ;)

Kjærlighet til sine barn er ikke det samme som kjærlighet til f.eks en kjæreste. Akkurat som at de igjen ikke er det samme som kjærlighet til sine foreldre, venner eller øvrige familie.

Den form for kjærlighet man kan føle for en likestilt (les kjæreste eller lignende) er i min mening ikke mulig å føle for mer enn én person.

Lenke til kommentar

Fordommer, akkurat det verden trenger mer av. Eller verdier som krf liker å kaller det.

 

De har valgt leveformen frivillig, så da syns jeg det er helt greit. Jeg vil ikke at noen skal fortelle meg hvordan jeg skal leve. Hadde jeg levd for 30år siden hadde samboerskap vært helt utenkelig.

Endret av Blåbær
Lenke til kommentar

Vel, hvis du tør, så ville jeg så absolutt bedt henne med på en date, i så fall. Hvis du ikke har fått noen klare signaler på at hu ikke vil da, selvsalgt, men det høres ikke ut som om det er tilfeller. Det er jo bare å høre om hun kunne være interessert i å gjøre et eller annen en bestemt dag. Du kan jo be henne på kino første gang, så får dere møtt hverandre irl, men risikerer ikke klein stemning i like stor grad, da det ikke blir like mye snakking. Om det går bra, kan du be henne med ut igjen på noe annet. For eksempel.

 

Jeg syntes dette med kino, eller en annen aktivitet på et offentlig sted er en veldig god idé! Jeg pleier alltid å be med jenter jeg ønsker å bli kjent med ut på kino første gangen jeg treffer de. Der har jeg mer kontroll over situasjonen. Jeg har muligheten til å trekke meg noe unna om hun ikke er helt som jeg trodde hun skulle være, og jeg har noe som kan trekke litt oppmerksomhet og fjerner den kleine stemningen. Jeg har en regel om at jeg skal være trygg på jenta, og jenta trygg på meg, før jeg eventuelt inviterer henne med hjem på filmkveld eller lignende :)

Lenke til kommentar

Det finnes jo folk som er polygame. Jeg har en vennetrio hvor hun og han er gift også bor det en tredje mann med dem begge to. Hadde det vært mulig for alle tre å gifte seg hadde de gjort det for lengst, for de alle tre elsker hverandre. Ser ikke problemet.

 

No comment :nei:

Så hvorfor i helvete kommenterte du det? :)

Lenke til kommentar

Det finnes jo folk som er polygame. Jeg har en vennetrio hvor hun og han er gift også bor det en tredje mann med dem begge to. Hadde det vært mulig for alle tre å gifte seg hadde de gjort det for lengst, for de alle tre elsker hverandre. Ser ikke problemet.

 

No comment :nei:

Så hvorfor i helvete kommenterte du det? :)

 

"No comment" er en kommentar man sier om " unaturlige" "ekkle" ting :nei: som blir sakt :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...